ארה"ב וישראל סיכמו: תוכפל כמות המשאיות ההומניטריות שיכנסו לרצועה

ישראל צפויה לאפשר בימים הקרובים הכנסה של 400 משאיות לעזה מדי יום • לפני פרוץ המלחמה היו נכנסות לעזה כ-800 משאיות מדי יום • בלינקן הדגיש את המחוייבות האמריקנית להשמדת חמאס, אך אמר כי הגדלת הסיוע תקל על ארה"ב לעמוד בלחצים

משאיות סיוע הומניטרי נכנסות לרצועה דרך מעבר רפיח (ארכיון). צילום: איי.אף.פי.

ישראל צפויה לאפשר בימים הקרובים הכנסה של 400 משאיות סיוע הומניטרי לעזה, מדי יום. ל"ישראל היום" נודע כי ההבטחה להעלות עוד את מספר המשאיות ניתנה למזכיר המדינה בלינקן בפגישותיו בישראל אתמול (שלישי).

מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן בפגישה עם רה"מ בנימין נתניהו קרדיט: רועי אברהם /לע"מ

נציין כי לפני פרוץ המלחמה, היו נכנסות לעזה 800 משאיות ביום וכיום כבר מדובר על 200 משאיות. המשמעות היא שבקרוב מספר משאיות הסיוע יעמוד על כמחצית ממה שהיה בימי שגרה.

דיון פרודוקטיבי

בלינקן טען באוזני הבכירים הישראלים עימם נפגש כי מופעלים עליו ועל הממשל האמריקני לחצים כבדים באשר למצב ההומניטרי בעזה, ולכן יש להגדיל את הסיוע.

עוד הוא הדגיש כי אתמול התחייב הנשיא למטרה של השמדת חמאס, אך אמר כי הגדלת הסיוע תקל על הממשל לעמוד בלחצים.

אבו מאזן ובלינקן, צילום: אי.פי

בתוך כך, בלינקן ואבו מאזן דנו מוקדם יותר היום בפגישתם ברמאללה במאמצים האמריקניים להשפיע על "האלימות בגדה המערבית". כך מסרה מחלקת המדינה, שהוסיפה כי התקיים דיון פרודוקטיבי על הרפורמות המנהלתיות שיטיבו עם הרשות.

במקביל, רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווחה כי הפגישה בין השניים הייתה "מתוחה", וכי אבו מאזן אמר לבלינקן בתגובה שעליו "לבצע רפורמות במדיניות האמריקנית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר