שני לוק ז"ל וסבתה ניקול

"תמונת גופתה של הנכדה היפה שלי זכתה בתחרות צילום יוקרתית, והעולם שותק": סבתא של שני לוק בפוסט מצמרר

צלם סוכנות AP עלי מחמוד, שתיעד את חטיפתה הברוטלית של שני לוק בשבעה באוקטובר, זכה בפרס בתחרות צילום יוקרתית • "הנכדה המתה שלי, שמסביבה מרצחים צמאי דם - זו התמונה 'ההירואית' שנבחרה", כותבת סבתה ניקול • "כמה כאב עוד נוכל להכיל? מתי בהיסטוריה של הצילום זכתה תמונה של גופה בפרס?", היא מוסיפה בזעזוע

בפוסט מצמרר בפייסבוק, גינתה אתמול (רביעי) ניקול, סבתא של שני לוק, שנרצחה בשבעה באוקטובר לאחר שנחטפה מהמסיבה בנובה, את ההחלטה להעניק את הזכייה במקום הראשון בתחרות צילום עולמית לצלם עלי מחמוד, שתיעד את הרגע הברוטלי.

"הנכדה המתה שלי מככבת בצילום שזכה בתחרות צילום יוקרתית והעולם שותק", הביעה ניקול זעזוע, וצירפה לפוסט תמונה שלה עם שני. "הגופה של הנכדה שלי, אחרי שנרצחה באכזריות והובלה לעזה כאות ניצחון, מוצגת לעיניי כל והעולם שותק. הגופה של הנכדה שלי, אחרי שהמרצחים השפלים שברו את עצמותיה על מנת שתצליח להיכנס לחלקו האחורי של הטנדר, הגופה הזאת שהייתה רק לפני כמה שעות מלאת חיים, אהבה ואור, מוטלת כגביע ניצחון לטרוריסטים ולצלם שפל - והעולם שותק!". 

"הנכדה היפה והמתה שלי, שמסביבה מצטופפים שלושה מרצחים צמאי דם. זו התמונה ההירואית שנבחרה והעולם שותק", היא כותבת בכאב. "ואני זועקת - הייתכן? ומתי בהיסטוריה של הצילום זכתה תמונה של גופה בפרס? כמה כאב עוד נוכל להכיל? שלושה גברים צועקים 'אללה אכבר', צלם אחד שפל והנכדה המרוסקת שלי. והעולם שותק".

שני לוק, צילום: באדיבות המשפחה

צלם סוכנות AP, עלי מחמוד, הוא תושב עזה, שהתלווה למרצחי שבעה באוקטובר ותיעד את הטבח בעוטף והזוועות ברצועה באותו היום. את הפרס הוא קיבל בתחרות הצילום העולמית POY, בקטגוריית "מלחמת ישראל-חמאס".

בנימוקי הבחירה, שנראה כי מאדירים את מתקפת חמאס, נכתב כך: "שליטי חמאס המיליטנטיים של רצועת עזה ביצעו מתקפה חסרת תקדים, רב חזיתית על ישראל עם הזריחה ביום שבת, 7 באוקטובר, תוך כדי ירי של אלפי רקטות, במקביל לחדירת 'לוחמי חמאס' לגבול - דרך האוויר, היבשה והים".

מי שביקש למחות גם הוא על הבחירה בתמונה היה פעיל ההסברה יוסף חדאד, כשאמר בשבוע שעבר: "בתחרות תמונות העיתונות הוותיקה בעולם POY, בחרו במקום הראשון תמונה של צלם פלשתיני שהצטרף למחבלי חמאס ב-7 באוקטובר למתקפת הטרור שלהם בישראל כדי לתעד את הזוועות". 

יוסף חדאד, צילום: אנצ'ו גוש - ג'יני

"התמונה הזו מציגה את המחבלים המתועבים שחוגגים על הטויוטה עם גופתה של שני לוק בדרך חזרה לעזה. זה טוב שהתמונה מהדהדת בעולם כדי לחשוף את זוועות חמאס, אבל הצלם הזה הוא למעשה מחבל ולא מגיע לו פרס אלא מגיע לו לעמוד למשפט בבית הדין בהאג כטרוריסט שותף בטבח 7 באוקטובר. בושה וחרפה!", חתם את דבריו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו