"מה שעבר על העיר הזו זה פשוט אסון": שדרות ביום השני למתקפה - הותרו לפרסום שמות השוטרים ההרוגים

30 חללי משטרת ישראל נפלו במתקפה • העיר ספגה מטחי טילים וקרב ארוך בתחנת המשטרה, שהוחרבה • תושב המקום: "עברה עלינו יממה כל כך קשה, התחבאנו בבית, צמודים לרצפה והתפללנו על המשפחה" • נטע בר, כתב "ישראל היום", עם התושבים

הורסים את תחנת המשטרה בשדרות (ארכיון). צילום: שמואל בוכריס

היום השני ללחימה: העיר שדרות ספגה מטחי טילים וקרב ארוך בתחנת המשטרה. במהלך היום (ראשון), נראים במקום כמה כלים הנדסיים. תושבים מהוססים חוזרים להסתובב ברחוב לצד חיילים שמפטרלים בכל פינה. העסקים סגורים והרמזורים בעיר לא פועלים, אך כמה תושבים סיפרו שאין בכוונתם לעזוב.

תיעוד: טרקטור הורס את תחנת המשטרה בשדרות

 

במשך שעות ארוכות התבצרו מחבלים בתחנת המשטרה בשדרות וניהלו קרבות ירי עם הכוחות. טנק וכלים ממוגנים הובאו, ומפקד מחוז הדרום הורה לסיים את האירוע בכל מחיר - גם אם זה אומר להשמיד את התחנה. "אנחנו הורסים את התחנה חלק-חלק משום שהיא ממולכדת והכוחות לא יכולים להיכנס", אמרו הכוחות.

הטנדר של המחבלים מפונה מתחנת המשטרה בשדרות,

משה רפאל, תושב שדרות, מגיע לצוותי הצלמים לבקש סיגריה: "לא עישנתי מאז כניסת החג. הכל סגור ואני לא מצליח למצוא סיגריות. עברה עלינו יממה כל כך קשה שהדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו זה להדליק סיגריה ולעשן. התחבאנו בבית, צמודים לרצפה והתפללנו על המשפחה. אף אחד לא נפגע ברוך השם אבל מה שעבר על העיר הזו זה פשוט אסון".

החנייה ליד תחנת המשטרה,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר