נתניהו על "אלימות המתנחלים": "יש פה גורמים שפשוט מוציאים את דיבתם של המתיישבים רעה"

רה"מ אמר את הדברים במהלך ישיבת הממשלה שנערכה היום • כזכור ממשל ביידן הודיע לפני שבועיים כי לא יעניק אשרות כניסה לארה"ב ל"מתנחלים ישראלים ובני משפחותיהם, שנקטו אלימות כלפי פלסטיני • מזכיר הממשלה העיד: "הייתי בפגישה של רה"מ עם סאליבן, וכשהוא העלה את זה, ראש הממשלה דפק על השולחן ואמר 'אין דבר כזה, זה קמפיין'"

ישיבת הממשלה. צילום: מרים אלסטר/פלאש90

ישיבת הממשלה שנערכה היום (ראשון) עלתה לטורים גבוהים כאשר הדיון נסוב סביב מה שמכונה אלימות מתנחלים. 

"יש פה גורמים שפשוט מוציאים את דיבתם של המתיישבים רעה, וצריך לטפל בזה. אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו והוסיף: "אין עליה בתופעות האלה, רואים את זה גם בנתונים של השב"כ. פשוט מנהלים קמפיין על הציבור היקר הזה. אם יש מקרים, הם בודדים מאוד".

מזכיר הממשלה העיד (בנוגע ל"אלימות המתנחלים"):
"הייתי בפגישה של רה"מ עם סאליבן, וכשהוא העלה את זה ראש הממשלה דפק על השולחן ואמר 'אין דבר כזה, זה קמפיין'."

ישיבת הממשלה, צילום: מרים אלסטר/פלאש90

עוד הוסיף רה"מ: "שמעתי שאלוף פיקוד המרכז קיבל "דין רודף" - צריך לגנות את זה, אני מגנה את זה. ביקשתי אתמול מגורמי האכיפה לחקור את זה ולפעול נגד מי שהוציא את זה. אני בטוח שכל שרי הממשלה מצטרפים לגינוי הזה".

בכיר בקהילה היהודית בארה"ב: שתיקת ישראל אל מול קמפיין 'אלימות המתנחלים' גורמת נזק אסטרטגי

גורם בכיר בקהילה היהודית אמריקנית קורא לממשלת ישראל ולגופי ההסברה "לספר את הסיפור האמיתי על הטענות הקרויות 'אלימות המתנחלים'". לדבריו, השתיקה של מדינת ישראל הרשמית כנגד ההשמצות, "יוצרת נזק אסטרטגי".

ממשל ביידן הודיע לפני שבועיים כי לא יעניק אשרות כניסה לארה"ב ל"מתנחלים ישראלים ובני משפחותיהם, שנקטו אלימות כלפי פלסטינים". על פי ההודעה גם פלסטינים שנוקטים אלימות כלפי ישראלים ייענשו באותה דרך.

ביקורת על כך שנכנע לתכתיבי הממשל האמריקני בנושא ניהול המלחמה. נתניהו וביידן בתל אביב, אוקטובר 2023, צילום: רויטרס

בישראל נמנעו מתגובה לסנקציה האמריקנית. היחיד שיצא להגנת התושבים הישראלים ביו"ש, היה השר בני גנץ, שאמר כי "99.9 אחוז מהם אזרחים נורמטיביים ושומרי חוק, שבימים אלה רבים מהם משרתים במילואים בחזיתות הדרום והצפון". גנץ גם ניסה לשכנע את בכירי הממשל האמריקני לעשות שימוש במינוח, "מתנחלים קיצוניים", על מנת שלא תוכתם כלל האוכולוסייה הישראלית ביו"ש.

לדברי המנהיג היהודי, שדיבר בשיחה סגורה, השתיקה של ישראל בסוגיה גורמת "נזק אסטרטגי לטווח הארוך. הפצת הטענות האלה נועדה לזרוק עצם למתנגדי ישראל וליצור חזות של שווין מוסרי כביכול, בינה ובין אויביה. הטענות האלה מתפשטות כמו אש גם בקרב תומכי ישראל בקונגרס ובממשל, ומדינת ישראל לא מגיבה להן. נוצר נרטיב מאוד בריא שחובה להגיב לו".

הבכיר היהודי הוסיף כי "משרד החוץ, השגרירות בוושינגטון, ושאר הגורמים המטפלים בקשר עם ארה"ב, חייבים להתייחס לסוגיה הזו ולהסביר שביהודה ושומרון גרים אזרחים רגילים שמעוניינים בחיים שלווים. כל עוד אינם עושים זאת, נגרם נזק למדינת ישראל כולה. גם כך יריבי ישראל מציגים אותה כמי שמבצעת פשעים כביכול נגד הפלסטינים. הנרטיב של 'אלימות המתנחלים', שיוצא מהממשל וישראל לא מגיבה לו, מחזק את הגורמים האנטי ישראליים".

יצוין כי הגורמים המרכזיים שמפיצים את הטענות על "אלימות מתנחלים", הם סוכנויות האו"ם וארגונים לא ממשלתיים הממומנים על ידי מדינות המערב. על פי פרסום של סוכנות האו"ם אוצ'ה  הידועה בעוינותה לישראל, חלה עליה של 133 אחוז בפגיעות של יהודים בפלסטינים, בחודש הראשון למלמה. מנגד, על פי נתוני המשטרה כפי שנחשפו בישראל היום, חלה דווקא ירידה של 50 אחוז בתקריות הללו בחודש המדובר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר