תנועת "לוחמים לשלום" קוראת לנשיא ביידן להטיל סנקציות על שר הביטחון גנץ

בשל הכרזת גנץ על שישה ארגונים פלשתיניים כארגוני טרור, בתנועה ביקשו מביידן להשתמש בחוק שמסמיך את הממשל להטיל סנקציות על מי שהיא רואה בו כמפר זכויות אדם • ב"לוחמים לשלום" טוענים: "גנץ החליט להפליל את הארגונים בלי להציג כל בסיס או הוכחה"

שר הביטחון בני גנץ, צילום: אורן בן חקון

תנועת "לוחמים לשלום", שבין השאר אחראית על טקס יום הזיכרון הישראלי-פלשתיני, פנתה אתמול (שבת) לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבקשה שיטיל סנקציות אישיות על שר הביטחון בני גנץ, בשל הכרזתו על שישה ארגונים פלשתיניים כארגוני טרור.

"פנינו לנשיא ביידן וביקשנו ממנו לפעול בהתאם לחוק האמריקאי ולהטיל סנקציות אישיות על שהב"ט בני גנץ, בגין רדיפה פוליטית אחר שישה ארגוני זכויות אדם פלסטינים. ביקשנו גם שינחה את כל הגורמים הרלוונטים בממשל להתעלם מהצווים שהוציא גנץ נגד ששת הארגונים", נכתב בחשבון הפייסבוק של התנועה.

הנשיא ביידן, צילום: איי.פי

החוק האמריקני אליו מתכוונים בתנועה הוא "חוק מגניטסקי" ולדברי "לוחמים לשלום", החוק מסמיך את ממשלת ארה"ב להטיל סנקציות אישיות על מי שהיא רואה בו כמפר זכויות אדם." החוק מאפשר לסמן אישים בכירים שאחראים על הפרות זכויות אדם קשות, ולגבות מהם מחיר כלכלי באמצעות הקפאת נכסים ומניעת כניסה לארה"ב", נכתב.

"גנץ החליט להפליל את ששת הארגונים בלי להציג כל בסיס או הוכחה, ללא הליך שקוף, ונראה כי תוך התבססות על 'מחקרים'  של ארגון הימין NGO מוניטור", טענו בתנועה. "בנוסף נזכיר כי יש לגנץ אינטרס אישי בדבר - חלק מהארגונים העלו בבית הדין הבינלאומי בהאג נגדו האשמות אישיות על ביצוע פשעי מלחמה במהלך המתקפה על עזה ב-2014."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר