"פגיעה בערבים חמורה פי 7 מפגיעה ביהודים"

נשיא אוניברסיטת תל אביב יצא בהצהרה מקוממת במהלך נאום לסטודנטים במוסד • "אנחנו היהודים יותר מכל עם אחר צריכים להבין את המשמעות של פגיעה באדם רק בשל מוצאו או הלאום שלו", אמר

פרופסור אריאל פורת // צילום: יהונתן צור דובדבני

עוד התבטאות מקוממת מצד בכיר באקדמיה סביב המתיחות הבטחונית: נשיא אוניברסיטת תל אביב, אריאל פורת, נשמע בסרטון שפרסם לסטודנטים אומר כי הפגיעה בערבים חמורה הרבה יותר מאשר פגיעה ביהודים.

בקטע שהפיץ הוא אומר כי "הדעת אינה סובלת מצב שבמדינת ישראל יהודים מפחדים לצאת מבתיהם לטבורה של עיר מחשש לשלומם ורכושם - אך הפגיעה באזרחים ערבים היא פגיעה במי שהוא מיעוט בקרבנו ולכן היא חמורה שבעתיים". לטענתו, "אנחנו היהודים יותר מכל עם אחר צריכים להבין את המשמעות של פגיעה באדם רק בשל מוצאו או הלאום שלו. מה שזעזע אותי במיוחד בלינץ' שבוצע באזרח הערבי אפילו יותר ממכות המוות שהנחיתו מי שהכו אותו הוא הקהל הרב שעמד מסביב, הקהל הפסיבי שצפה במתרחש ולא עשה דבר. איזה מראה איום ונורא".

יש לציין כי בעקבות ביקורת שנמתחה על הדברים, בחרו באוניברסיטת תל אביב "לשפץ" את הסרטון והורידו את צמד המילים "חמורה שבעתיים", בטענה כי לא התכוונו לכך שפגיעה בערבים חמורה יותר מפגיעה ביהודים.

מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה: "נשיא האוניברסיטה יצא בקריאה פומבית חשובה להפסקה מיידית של האלימות והגזענות שפושות בקרבנו, הן בקרב הערבים והן בקרב היהודים, אשר עלולות להביא למלחמת אזרחים. אשר לביטוי 'חמורה שבעתיים', המטרה היתה לחדד את המסר שכעם יהודי אנו חייבים לגלות רגישות מיוחדת לפגיעה במיעוט. לצערנו הביטוי הובן שלא כשורה והוצא מהקשרו ועל כן כעבור חצי שעה הורד מהסרטון כדי למנוע אי־הבנות".

זו אינה הסערה היחידה בימים האחרונים במוסד אקדמי. כזכור, בתחילת השבוע שלחו מרצים באקדמיה לעיצוב בצלאל מכתב שמיועד לסטודנטים הערבים שבו כתבו להם שהם מבינים את הקושי ללמוד במוסד של עם כובש. במכתב כתבה מרצה בשם תמר ברגר: "אנחנו מבקשים להביע את הזדהותנו העמוקה עם מאבקכם על הבית, על החופש, לנוכח האלימות המשטרתית ואלימות המתנחלים פרי מדיניות ממשלתית שבאים לידי ביטוי ביתר שאת באירועי הימים האחרונים בשיח' גארח, שער שכם ומסגד אל אקצא". במוסד הבהירו כי מדובר בעמדתה הפרטית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר