ממשלת ישראל אישרה: יום זיכרון לאומי לאסון 7 באוקטובר

כ"ד בתשרי הוא התאריך העברי שבו יצוין יום הזיכרון לציון אירועי הטבח ומלחמת "חרבות ברזל" • הוא יצוין מדי שנה בשני טקסים ממלכתיים: טקס לזכרם של החללים שנפלו במלחמה, וטקס לזכרם של האזרחים שנרצחו בפעולות האיבה • השנה, באופן חד פעמי, יצוין טקס ממלכתי בתאריך הלועזי אשר נחקק בתודעת הציבור

טרקטור של חמאס ממוטט את גדר ההפרדה עם עזה

ממשלת ישראל אישרה היום (ראשון) כי בכל שנה, בתאריך העברי כ"ד בתשרי יצוין יום זיכרון לאומי לציון האסון שפקד את מדינת ישראל ב-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. למרות שנהוג לציין אירועים ממלכתיים בתאריך העברי, הטקס ייערך השנה באופן חד פעמי  גם בתאריך הלועזי 7 באוקטובר בשל הסנטימנט הציבורי לתאריך.

בית שרוף בקיבוץ בארי, צילום: מיכה בריקמן

את יום הזיכרון הלאומי יציינו בשני טקסים ממלכתיים: הטקס הראשון ייערך לזכרם של החללים שנפלו במלחמה, ולאחר מכן טקס לזכרם של האזרחים אשר נרצחו פעולות האיבה. ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרה מירי רגב, יחד עם משרד הביטחון ומערך הטקסים והאירועים הממלכתיים קבעו את אירועי הזיכרון הממלכתיים השנתיים לציון מלחמת חרבות ברזל.

חטיפתה של יפה אדר לרצועה - צלמי איי.פי הוזמנו לצלם ולא מנעו את החטיפה, צילום: איי.פי

השנה, בשל העובדה שכ"ד בתשרי חל ביום שבת, הטקסים יתקיימו בכ"ה בתשרי (יום ראשון), וכך יתקיים בכל שנה שבה התאריך כ"ד בתשרי יחול בשבת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר