גורם בקבינט: "חמאס מוכן לשחרר פחות מ-20 חטופים עבור הפסקת אש לשישה שבועות"

תגובה זאת מסכלת את הסיכויים לביצוע עסקת חטופים • לדברי הגורם הישראלי חמאס מספק הסברים "מגוחכים" לכך שאין ביכולתו להשיב את החטופים" • מזכירות המדינה האמריקנית: "ישראל התקדמה משמעותית בהצעה שהגישה, חמאס דחה אותה והוא מכשול להפסקת אש בעזה"

ראשי חמאס ברצועת עזה. צילום: אי.אף.פי

הקשיים בהשגת עסקת חטופים: תגובת חמאס למתווכות הופכת את העסקה לבלתי אפשרית, כך אומר ל"ישראל היום" גורם בקבינט. לדבריו "אף אחד מחברי הקבינט, כולל ראשי המשלחת לקהיר, לא מוכנים להיענות לדרישות חמאס החדשות וזה כולל את איזנקוט".

מטה משפחות החטופים

לדברי אותו גורם, חמאס מציע כעת לשחרר פחות מ-20 חטופים בתמורה לשישה שבועות של הפסקת אש מצדה של ישראל. כדי להמשיך בעסקה הוא דורש התחייבויות וערבויות של המתווכות לכך שישראל תיסוג מעזה ותסיים את המלחמה.

העצרת לשחרור החטופים בתל אביב (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ

בתוך כך, מזכירות המדינה האמריקנית הצהירה הערב כי "ישראל התקדמה משמעותית בהצעה שהגישה, חמאס דחה אותה והוא מכשול להפסקת אש בעזה. ארה"ב ממשיכה לחתור להסכם לשחרור חטופים והפסקת אש"

אתמול פורסם באל ג'זירה דיווח הטוען כי ארגון הטרור דורש שחרור של 50 מחבלים בתמורה לכל חיילת, ביניהם 30 אסירי עולם. כמו כן דווח כי חמאס דרש שהשלב השלישי יכלול התחייבות להפסקת "המצור" על עזה ותחילת שיקום הרצועה.

באל-ג'זירה דיווחו גם כי חמאס הציע לשחרר 30 מחבלים על כל אזרח חטוף. כמו כן בחמאס ביקשו "להסיר את הסנקציות על האסירים הפלשתיניים שהוטלו אחרי 7 באוקטובר".

כמו כן נטען באל-ג'זירה כי חמאס הציע שיציאת כוחות צה"ל מרצועת עזה תתבצע במהלך השלב השני של עסקת החטופים.

הצעדה לשחרור החטופים, צילום: ללא קרדיט

לדברי הגורם הישראלי חמאס מספק הסברים "מגוחכים" לכך שאין ביכולתו להשיב את החטופים, בין היתר טען כי חלקם לא בחיים וחלקם לא בידיו. כאמור כדי להתקדם בעסקה דורש כעת ארגון הטרור בתמורה לאותם 20 חטופים שחרור של אסירי עולם במספרים גבוהים ממה שהציעה ישראל לכתחילה. בנוסף בבסיס הדרישה החדשה של חמאס נסיגת הכוחות כבר בעסקה בשלב הראשון וכן מעבר חופשי של פלסטינים לצפון הרצועה - מה שאף גורם ישראלי לא מוכן לאפשר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר