"נתמיד במאבק עד גניזת חוקי הדיקטטורה": למרות המצב הביטחוני - הפגנות ברחבי הארץ נגד הרפורמה המשפטית

על אף המצב והודעת חלק מהארגונים על ביטול - רבבות מהמפגינים יצאו לרחובות • בתל אביב תתקיים הפגנה ללא במה מרכזית וללא נואמים • עשרות אלפים במרכז חורב בחיפה • מארגני המחאה: "כאשר בזמן הלחימה מתבצעת ביזה המונית של כספי הציבור, על האופוזיציה האחריות לבלום את המזימה"

למרות המצב הביטחוני, הפגנה בכרכור. צילום: ללא קרדיט

חרף הודעת המטה המרכזי על ביטול ההפגנה בתל אביב והמצב הביטחוני, הפגנות במתכונת מצומצמת יותר נגד הרפורמה המשפטית מתקיימות הערב (שבת) במוקדים שונים ברחבי הארץ.

עצרת מחאה שקטה נגד הרפורמה המשפטית מתקיימת הערב סמוך לבית הנשיא בירושלים תחת הכותרת: ״אחדות, סולידריות ושיוויון לרגל המצב״. מארגני ההפגנות החליטו לקיים אותה במקום הפגנה רועשת בעקבות המצב הביטחוני, תוך שהם שולחים חיבוק של סולידריות וחיזוק לתושבי הדרום.

הפגנה בדיזינגוף, תל אביב, צילום: רויטרס

סמי אלקלעי, אחד המשתתפים בעצרת ליד בית הנשיא, אמר ל״ישראל היום״: ״אני רואה את המבצע כדרך להחזרת המנדטים שאבדו לנתניהו בסקרים האחרונים. בהתחלה, עם סיכול שלושת הבכירים, המבצע נראה סביר בעיניי, למרות המחיר ששילמו חפים מפשע ובהם ילדים. אבל האיום על הדמוקרטיה לא הוסר, ולראייה קידום חוק הארנונה. משכך גם ההפגנות חייבות להימשך, ולכן אני עומד מול בית הנשיא כי האיום לא הוסר".

חרף הודעת המטה המרכזי, הפגנות מצומצמות נגד הרפורמה ברחבי הארץ

‏"ארגוני המאבק בדיקטטורה וארגוני השטח של קפלן מודיעים כי הערב ייערכו, זה השבוע ה-19 ברציפות, הפגנות נגד ההפיכה המשטרית ויוזמות החקיקה, במגוון מוקדים," שיתפו ארגוני המאבק. "בתל אביב תיערך צעדה שתצא בשעה 19:00 מכיכר דיזנגוף ותגיע לצומת עזריאלי, שם תיערך בשעה 19:30 הפגנה חופשית, ללא במה ונאומים. אנו קוראים לכולם להישמע להנחיות פיקוד העורף, ומדגישים שנכון לעכשיו אין הגבלות על התכנסויות בתל אביב". מיעוט מהמפגינים בתל אביב הניף דגלי אש"ף וצעקו "די לכיבוש".

למרות המצב הביטחוני - הפגנות הערב בקפלן | ירון דורון

‏״בימים אלה, כאשר בזמן הלחימה מתבצעת ביזה המונית של כספי הציבור, מתחדדת הסכנה של גרזן הממשלה הכוחנית והבלתי דמוקרטית, המונף מעל צווארם של אזרחי ישראל," הוסיפו מארגני המחאה בהודעה שמסרו. "על האופוזיציה האחריות לבלום את המזימה, ועלינו האחריות להתמיד במאבק בנחישות, עד גניזת חוקי הדיקטטורה. פעולות המחאה וההפגנות יימשכו כל עוד ההפיכה המשטרית מאיימת לפרק את החברה הישראלית ולמוטט את הדמוקרטיה״.

מחאה נגד ההפיכה המשטרית בתל אביב, צילום: ללא קרדיט

"אנחנו שולחים מכאן חיזוק גדול לתושבי עוטף עזה ומחזקים את חיילי וחיילות צה״ל והמילואים," אמרה סתיו שפיר בנאומה בהפגנה בחיפה. "ואני רוצה לחזק את כולכם - צבא ההגנה על הדמוקרטיה, שמבינים שביטחון ישראל תלוי בחוסנה של הדמוקרטיה, ובלעדיה לא נוכל. קשה להפגין תחת אש. ומסוכן. אבל יותר מסוכן להפקיד החלטות על חיים ומוות בידיים של אנשים שאנחנו לא בטוחים שטובת המדינה לנגד עיניהם".

הפגנה נגד הרפורמה למרות המצב הביטחוני, צילום: הרצי שפירא

"לא יתכן שבזמן שהתותחים רועמים, הממשלה תמשיך לכוון אקדח לליבה של הדמוקרטיה, חקיקה שבתוך שעות תהפוך את ישראל לדיקטטורה," הוסיפה שפיר וסיכמה. "לא יתכן שזה מה שהילדים שלנו חווים מהפוליטיקה. שלא נעים להראות לילדים נאום של ראש הממשלה, שמסית בלי בושה נגד ההורים שלהם. אני מסתכלת עליכם כאן - ומתמלאת בתקווה. אנחנו ננצח".

הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בעיר אילת, צילום: מחאת אילת אילות

‏חתומים על הודעת ארגוני המאבק שהודיעו שיפגינו הערב בקפלן:
‏׳מחאת הסופרים והסופרות׳, ׳מוזיקאים למען דמוקרטיה׳, ׳מאבק החינוך׳, ׳אין בריאות נפש בלי דמוקרטיה׳, ׳באנו לשקם - פיזיותרפיסטים נותנים גב לדמוקרטיה׳, ׳הדמוקרטים׳, ׳החזית הורודה׳, ׳אין מצב׳, ׳מהפך ישראלי׳, ׳דמוקרטיה עכשיו׳, ׳קריים מיניסטר׳, ׳התנועה הדמוקרטית האזרחית׳, ׳קומי ישראל׳, ׳צו 8 אזרחי׳, ׳לוחמי הצדק והדמוקרטיה׳, ׳מוקד הפגנות הלוחמים׳, ׳לוחמי השינוי ברשת׳, ׳אמהות נגד אלימות׳, ׳מטה המאבק במשיחיים׳, ‘עו״סות דמוקרטיה’

השתתפה בהכנת הכתבה: רונית זילברשטיין

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר