כלי טיס של צה"ל נפל בכפר סבא: תושבי העיר נכנסו לפניקה מחשש לנפילת כטב"מ מקלקיליה

שעות מתוחות עברו על תושבי כפר סבא היום לאחר שמועות ברשתות החברתיות על נפילת כטב"מ עוין בשטח העיר • כוחות הביטחון והמשטרה שסגרו את האזור גילו כי אכן נפל כלי טיס, אך מדובר בכלי צה"לי מסוג "רוכב שמיים" שאינו מהווה סכנה • צה"ל: "אין חשש לאירוע בטחוני ואין חשש לדלף מידע, האירוע מתוחקר"

הכלי מסוג "רוכב שמיים" של צה"ל שנפל בכפר סבא. צילום: ללא

סערה ופניקה בשעות האחרונות בכפר סבא. תושבים רבים דיווחו ברשתות החברתיות על נפילת כטב"ם בעיר אשר נורה מהעיר הפלשתינית קלקיליה הסמוכה. התושבים אף העלו תמונות בהן נראים אנשי כוחות ביטחון כשהם אוחזים בידם מה שנראה כמו כטב"ם - תיעוד שהוסיף למתח בעיר.

מתח ופניקה בכפר סבא, צילום: ללא

בדיקה מהירה של כוחות המשטרה שסגרו את האזור בפני עוברי אורח גילתה כי אכן נפל כלי טיס לא מאויש בעיר, אך דווקא אחד השייך לצה"ל, שאינו מהווה סכנה.

שוטרים בזירה בכפר סבא בה נפל כלי טיס מסוג "רוכב שמיים" של צה"ל, צילום: ללא

בצה"ל פרסמו הודעה להרגעת הציבור, בה נאמר: "כלי טיס מסוג "רוכב שמיים" נמצא מוקדם יותר היום במרחב העיר כפר סבא, אין חשש לאירוע בטחוני ואין חשש לדלף מידע. הכלי יאסף על ידי כוחות צה"ל. האירוע מתוחקר".

בעקבות הסערה ברשתות החברתיות העלה ראש העיר רפי סער פוסט בו הוא מבקש להרגיע את התושבים. סער כתב: "בשעות האחרונות רצות שמועות ברשתות החברתיות על כטב"ם שהגיע מקלקיליה לכפר סבא. אני מבקש להרגיע את הציבור ולעדכן כי מדובר בטיסן צבאי ששייך לצה"ל שהונח ע"י עובדי ניקיון בנקודת אשפה".

המשטרה וגורמי הביטחון הגיעו לזירה לוודא שהכל תקין והאירוע אכן נסגר. אני מבקש מכולם דווקא בימים לא פשוטים אלו להימנע מהפצת הודעות ושמועות שאינן מבוססות שעלולות להוביל לבהלה מיותרת בקרב הציבור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר