"בסיוטים הכי גרועים לא חשבתי שלא תחזור": הובא למנוחות מפקד תחנת שגב שלום - שנפל בקרב ברעים

מפקד תחנת שגב שלום, השוטר סגן-ניצב יצחק בזוקה שווילי ז"ל, נפל בקרב ברעים מול מחבלי חמאס • בזוקה שווילי ז"ל יצא יחד עם בתו השוטרת לחלץ את ג'י אר דוידוב, מפקד תחנת רהט • אשתו ספדה לו: "ביום חמישי הקרוב נציין את יום הולדתך ה-44 בסוכת האבלים - שמישהו יעיר אותי"

הלוויתו של מפקד תחנת שגב שלום איציק בזוקה שווילי . צילום: שמואל בוכריס

כאלף איש הגיעו הבוקר (שלישי) לבית העלמין הצבאי בבאר שבע להלוויתו של סגן-ניצב יצחק בזוקה שוילי ז"ל שנפל בקרב ברעים. בזוקה יצא לחלץ את מפקד תחנת רהט, ג'יי אר דוידוב, שהובא אמש למנוחות, ונהרג תוך כדי החילוץ מפגיעת טיל. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

סיפור גבורה: הובא למנוחות השוטר שיצא לחלץ את חברו - ונפל בקרב ברעים // שמואל בוכריס

לפני שיצא לקרב אמר בזוקה שוילי: "אני לוקח את ג'יי אר ולא משאיר אותו בשטח". בזוקה הצליח להציל אזרחים חפים מפשע והוא חזר שוב ושוב לטבח שהתרחש במסיבה ברעים.

"שבורת לב, אך אין גאה ממני"

אשתו טלי ספדה לו ואמרה "רק השבוע חגגנו חצי יובל. ביום חמישי הקרוב נציין את יום הולדתך ה-44 בסוכת האבלים. זה חלום בלהות שהלוואי שמישהו יוכל להעיר אותי ממנו".

כאלף איש בהלוויתו של הלוויתו של השוטר יצחק בזוקה שוילי,

"אנחנו מגיל 14 וחצי ביחד. האהבה הראשונה והיחידה שלי. אתה אור גדול. כל מה שאני היום ומה שאני אהיה הוא בזכותך. בשבת האחרונה החיים התהפכו עליי. לקח לך דקות ספורות לעלות על מדים וללכת לשטח".

"ליאל שלך לא חשבה פעמיים והצטרפה. אב ובת לוחמים יחד. הזעקות של השוטרים בקשר הספיקו כדי להבין שג'יי אר נפצע. שמת את ליאל במקום בטוח והלכת להילחם. עד שטיל נ"ט פגע ולקח אותך. איבדתי בעל וחבר אבל אין גאה ממני. תודה על השנים שלנו יחד".

"הלב שבור - היית כל עולמי"

ליאל בתו, שיצאה איתו לקרב, אמרה: "הלב שלי שבור לרסיסים. היית כל עולמי. הגיבור של חיי. שמעת את השוטרים בקשר צועקים הצילו ולא חשבת פעמיים. זכיתי להילחם לצידך בפעם האחרונה. המחבלים המנוולים באו אלייך עם טיל RPG. הם ידעו שלא יוכלו מולך פנים מול בפנים. בסיוטים הכי גרועים לא חשבתי שלא תחזור מהקרב הזה".

הלוויתו של השוטר יצחק בזוקה שוילי יצא לחלץ את חברו - ונפל בקרב ברעים,

בנו הבכור ספד לו, "אני יכול לדבר עליך. היית החבר הכי טוב שלי. תמיד שמרת עליי. תמיד היית עוזר לכולם, היו אומרים שיש לי את האבא הכי גבר בעולם. לימדת אותי שהכל עושים בעשר אצבעות. אני מבטיח להמשיך בדרך שלך, אנסה להיות ראש המשפחה ואקח את האחריות שהשארת".

"נפלת כגיבור, הצלת המון פצועים עם לב של אריה. הצלת את אחותי ליאל שהייתה אמורה להיות איתך ברכב, ובזכות זה היא לצידי. אני אוהב אותך לכל החיים אבא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר