חודש וחצי לסיום שנת הלימודים והסתדרות המורים, בראשות יפה בן דוד המייצגת את הגננות והמורים בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים הכריזה היום (ראשון) על סכסוך עבודה.
לטענת בן דוד, סכסוך העבודה יאפשר להם בעוד כשבועיים להפעיל עיצומים. הסכסוך הוכרז במחאה על "גרירת הרגליים של פקידי האוצר בכל הנוגע לגיבוש הסכם שכר שימנע את העזיבה המאסיבית של עובדי ההוראה", כך הסבירו בהסתדרות המורים.
כאמור, הסכם העבודה עם המורים אמור להתחדש אך בהסתדרות המורים אומרים כי גרירת הרגליים המכוונת של משרד האוצר, בגיבוש הסכם שכר מובילה לעזיבה מסיבית של עובדי ההוראה. לטענתם זה אף מסכן את פתיחת שנת הלימודים בשנה הבאה (תשפ"ג) לדבריה של יפה בן דוי: "אם משרד האוצר ימשיך לגרור רגליים נאלץ לנקוט בצעדים ארגוניים עוד השנה כדי להציל את מערכת החינוך מקריסה".
לאורך השנים ניצלה ההסתדרות את פתיחת שנת הלימודים לשיפור שכר המורים ואיימה בשביתה. בהסתדרות המורים אומרים כי בניגוד למה שהיה נהוג בעבר, כעת לא ימתינו ל-1 בספטמבר ויתחילו בצעדים ארגוניים בתקופה הקרובה. זאת כדי להאיץ את גיבוש הסכם השכר, שרק באמצעותו ניתן להתמודד עם העזיבה הגדולה.
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד, אמרה היום כי: "למרות שהתרענו בשבוע שעבר, לפני הכרזת הסכסוך, משרד האוצר אינו נוקף אצבע וממשיך למרוח את הדיונים כאילו אין משבר במערכת החינוך. כל גורמי המקצוע תמימי דעים כי עקב העזיבה המאסיבית של עובדי הוראה לא ניתן יהיה לקיים לימודים סדירים בשנה הבאה. כולם מבינים שרק הסכם שכר מיטיב יוכל למנוע את קריסת מערכת החינוך ורק פקידי האוצר מתנהלים בעצלתיים. הם מנותקים ולא רואים בכלל את המציאות הקטסטרופלית שאיתה אנו מתמודדים מידי יום".
בן דוד תלתה את הדבר בכך שמקצוע ההוראה הוא נשי ברורבו והוסיפה כי "פקידי האוצר התרגלו לשלם שכר נמוך לנשים ומנסים להמשיך ולקבע את האפליה כלפי נשות מערכת החינוך שוב ושוב. ישראל מתייבשת ממורות וגננות כי נמאס להן לחזור הביתה עם משכורת עלובה". לדבריה: "אי אפשר להשאיר נושא כל כך חשוב לטיפול של פקידי האוצר. הדרג הפוליטי חייב להתערב כדי למנוע את המשבר".
תגובת משרד האוצר: "צר לנו ששוב ושוב בוחרת הסתדרות המורים לנקוט באיומים בהשבתה על פני שיח והידברות. בימים אלו מקיים משרד האוצר דיונים לגיבוש תקציב המדינה, במסגרתו יוקצו תקציבים משמעותיים למערכת החינוך. משרדי האוצר וחינוך מאמינים שיש לחזק את מעמד המורה בדגש על המורים הצעירים בתחילת דרכם ובגיבוש מנגנונים שיקדמו יוזמה, מצויינות והובלת שינויים. אנו נמשיך לקיים משא ומתן ענייני כל עוד הסתדרות המורים בוחרת לקיימו במטרה להביא לשינוי ושיפור מערכת החינוך".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו