"משתפים פעולה עם הנאצים המודרניים": ארדן נאם נגד ההכרה במדינה פלשתינית בדיון מיוחד באו״ם

הדיון עסק בווטו שהטילה ארה"ב על החלטת מועצת הביטחון • השגריר ארדן מהתייחס גם להפגנות האלימות והאנטישמיות בקמפוסים • בנוסף, נתן דגש על התעלמותו של הארגון ממלחמות קשות ברחבי העולם, בעוד שמקיים דיונים ומעביר החלטות רק כנגד ישראל

השגריר ארדן: "לאו"ם לא אכפת מדם ישראלי - משתפים פעולה עם הנאצים המודרניים" // אתר האו"ם

העצרת הכללית של האו״ם התכנסה היום (רביעי) לדיון מיוחד בווטו שהטילה ארצות הברית על החלטת מועצת הביטחון להכיר במדינה פלשתינית. השגריר ארדן עלה לנאום ותקף בחריפות את היוזמה.

הוא התייחס גם להפגנות האלימות והאנטישמיות בקמפוסים בארה״ב, שהולכות ומסלימות, ונתן דגש על התעלמותו של האו"ם ממלחמות קשות ברחבי העולם, בעוד שמקיים דיונים ומעביר החלטות רק כנגד ישראל ולסיוע לחמאס, מה שמצביע בבירור על הצביעות האדירה שהארגון חוטא בה.

השגריר ארדן עוזב בזעם את הדיון באו"ם אחרי הוטו האמריקני נגד הכרה במדינה פלשתינית וקבלתה כחברה במועצת הביטחון // רויטרס

נושא ההכרה במדינה פלשתינית מטריד את ישראל. נציב מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ז'וזפ בורל, אמר לפני כיומיים כי שורת חברות באיחוד צפויות להכיר במדינה הפלשתינית עד סוף מאי.

בורל, שדיבר בשולי הפורום הכלכלי העולמי בריאד, לא נקב בשמות המדינות, אולם ההערכה היא שמדובר בספרד, באירלנד, במלטה ובסלובניה: בחודש מארס הכריזו הארבע כי בכוונתן להכיר בריבונות פלשתינית במשותף.

בורל בפורום בריאד, צילום: אי.אף.פי

בישראל מסרו לארבע המדינות שיכולות להכיר במדינה הפלשתינית כגוש כי צעד כזה יהיה "בגדר פרס לטרור", שיקטין את הסיכויים למציאת פתרון מוסכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר