מידע מודיעיני יקר ערך: כך מתגלה מה עלה בגורל חטופים

שורת הגילויים החדשים באשר למותם של חטופים מגיעה בזכות עדויות המשוחררים ששימשו מידע מודיעיני יקר ערך ושפכו אור על מה שעלה בגורלם של חטופים • לצד זאת, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי ציין כי "ממצאים שנאספו ומידע מודיעיני מבוסס" הובילו למסירת ההודעות

הכנת מודעה עם תמונות החטופים. צילום: אורן כהן

המאמץ המודיעיני והמבצעי נושא פרי: כעבור 56 ימים שבהם לא היה ידוע מה עלה בגורלם בשבי, היום (שישי) נודע כי שישה אזרחים מניר עוז ומבארי וממבלי המסיבה ברעים נרצחו על ידי חמאס. בה בעת, הותר לפרסום כי גופת החטוף אופיר צרפתי ז"ל אותרה בעזה על ידי כוח של צה"ל ושב"כ והובאה לקבורה בישראל.

שורת ההודעות למשפחות באה על רקע מאמץ המתנהל בימים אלה. עדויות המשוחררים שימשו מידע מודיעיני יקר ערך ושפכו אור על מה שעלה בגורלם של חטופים. לצד זאת, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי ציין הערב כי "ממצאים שנאספו ומידע מודיעיני מבוסס" הוביל למסירת ההודעות. מי שקבעה מוות היא ועדת מומחים של משרד הבריאות יחד עם המכון לרפואה משפטית, הרב הראשי לישראל ומשרד הדתות.

תיעוד: חטופות מועברות מידי חמאס לצלב האדום // רשתות ערביות

החטופים שהוגדרו כנרצחים הם אביב אצילי, אריה זלמנוביץ, מיה גורן, רונן אנגל, אליהו (צ'רצ'יל) מרגלית, עפרה קידר וגיא אילוז, מרביתם תושבי ניר עוז. לחלקם יש קרובים ששוחררו השבוע מהשבי.

מצה"ל והשב"כ נמסר היום כי "המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור והשבת החטופות והחטופים הביתה. צה״ל ושב"כ פועלים באופן צמוד ובתיאום מלא עם הגופים הלאומיים והביטחוניים הרלוונטיים, ולא נרפה עד להשלמת משימה זו". גם הגרי חזר על המסר הערב: "אנחנו ממשיכים להשקיע מאמצים מודיעיניים ומבצעיים רבים כדי להביא מידע על מצבם של החטופים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר