בנט על הקמפיין נגד ראש השב"כ: "מעשה אנטי-ישראלי, מגבה את רונן בר והלוחמים"

ח"כ בן גביר פרסם מודעה ב"יישראל היום" נגד ראש השב"כ, רונן בר ובה טען כי הוא נכשל בטיפול בטרור • לפני כן דלפה חוות דעתו של בר על בן גביר: "עלייתו להר הבית היא נפץ שצריך לנטרל" • בהמשך האמירה הוכחשה

רונן בר עם רה"מ בנט, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט גיבה היום (שישי) לראש השב"כ רונן בר ולעובדי הארגון בעקבות מודעה שפרסם ח"כ איתמר בן גביר נגד ראש השירות ב"ישראל היום".

"רונן בר הוא איש שמקדיש את כל חייו, לילה ויום, כדי שאנחנו נוכל לישון בשלווה ובביטחון", כתב בנט. "אני מגבה ומחזק את כל לוחמי השב"כ ואת העומד בראשו".

במודעה, תקף בן גביר בחריפות את ראש השב"כ, לאחר שלכלי התקשורת הודלף כי הארגון הציג כביכול לרה"מ חוות דעת על רקע המתיחות בירושלים, שבו נאמר כי "העלייה של בן גביר להר הבית היא נפץ שצריך לנטרל".

בשב"כ הזהירו כי "הפרובוקציות של בן גביר עלולות לגרום להסלמה ואף להצית את האזור", וטענו כי הוא "משחק לידיים של חמאס". 

עם זאת, אחר הצהריים נאמר כי הציטוט "נפץ שצריך לנטרל" כלל לא נכתב בחוות הדעת של השב"כ. 

המודעה שעלתה נגד ראש השב"כ רונן בר,

במודעה של בן גביר נכתב: "רונן בר, נכשלת בהר הבית, בבאר שבע, בבני ברק ובחדרה, נכשלת בעזה ועכשיו אתה מאשים את איתמר בן גביר ואומר שצריך לנטרל אותו? תפסיק לתדרך - תתחיל לעבוד!"

בעקבות כך, בלשכת ראש הממשלה טענו כי "בן גביר וסמוטריץ' מובילים קמפיין נגד השב"כ ומפקדו". בנט עצמו שיבח את ראש השב"כ ואמר: "כשעם ישראל עם המשפחה, רונן בר בחפ"ק בקו התפר. כשכולם מטיילים בשבת - הוא בטלפון האדום. האחריות על כתפיו ועל כתפי לוחמי השב"כ עצומה - הם עומדים בפרץ ומצילים חיים של ישראלים באופן יומיומי".

עוד הוסיף כי "הקמפיין הפוליטי המסוכן של נגד השב"כ והעומד בראשו הוא מעשה אנטי-ישראלי פחדני, שנועד להבעיר את המדינה באש של קנאות וכאוס. לא אתן לזה יד. אני מגבה ומחזק את כל לוחמי השב"כ ואת העומד בראשו. לוחמי השב"כ, רונן - אני אוהב אתכם".

גם שר החוץ יאיר לפיד תקף את בן גביר בעקבות פרסום המודעה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "איתמר בן גביר, העבריין המורשע שנתניהו רוצה למנות לשר לביטחון הפנים, סימן לעצמו מטרה חדשה להתקפות שלו: ראש השב״כ ולוחמיו. אני מצפה מראש האופוזיציה לגנות בחריפות את בן גביר".


בן גביר השיב ללפיד בציוץ משלו שבו כתב: "לא הגעת לטקסי יום השואה, לא שמענו אותך מול ירדן או איראן, כבר התחלתי לדאוג ששוב נעלמת לאיזו חופשה במדריד/פריז/לונדון/ארה"ב. שמח לשמוע שחזרת ושאתה כאן".

עוד הוא הוסיף כי "מדובר בכישלון של ראש השב"כ שבמקום לעבוד בשטח ולטפל בטרור, הוא מתדרך נגד חבר כנסת בכלי התקשורת. ראש השב"כ צריך לדעת שמילים יכולות להרוג ואמירה בסגנון 'בן גביר נפץ ונפץ צריך לנטרל', עשויה להביא חלילה לאלימות ופגיעה".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לסערה: "נפתלי בנט ממשיך לשקר ולפלג בקצב שהוא נושם. יו״ר הציונות הדתית מעולם לא התבטא כנגד ראש השב"כ רונן בר והוא מלא הערכה למלחמה של הארגון והעומד בראשו בטרור האיסלאמי.

שב"כ: היה חשש לפגיעה בביטחון

בעקבות הסערה, נמסר מהשב"כ אחר הצהריים כי בחודש האחרון העביר הארגון מספר המלצות וחוות דעת, שמטרתן לחזק את הביטחון ולמנוע התלקחות רב-זירתית.

"שב"כ מודע היטב לחשיבות חופש התנועה, בכלל, ובפרט של חברי כנסת", הודגש בהודעה. "עם זאת, במקרה חריג מאוד זה, הועברה חוות דעת נתמכת במודיעין, המצביעה על ודאות קרובה לפגיעה משמעותית בביטחון המדינה".

נוסף על כך, הוסבר כי "מחובתו וייעודו של שב"כ למנוע מבעוד מועד מעשה העלול להוביל להסלמה ביטחונית, שעלולה להביא לפגיעה באזרחים, בחיילי צה"ל ובשוטרים. שב"כ ימשיך לקיים את חובתו וייעודו על פי חוק ולהעביר חוות דעת מקצועיות ועצמאיות, שביסודן השאיפה למנוע פגיעה בביטחון המדינה ואזרחיה".

בן גביר מסר בתגובה לכך כי "מוזר ששום חוות דעת נגד אחמד טיבי ואיימן עודה לא ניתנה והשבכ מעולם לא ביקש להגביל את חופש התנועה שלהם". עוד הדגיש כי חשוב שהשב"כ יסתייג מהמשפט שצריך לנטרל אותו באופן רשמי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר