עקב מצוקת כוח האדם: צה"ל הקים גדוד ללוחמי יחידות מיוחדות בגילי פטור

600 לוחמים כבר התגייסו לגדוד "בארי", בפיקודו של ח"כ לשעבר יועז הנדל • רוב חיילי המילואים הם יוצאי שייטת 13, מגלן, דובדבן, סיירת מטכ״ל, שלדג ולוט"ר שחצו את גיל 40

כניסת כוחות צוות הקרב של חטיבה 401 למעבר רפיח בצידו העזתי

צה״ל הקים בשבועות האחרונים גדוד מילואימניקים של יוצאי יחידות מיוחדות, בני 40 פלוס, שכבר קיבלו פטור משירות קרבי. הגדוד קיבל את השם "בארי", על שם הקיבוץ שנפגע קשה בשבעה באוקטובר.

על הגדוד מפקד ח״כ לשעבר יועז הנדל, שהפיץ כבר לפני כשלושה חודשים קול קורא בקרב יוצאי היחידות המיוחדות. זרוע היבשה נעתרה ליוזמה להקים את הגדוד, בעיקר נוכח הצורך הדחוף בכוח אדם למשימות הרבות שהוטלו על צה״ל ועוד יוטלו. מדובר בלוחמים עם מוטיבציה גבוהה, שרצו לתרום אף שיכלו להישאר בבתיהם, ולתת לאחרים שנמצאים בגילאים המתאימים לשאת בנטל.

לוחמי מילואים בפעילות מבצעית במחנה נור א-שמס (ארכיון), צילום: חנן גרינווד

לגדוד בארי התגייסו כ-600 לוחמים ומפקדים, שכאמור כבר סיימו את שירות המילואים שלהם, והפטור שלהם בוטל. תוך שבועות בודדים הגדוד הוקם, וערב פסח החלו לוחמיו כבר להתאמן. לא מן הנמנע כי כבר בתקופה הקרובה יקבל הגדוד משימה מבצעית מעבר לקווים, ייתכן שאפילו ברפיח.

יועז הנדל, צילום: אורן בן חקון

במכתב שהופץ ליוצאי שייטת 13, מגלן, דובדבן, סיירת מטכ״ל, שלדג ויחידת לוט"ר נכתב כי "במהלך המלחמה הופעלו צוותים ותיקים (40 פלוס) של השייטת ומרעול, בפיקוד יועז הנדל, בסריקות למחבלים ופירים. בעקבות הפעילות הזו שהביאה תוצאות יפות, יש תכנון לבנות גדוד מילואים של יוצאי יחידות מיוחדות 40 פלוס, למשימות שונות".

הדרישות, על פי הקול הקורא, הן "כושר גופני והרבה מוטיבציה, אמונה בצדקת הדרך וכמה שיותר צוותים אורגניים שרגילים לעבוד ביחד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר