הכירו את האחים שזכו במקום הראשון באולימפיאדת המתמטיקה

עילי זכה מקום ראשון בשכבת הגיל של כיתה ג׳ ואלירן זכה מקום שלישי בשכבת הגיל של כיתה ד׳ • "אני אוהב לחקור וליצור הרבה דברים, החלום שלי להיות אלוף העולם במתמטיקה", סיפר עילי

האחים עילי (9) ואלירן (10) שילון-רהב , צילום: שחר שילון אנקורי

שניים זה מספר אחד: השבוע הוכרזו הזוכים בגמר האולימפיאדה הארצית במתמטיקה לצעירים (כיתות ג׳-ט׳), בראש נמצאים האחים עילי (9) ואלירן (10) שילון-רהב, ממושב מאור, שקטפו שניהם את המקומות הראשונים.

עילי זכה מקום ראשון בשכבת הגיל של כיתה ג׳ ואלירן זכה מקום שלישי בשכבת הגיל של כיתה ד׳. לא רק זה, אלירן, רק לפני חודש קטף את תואר אלוף השחמט העולמי, באליפות העולם בשחמט של צעירים מכל רחבי העולם

"התחלתי ללמוד מתמטיקה בגיל שלוש, ונכנסתי לתחום כבר בגיל 4-5. מדובר בתחרות הראשונה שלי שהתמודדתי, כשבישרו לי שקיבלתי את המקום הראשון הייתי מאושר", סיפר עילי. לגמר עצמו הוא למד במשך שבוע: "אני אוהב לחקור וליצור הרבה דברים, לאחרונה התחלתי להתעסק בתכנות. החלום שלי להיות אלוף העולם במתמטיקה". 

אחיו, אלירן, שהביא למשפחה שתי זכיות וקטף לפני כחודש את תואר אלוף השחמט העולמי, באליפות העולם בשחמט לצעירים, מסביר: "אין תחרות מבחינתי בין שחמט למתמטיקה - שניהם דורשים חשיבה ובתחום השחמט פוגשים גם המון מתמטיקה ואני אוהב את שניהם. אני מכוון לתחרות העולמית הבאה בשחמט, גם שם אני מתכנן לזכות". 

האולימפיאדה במתמטיקה לצעירים מאורגנת על ידי ארגון המתמטיקאי הצעיר, בשיתוף מכון ויצמן למדע והיא נועדה לתלמידי כיתות ג'-ט' במטרה לקדם את החינוך המתמטי בארץ ולספק מענה לתלמידי בית ספר יסודי וחטיבת ביניים שרוצים ללמוד מתמטיקה ברמה גבוהה כבר בגיל הצעיר. הארגון מעביר מספר תכוניות לימודיות ברמות שונות, הכוללים קורסים, מחנות אימונים, אולימפיאדות מתמטיות, ועוד.

לדברי מריה גרינגלז, ראש ארגון המתמטיקאי הצעיר ומארגנת האולימפיאדה: "השנה קיימנו את האולימפיאדה לצעירים בפעם החמישית. לתלמידים רבים זה האירוע המרכזי של ‏השנה, חגיגה מתמטית אמיתית והזדמנות לפגוש ילדים נוספים בעלי תחומי עניין דומים. אנחנו שמחים ‏להלהיב ילדים עם מתמטיקה מאתגרת ולא סטנדרטית, לתת להם שאלות שידרשו מחשבה מעמיקה. ומטרה ‏נוספת שלנו היא לאתר את התלמידים החזקים ביותר בארץ כבר בגיל זה, ולקדם אותם כמה שיותר – לנבחרת  ‏ישראל במתמטיקה (הבוגרת) , ללימודים אקדמיים עוד בזמן בית ספר, ובסופו של דבר, בתקווה – לעיסוק ‏במתמטיקה בהמשך בתור מקצוע". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר