"לא הופתענו מהסוגים, אלא מהכמות": מאות אמצעי לחימה של חמאס נתפסו בעוטף

עשרות מטולי RPG, מאות רימוני רסס, מטענים שנועדו לשרוף אזרחים בחיים וציוד רפואי • כמויות הנשק שמגיעות למכון הלאומי לפירוק תחמושת של יחידת יהל"ם בג'וליס גדולה בהיקפה • מפקד המכון הלאומי לפירוק תחמושת של יחידת יהל"ם: "לא הופתענו מסוגי הנשק, אלא מהכמות שהביאו לתוך ישראל" • עוד אמר כי הדרום ברובו נקי מנשקים אך "הלוחמים ערוכים לכל משימה שיידרשו אליה"

מאות אמצעי לחימה נתפסו: המחבלים תכננו טבח גדול עוד יותר צילום: שמואל בוכריס

עשרות רקטות אר פי ג'י, מאות רימוני רסס, מטענים שנועדו לשרוף חיים אזרחים בתוך בתים. כמויות הנשק שמגיעות בימים אלו למכון הלאומי לפירוק תחמושת שמפעילה יחידת יהל"ם בבסיס ג'וליס גדולה מאוד בהיקפה, וכלי הנשק שמוצגים לראשונה בפני כתבים הינה רק 20% מהכמות שנאספה באופן כללי.

"לא הופתענו מסוגי הנשק, מכיוון שידענו מה יש להם, אבל הופתענו מהכמות שהם הביאו לתוך ישראל," אמר רס"ן ג', מפקד המכון. "העובדה שהם הגיעו עם עשרות רכבים וציוד. הם היו מחולקים לחוליות. היו חוליות נ"ט, חוליות חבלה, ואפילו מחבלים עם ציוד חבישה עד רמת הפרמדיק".

בנוסף, המחבלים נשאו גם מזון רב שמוכיח שהם ביקשו להישאר במשך זמן בשטחי ישראל ולפגוע בכמה שיותר ישראלים.

כלי הנשק שמוצגים לראשונה בפני כתבים הינה רק 20 אחוזים מהכמות שנאספה באופן כללי, צילום: שמואל בוכריס

"כלל האמל"ח, למעט זה שהושמד בשטח, הגיע לכאן. כוחות יהל"ם פועלים בצורה אינטנסיבית מרגע פרוס המלחמה. המחבלים פשטו על מדינת ישראל. רצחו גברים ונשים, טבחו בילדים ובקשישים. מצאנו מטענים בבתים וברחובות, על גבי גופות נמצאו רימונים רבים שהנצרה הוצאה מהם, במטרה לרצוח כמה שיותר אנשים".

ערוכים לכל משימה

בכניסה למכון הלאומי לפירוק תחמושת הוצבו כלי הנשק במערומים מסודרים. בפינה אחת אמצעי החבישה, כולל ציוד ניתוח שדה. חלק מהציוד הרפואי נגנב מצה"ל טרם המלחמה. ברוב המקרים התגלה ציוד חבישה בסיסי, אך באחד המקרים התגלה על גופו של מחבל ציוד חבישה מתקדים שמעיד שהם תכננו להילחם בשטח ולטפל בפצועים שלהם תוך כדי לחימה.

עשרות מטולי אר פי ג'י נמצאו בידי המחבלים. לעיתים על רכב אחד היו מטולים רבים. חלק מהציוד ישן מאוד ויוצר על ידי צפון קוריאה, אחרים מייצור מקומי של חמאס.

חלק מהמטולים הינם אר פי ג'י 7 שאינם מסוגים לעשות נזק לטנקים, אחרים, אר פי ג'י 29, מסוגלים לפגוע קשות גם בטנקים גם אם לא לחדור אותם בהכרח. חלק מהם היו בעלי ראש קרב כפול, שמטרתו לחדור טנק ולפגוע קשות בתוכו.

עשרות רקטות אר פי ג'י, מאות רימוני רסס, מטענים שנועדו לשרוף חיים אזרחים בתוך בתים. , צילום: שמואל בוכריס

חלק מהרקטות שהגיעו כוללים סימני דם עליהם. מחבלים שביקשו לירות על כוחות חוסלו רגעים לפני ששיגרו את הרקטות. גם מטענים וציוד מסוכן הוסרו מגופות של מחבלים בשטח.

המחבלים הצטיידו במטענים רבים. חלק מהמטענים נועדו להיצמד על טנק ורכבים על מנת לפגוע כמה שיותר באזרחים ובחיילים. על לא מעט מהרכבים מהמסיבה ברעים אותרו מטעני נפץ קטלניים שהיו מוכנים לפיצוץ בעת מגע.

בתים רבים נשרפו כתוצאה ממטעני נפץ קשים במיוחד שמטרתם לשרוף חדר על יושביו בסגנון שדומה לפצצת נפלאם. מטענים אלו גרמו לנפגעים רבים. בחלק מהמקרים אותרו גופות מחוברות יחד לאחר שנפגעו מפצצות שכאלו.

כמויות הנשק שמגיעות בימים אלו למכון הלאומי לפירוק תחמושת גדולה מאוד בהיקפה,

חלק מכלי הנשק פרימיטיביים מאוד, אך מוכיחים את המפלצתיות של חמאס שלקח ציוד אזרחי, שפעמים רבות אף נתרם להם על ידי האו"ם והסב אותו לכלי הרג. כך, צינורות השקייה סטנדרטיות מולאו בחומר נפץ ונעשה בהם שימוש על מנת לחדור למקומות צרים, בתים וטנקים.

הרוב המוחלט של כלי הנשק בדרום נתפס והיישובים נקיים מכלי נשק מסוכנים. יחד עם זאת, אומר רס"ן ג', "לוחמי יהל"ם ערוכים לכל משימה שיידרשו אליה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר