סקר חדש חושף: רוב ההורים במועצה האזורית אשכול לא מוכנים שילדיהם ילמדו בעוטף

לפי תוצאות סקר שביצעה ופרסמה המועצה הוכיחו שרוב מובהק בקרב תושבי המועצה דורשים חינוך במיקום עורפי • מנגד, אמר אחד ההורים: "אני חושב שישנה משמעות עבור הילדים לחזור למקום המוכר"

מפונים במלון דיוויד בים המלח. צילום: אורן בן חקון

משבר חינוכי וחברתי חריף במועצה האזורית אשכול מתחיל להתבהר עם כל יום שעובר ומתקרבים לתחילת שנת הלימודים. מדובר כבר במאות זוגות הורים במועצה האזורית אשכול הדורשים ממשרד החינוך ומראש המועצה להקים בית ספר עורפי הרחק מאזור הקרבות ומקו השבעה ק"מ מהגבול.

מספר ההורים שחתמו על עצומה בנושא כבר חצה את רף ה-1000 ולפי תוצאות סקר שביצעה ופרסמה המועצה הוכיחו שרוב מובהק בקרב תושבי המועצה דורשים חינוך במיקום עורפי.

מפונים עוברים לבית מלון (ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה), צילום: באדיבות רשת פתאל

אשכול הינה המועצה שספגה את המכה הקשה והכואבת ביותר ביום המחדל של ה-7 באוקטובר המשבר באשכול חריף ביותר ואין שכבת גיל שאין בה נרצחים, חטופים, יתומים ומשפחות שכולות. בישיבת מליאת המועצה המיוחדת בנושא החינוך שהתקיימה השבוע, השתתפו עשרות הורים שדרשו תשובות ברורות לגבי מיקום בתי הספר התיכון והיסודיים ולגבי איכות החינוך שיקבלו תלמידי המועצה האזורית אשכול.

תוצאות הסקר,

בישיבה המיוחדת הצהיר קצין בכיר בפיקוד העורף שהוא אינו יכול להבטיח כרגע ביטחון לילדי אשכול שיחזרו ללמוד בקריית החינוך סמוך לגבול. לא כל שכן לאור הצהרת הצבא שהלחימה בעזה צפויה להימשך עוד חצי שנה לפחות.

תוצאות הסקר המלאות

מנגד, יש החושבים שיש חשיבות עצומה כן לחזור, אחד ההורים הסביר בפירוט, "אני מבין שאני בדעת מיעוט פה בקרב ההורים בכל הנוגע לחזרה לבית הספר המקורי, אבל אשמח להשמיע את דעתי שהיא כנראה פחות מקובלת או נשמעת פה בקבוצה.
אז אני בעד לחזור לקריית החינוך, ואנמק מדוע.

ראשית, מועצה אזורית אשכול היא לא שטח במחלוקת, אנחנו לא התנחלות ואני לא רואה שום סיבה שאנחנו נוותר על חלקים משטח מדינת ישראל למרות שהאויב ישמח לזה.
אני חושב שעלינו להבין את נקודת הזמן ההיסטורית שבה אנחנו נמצאים ולחבר אותה לתמונה הגדולה של העם היהודי. אותו עם שעבר את השואה, נלחם על חייו ועשה הכל על מנת שאנחנו נוכל לחיות בארץ שלנו. החזרה שלנו לבית הספר טומנת בחובה מרכיב ציוני שאני לא יכול להתעלם ממנו.

שנית אני לא חושב שקרית החינוך היא מקום מסוכן, ממש לא. בית הספר הוא ממוגן מפני ירי תמ"ס והוא אינו נמצא בטווח הנ.ט איך שלא תהפכו את זה.
מה שכן, צריך להוסיף משנה זהירות לתחושות הביטחון לאור מה שאירע ואנחנו צריכים לבוא למועצה ולצה"ל ולדרוש הגנות נוספות כגון
1. העברת מערך האוטובוסים לצד המזרחי
2. מערך הגנה שכולל הקמת תלולית גבוהה לאורך צידו המערבי של ביה"ס ועליה למקם אמצעי תצפית וירי.
3. כח צבאי קבוע ממערב לביה"ס כל עוד ישנם תלמידים בביה"ס ובחוגים
המטרה היא שהילדים לא ירגישו את החיילים שנמצאים ושומרים עליהם ואני חושב שלא צריכה להיות בעיה לעשות כך, אבל גם מהצד שני, לא יקרה לדעתי שום דבר אם הילדים יראו חיילים ששומרים עליהם. ניתן לדון על כך.

לבסוף, אני חושב שישנה משמעות עבור הילדים לחזור למקום המוכר, אליו הם רגילים, הוא מתואם לצרכיהם ויאפשר חזרה מיטיבה יותר לשגרה גם עבורם וגם עבור צוותי החינוך שעומדים בפני אתגר חשוב ומורכב.

לאור הזוועות שאירעו פה באזור הפחד מובן בהחלט, אבל אני חושב שניתן לפרק אותו אט אט ע"י חזרה לשגרה למוכר והידוע. אני מבין שהנושא הוא רגיש בהחלט ואני לא שופט איש, אבל אני מתפלל שנמצא את תעצומות הנפש לחזור לאזור שלנו ולא לוותר על זכותנו הבסיסית ביותר לחיות איפה שאנחנו רוצים במדינה שלנו."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר