"נשבית את הלימודים בזמן ההשבעה": תיכון תל אביבי במחאה נגד הממשלה

מורי ותלמידי תיכון הגימנסיה העברית הרצליה מתכוונים למחות נגד השבעת ממשלת נתניהו מחר • גם מנהל בית הספר זאב דגני ישתתף באירוע • רכז שכבת י"א: "חשוב לנו כאנשי חינוך שקולנו ישמע"

הגימנסיה העברית הרצליה, צילום: יהושע יוסף

ההתנגשות מול שר החינוך הבא? בזמן השבעת הממשלה, שתתקיים מחר (חמישי) בשעה 11:00, מתכוונים בתיכון הגימנסיה הרצליה בתל אביב לעצור את הלימודים לטובת עצרת שתקרא לא לפגוע בערכי הדמוקרטיה וזכויות האדם. גורם במשרד החינוך טוען כי מדובר בפעילות פוליטית אסורה בשטח בית הספר.

על מנת למחות על כך, מתכוונים אנשי חינוך בתיכון, ובהם מנהל בית הספר זאב דגני, לעצור את עבודתם ולמחות במטרה "להשמיע את קולם". בכנס המחאה צפויים לשאת דברים מנהל התיכון, מורים שונים ואף תלמידים.

ח"כ יואב קיש, כבר כאב ראש בתפקיד?, צילום: אורן בן חקון

עצרת החירום שמקיימים בבית הספר היא כאב ראש לא קטן עבור משרד החינוך, רגע לפני שימונה יואב קיש לתפקיד שר החינוך. גורם במשרד ציין כי מדובר בפעילות פוליטית אשר אסורה בבית ספר.

זו אינה הפעם הראשונה שמנהל בית הספר זאב דגני נקלע לעימות מול משרד החינוך, כאשר בעבר אף זומן לשימוע במשרד החינוך, לאחר שאישר הרצאה של ארגון "שוברים שתיקה" בפני תלמידים – דבר ששר חינוך דאז, נפתלי בנט, אסר.

ניר שלייפר, רכז שכבת יא' בגימנסיה הרצליה, הסביר: "זו קריאה שלנו המורות והמורים בבית הספר. חשוב לנו כאנשי חינוך לצאת בקול רם בדברים שאמורים להיות מאוד ברורים. שאנחנו מתנגדים לאפליה ושאנחנו מקבלים אצלנו כל אחד. שאנחנו כאנשי חינוך מאמינים בטוב של האדם ומסרבים לכל מיני חוקים שרוצים להפחיד ולהרתיע אוכלוסיות שונות".

הוא ציין כי הם מקבלים את הכרעה בבחירות "אבל דמוקרטיה היא לא רק שלטון הרוב, היא גם ערכים נוספים שמעבר לעקרון אחד. המחאה היא יוזמה שלנו כמסר חינוכי לתלמידים בבית הספר. יש לנו תלמידים ממגזרים רבים, ממקומות שונים בעיר וגם מעבר לה. תלמידים מגוונים ואנחנו חוגגים את הגיוון הזה.

"חשוב לנו שהתלמידים ידעו שלא משנה איזה החלטות יצאו מהממשלה הקרובה, אנחנו לחלוטין עם התלמידים שלנו שחלקם יכולים להרגיש מאוימים או אפילו אזרחים מדרג נמוך רק בגלל יישום ההבטחות של הממשלה החדשה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר