בתה של מרסל טליה ז"ל סיפרה בעצב: "אימא שלי נרצחה יממה בלבד לאחר שילדתי"

המחבלים ירו למוות במרסל טליה ז"ל (63) בקיבוץ עין השלושה • מרסל ובעלה יעקב ייסדו חוות בודדים חקלאית בהר חברון • "היא יצאה לכיוון הילדים עם ממתקים בשמחת תורה כשהמחבלים רצחו אותה, הלב שלנו מרוסק"

מרסל טליה ז"ל עם הנכד החדש. צילום: באדיבות המשפחה

שמותיהם של הנרצחים במלחמת ממשיכים להתפרסם, והסיפור של כל אחד מהם מפלח את הלב: מרסל טליה ז"ל, מייסדת "חוות טליה" בהר חברון, נורתה למוות על ידי מחבלים במהלך חג שמחת תורה בקיבוץ עין השלושה.

הלוויתה של טליה נערכה הערב (ראשון) בבית העלמין בסוסיא. "היא היתה אישה מיוחדת במינה", ספדו לה בני המשפחה, "אישה של ארץ ישראל בכל גופה ונפשה, כך גם איבדה את חייה, על קדושת ארץ ישראל". המשפחה ביקשה: "עם ישראל זקוק לאחדות, לאהבה. בואו נרבה אהבת חינם כפי שאימא עשתה כל חייה".

בתה של מרסל, ליאורה בן-צור, ילדה ביום שישי, ערב חג שמחת תורה. מרסל הספיקה לראות הנכד החדש שנולד לה ולבקר את בתה בבית החולים.

מרסל טליה ז"ל עם הבת ליאורה / באדיבות המשפחה

"מצטערת להודיע שאימא שלי נרצחה יממה בלבד לאחר שילדתי", כתבה בן-צור לחבריה. "אימא שלי, מרסל טליה, הייתה אישה מתוקה מדבש. היא יצאה לכיוון דור והילדים עם ממתקים בשמחת תורה כשהמחבלים רצחו אותה בקיבוץ עין השלושה. רק טוב היא עשתה בעולמנו. הלב שלנו מרוסק".

מרסל ובעלה יעקב, שעלו מדרום אפריקה, ייסדו חוות בודדים חקלאית בהר חברון בה התגוררו כעשרים שנה, עד ל-2015, אז נהרג יעקב בתאונת עבודה קשה סמוך ליתיר. מאז ניהלו בניהם את החווה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר