המחבל דרס ודקר: פיגוע ברמת החייל בת"א, חמישה פצועים קשה

המחבל, תושב דרום הר חברון, נוטרל בזירה • פצועה אחת בהיריון במצב קשה מאד, העובר לא שרד את הפגיעה • השר בן גביר: "המדיניות שלנו היא לתת לאזרחים נשק שיגנו על עצמם" • המפכ"ל: "נעצרו חשודים הקשורים לסביבתו של המחבל" • חמאס: "תגובה ראשונית למבצע בג'נין"

תיעוד פיגוע הדריסה ברמת החייל // צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

פיגוע בתל אביב בשיא היום: תשעה בני אדם נפגעו בדרגות פציעה שונות ברחוב פנחס רוזן היום (שלישי) כתוצאה מדריסה ומדקירה. המחבל נורה, נוטרל וחוסל. זהות המחבל נתגלה לאחר זמן קצר: עבד אלואהב חלאילה (20) תושב העיירה סמוע בדרום הר חברון. הוא היה ללא היתר שהייה בישראל.

ללא

דיווח ראשוני על הפיגוע התקבל בשעה 13:08, אז דווח על מספר פצועים מפגיעת רכב ברחוב פנחס רוזן בתל אביב. מניין הפצועים עומד על תשעה: שלושה קשה, שלושה בינוני-קשה, שניים קל ופצוע חרדה נוסף.

חמישה מהפצועים הגיעו לבית החולים איכילוב בתל אביב: פצועה אחת בהיריון נפצעה באופן קשה מאד, העובר בבטנה לא שרד את פציעות אימו. שתי נשים נוספות באורח קשה וגבר באורח בינוני. פצועת חרדה טופלה ושוחררה. 

שלושה פונו לבית החולים בלינסון בפתח תקווה: שניים במצב קשה, ועודם נמצאים בסכנת חיים, ואחד במצב קל. פצועה במצב קל פונתה לבית החולים מאיר בכפר סבא.

בן גביר בזירת הפיגוע בתל אביב: "שאו נשק" // רויטרס

בועז כוכב, בן 76, נפצע באורח קשה ופונה לביה"ח בלינסון. כלתו מירב מספרת: "הוא היה בשיחת טלפון עם חבר. החבר שמע יריות באמצע השיחה והשיחה התנתקה. פתחנו את הטלוויזיה וזיהינו את הרכב שלו. נסענו לאיכילוב ואז באנו לפה. חשבנו על הגרוע מכל. התקשר אלינו פרמדיק מהאמבולנס ואמר שהמצב קשה. נכון לעכשיו לא נשקפת סכנה לחייו", אמרה ו הוסיפה: "הוא נדקר שלוש פעמים. כרגע המצב שלו יציב, הוא נמצא בטיפול נמרץ. הוא מדבר ומבולבל מאוד. הוא לא זוכר את האירוע. הוא רק זוכר שהוא באמבולנס צועק וכואב".

חובש רפואת חירום במד"א אלון שונים סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים של ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד"א. ראינו שמדובר בזירה קשה מאוד, ובסמוך לתחנת אוטובוס שכבו 5 פצועים, אישה כבת 46 שכבה על המדרכה כשהיא בהכרה וסובלת מחבלה רב מערכתית, 4 פצועים נוספים בשנות ה-30 נפצעו באורח בינוני וקל ופונו בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים."

זירת הפיגוע, צילום: קוקו

ד"ר אלון נבט, מ"מ מנהל בילינסון: "לחדר הטראומה הגיעו 3 פצועים עם פציעות דקירה. הם בגילאים 30, 66 ו-76. אחד מהם עם פצעי דקירה בבטן ןבכתף. הוא מוגדר במצב קשה ונמצא כעת בחדר ניתוח. נוסף עם פצע דקירה בחזה. גם הוא מוגדר קשה ומנותח כעת. הנפגע השלישי עם פציעות בפנים ולא נזקק בשלב זה לניתוח. עדיין לא ניתן לומר שהפצועים שמוגדרים קשה יצאו מכלל סכנה".

לוחמות מג"ב בזירת הפיגוע ברמת החייל, צילום: קוקו

דובר חמאס חאזם קאסם אומר שהפיגוע בתל אביב הוא "תגובה ראשונית על פשעי הכיבוש נגד עמנו במחנה הפליטים ג'נין. מדובר ביישום למה שהדגישה ההתנגדות כח הכיבוש ישלם מחיר על פשעיו נגד מחנה ג'נין". בהודעתו התייחס חמאס למחבל בתור "לוחם הרוג" מכוחותיו.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל גנב את הרכב ממעסיקו, וביצע באמצעותו את הפיגוע. עוד דווח כי כוחות הביטחון נכנסו לכפר סמוע מדרום לחברון, ממנו הגיע המחבל.

במהלך פעילות הכוחות נלקחו מדידות מבית משפחת המחבל עבד אלווהאב ח'לאילה שעשה את הפיגוע בתל אביב ונערכו תשאולים וחקירות בשטח עם כמה מבני המשפחה.

פינוי פצועים מהפיגוע באיכילוב, צילום: גדעון מרקוביץ'

"שאו נשק"

ממשרד ראש הממשלה, נמסר כי רה"מ מקבל ממזכירו הצבאי עדכונים שוטפים על פיגוע הדריסה בת"א ועוקב אחר ההתרחשות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מגיע לזירת האירוע, צילום: רויטרס

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירת הפיגוע, קרא לאזרחים לשאת נשק, ספג צעקות מהתושבים - ועזב. "אותו אזרח גיבור שהרג את המחבל הציל חיי אדם האזרח הזה הציל חיי אדם. זאת המדיניות שלנו - לתת לאזרחים נשק שיגנו על עצמם. האזרח בפעולה חדה מקצועית ניטרל את הסיכון. אני קורא לאזרחי ישראל שאו נשק, אין אפשרות לשים שוטר בכל רחוב המדיניות שלנו להקל כמו שיותר", אמר השר.

רגעים דרמטיים בלב המקום ההומה. רגעי נטרול המחבל ברמת החייל בתל אביב, צילום: טל קדם

בנוסף אמר בן גביר: "גם בשמאל צריך להבין שהמבצע בג'נין הוא מבצע חשוב. אני קורא לאזרחים שאו נשק זה צו השעה".

נטרול המחבל ברמת החייל בתל אביב // צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שהגיע לזירה אמר כי נעצרו חשודים שקשורים לסביבת המחבל. כמו כן, שיבח את האזרח שניטרל את המחבל. במהלך ‏דבריו צעקו לו אזרחים, כי "‏טוב שהוא הרג אותו" ו"איך נגן על עצמנו".

זירת הפיגוע ברמת החייל בתל אביב, צילום: קוקו

מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, אמר: "צהריים קשים במחוז תל אביב. הגיע רכב עם תושב שטחים שאנחנו מכירים את זהותו לתל אביב, לאזור רמת החייל. הגיע לצומת הזאת ומאחוריה דרס מספר אנשים על המדרכה. הוא ירד מהרכב ביצע דקירה ופצע עוד שניים. אין לנו הרוגים בשלב הזה, מקווה שזה יישאר ככה. יש כמה פצועים במצב קשה. כרגע אנחנו מבינים שהוא היה לבד, ואין לנו ספק שזה פיגוע. אנחנו מבצעים פעילויות זורמים לכאן כדי ללספק ביטחון אישי לאזרחים ולוודא שפעל לבד אירוע קשה אבל כרגע במצב סטטי".

ממ"ז תל אביב עמי אשד בזירת הפיגוע ברמת החייל // צילום: אבי כהן

השתתפו בהכנת הידיעה: שחר קליימן, חנן גרינווד, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, דנה בן שמעון

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר