"זיהינו את הרכב שלנו וידענו": משפחת די משחזרת את רגעי האימה לאחר הפיגוע

בני משפחת די התייצבו מול כלי התקשורת באופן מסודר וסיפרו מה עבר עליהם ברגעים הראשונים בהם שמעו על הפיגוע בבקעה • וגם - הם שיתפו על ההחלטה לתרום את איבריה של אם המשפחה לוסי • "גאים שאחד האיברים נתרם לאישה ערבייה, בטוחים שזה היה משמח אותה"

בני משפחת די

בני משפחת די, האב ליאו וילדיו קרן, טלי ויהודה, התייצבו היום (ראשון) לראשונה באופן מסודר מול כלי התקשורת בישראל וסיפרו מה עבר עליהם ברגעים הראשונים של הפיגוע הקשה וכיצד הם מתמודדים עם השכול שנכפה עליהם.

"שמענו שהיה פיגוע בכביש 90", שחזר יהודה די את מה שאירע. "אני חבר בקבוצת וואטסאפ של חדשות וראינו את הרכב. לא היה אפשר לפספס את תיק הרחצה שלנו, שהוא קצת ייחודי. ניסינו להתקשר ולאחר שלא ענו לנו הגענו למקום. במשך כחצי שעה לא נתנו לנו להתקרב, ולבסוף הראו לנו תעודת זהות של מאיה. משם נסענו לבית החולים".

ליאו די: "הכל יפול בעוד כמה ימים וזה יהיה נורא - כרגע אני במצב הישרדותי" // צילום: משה בן שמחון

ליאו די, אב המשפחה, ציין כי ההחלטה לתרום את אבריה של לוסי, רעייתו, הייתה פשוטה. "התלבטנו בעבר האם להוציא כרטיס תרומת אברים אבל החלטנו לא לעשות את זה כי אנחנו יוצאים לא מעט לחו"ל, ואם משהו היה קורה שם לא ברור שהיה לנו רב להתייעץ איתו, אבל היה ברור באופן עקרוני שאנחנו רוצים את זה".

"היינו במצב ייחודי במקרה של לוסי. הגוף שלה היה במצב מעולה. התברר שהיא יכולה לתרום כל איבר. אנחנו גאים בכך שהאברים נתרמו וגאים בכך שאחד האברים נתרמו לאישה ערביה. אנחנו בטוחים שזה היה משמח אותה", ציין יהודה. "חוץ מחמשת האברים שנתרמו, נתרמו גם קרניות עינייה והעור שלה. זה עזר להציל אנשים מעיוורון".

טלי, בתה של לוסי, מספרת על זוג הרופאים שהציל את חייה במהלך הפיגוע. "הם הרגישו תחושת כישלון שלא הצליחו לעזור לנו, אבל בזכות מה שהם עשו שם יכולנו להציל המון אנשים".

למרות הפיגוע הקשה, בני המשפחה מבהירים כי אין בהם רצון לנקמה. "זה הדבר האחרון שמעסיק אותי. הדבר היחיד שחשוב זו אימא, מאיה ורינה. גם אם יתפסו אותם זה לא יעשה צדק איתנו", אמרה טלי. ליאו ציין כי "אין לי שנאה כלפי הפלשתינים. אני בעיקר רוצה למנוע מהם לעשות משהו דומה. כלום לא יחזיר את רינה, מאיה ולוסי, ולכן אני לא עוסק בשיפוט של אדם שטוף מוח שהחליט לצאת למסע רצח".

ליאו אמר כי לצד מאות הישראלים שביקרו בשבעה עד כה, פנו אליו גם פלשתינים שאותם הוא מכיר. "פלשתינים חברים שלי התקשרו אלי בדמעות. אמרו שהם עצובים מאוד על מה שקרה. אני מעסיק פלשתינים כבר שנים ולא חושש. ברור לי שרוב הפלסטינים נגד הפיגוע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר