כספת עם עשרות מיליוני שקלים ומעטפות לסינוואר: צה"ל חושף עסקאות ענק בין חמאס לאיראן

לוחמי צה"ל איתרו במנהרה בחאן יונס מסמכים המתעדים טבלאות תשלומים לחמאס מטהרן בין השנים 2014-2020 • דובר צה"ל: "הטרור שאיראן מייצאת ומייצרת למזרח התיכון הוא בעיה עולמית"

תיעוד מתוך מנהרה בה נמצאו סכומים גדולים של כספי טרור || דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי חושף הערב (שלישי) את הקשר הכלכלי ההדוק בין חמאס למשטר האיראני: "יותר מ-150 מיליון דולר הועברו מאיראן לחמאס. הטרור שאיראן מייצאת ומייצרת למזרח התיכון הוא בעיה עולמית. את המידע המודיעיני אנחנו מעבירים לשותפים ברחבי העולם שיאמתו אותו". 

שקים של כספי טרור בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

עוד הוסיף: "הסכומים האלה מצטרפים לעוד עשרות מיליוני שקלים שאיתרנו במהלך המלחמה במנהרות חמאס. זו תופעה שחוזרת על עצמה - מדובר בסכומי כסף גדולים שיועדו לשימושם האישי של מנהיגי חמאס ובני משפחותיהם. מצאנו גם כספת ובתוכה יותר מ-20 מיליון שקלים במזומן, מצאנו עוד תיקים עם מיליוני דולרים במזומן. הם השקיעו את הכסף בשרידותם מתחת לאדמה", אמר הגרי.

מסמכים המתעדים העברת מאות מיליונים מאיראן לחמאס || דובר צה"ל

לוחמי צה"ל איתרו במנהרה בחאן יונס מסמכים המתעדים טבלאות תשלומים לחמאס מטהרן בין השנים 2014-2020. "בשם אלוהים הרחמן והחנון, האח אבו אביראהים (סינוואר), מצורפת טבלת תשלומים שהתקבלו מאיראן", נכתב בראש המסמך שמתעד תשלומים בגובה 154 מיליון דולר. כמו כן, נמצאו במנהרה שקים מלאים בשטרות של מאה שקלים חדשים המיועדים לארגון הטרור ומעטפות כסף עם עשרות אלפי דולרים שהועברו לסינוואר עצמו. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר