הלוחם היחיד מיחידתו ששרד את הקרב בבארי: "המפקד שלי נהרג - והציל את חיי"

בבוקר שמחת תורה הוקפצו שוטרי יחידת מתפ"א ליישובי העוטף • בכניסה לבארי נורה לעברם טיל RPG ונפתחה לעברם אש תופת • סמ"ר אריאל אוזן, הנהג ל הצוות, הוא היחיד ששרד את הקרב

אריאל אוזן בכיסא הגלגלים, סמוך למקום הקרב בבארי. צילום: דוברות המשטרה

השוטר ששרד את התופת: סמ"ר אוריאל אוזן היה בין הראשונים שנכנסו לבארי בשני ג'יפים ממוגני ירי, כדי לחלץ מהתופת את התושבים הנצורים. אך בקיבוץ הכינו להם מחבלי חמאס הפתעה - בדמות טילי RPG מתקדמים עם ראשי נפץ כפולים ומקלעים סובייטיים חודרי שריון. בתוך שניות הפכו הג'יפים לכדורי אש גדולים. תשעת יושביהם נהרגו במקום - מלבד אוזן, הנהג שניצל באורח נס.

עם תחילת המערכה, ביום שבת 7 באוקטובר, הוקפצה יחידת מתפ"א של המשטרה ללחימה במחבלים ביישובי העוטף. היחידה עוסקת בשגרה באכיפה בענייני מקרקעין ובמתן מענה לאירועים חריגים, כמו הפרות סדר והפגנות.

כוחות שלדג בקיבוץ בארי וחילוץ תושבי הקיבוץ | דובר צה"ל

"היה ערפל קרב, תמונת המצב לא היתה אמיתית", אומר מפקד היחידה, נצ"מ איל ראון. "בסביבות 11:30 הבנו שיש אזרחים שקוראים לעזרה, ושאנחנו צריכים לחלץ אותם. בדיעבד הבנו שמחבלים נכנסו ליישוב בסביבות 7:00 בבוקר ועשו שם פוגרום. לא התאמנו לאירוע בסדר גודל כזה. חשבנו על חמישה-עשרה מחבלים - לא על אלפיים".

גם כשהגיעו לבארי התמונה לא היתה ברורה. ההחלטה היתה להיכנס עם שני ג'יפים ממוגני ירי לסריקה. את הכוח הוביל רפ"ק ואדים בליך ז"ל, שישב בג'יפ שבו נהג אוזן. הלוחמים יכלו לרוב המחבלים, עד שנורו.

המקום שבו התפוצץ הג'יפ בקיבוץ בארי, צילום: דוברות המשטרה

"זיהינו שלושה מחבלים על הכביש שניסו לברוח", משחזר אוזן. "דרסתי אחד מהם, אחד ברח אל מחוץ לקיבוץ ואחד לתוכו. התחלנו לרדוף אחריו, ולפתע חטפנו RPG". הג'יפ התרומם באוויר ונחת, ויושבי הג'יפים נהרגו במקום. מי ששרד את הטיל לא שרד את ירי המקלעים חודרי השריון.

בחילופי האש הצליחו לוחמי היחידה לחסל 22 מחבלים. היחידי ששרד הוא אוזן, שהצליח להימלט מהג'יפ שלו למחסה בזמן שהוא סובל מפציעה. קודם לכן הוא שלח לכוח המחלץ נקודת ציון.

"רצתי למחסה תוך צעקות לאלוהים שלא יפגעו בי הכדורים", משחזר אוזן. "ואדים הציל את חיי. הוא חטף כדור בזמן החלפה של מחסנית, וגם אחרי שנפגע הוא המשיך לירות דרך חרך בג'יפ ומשך את האש אליו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר