זעם במטולה על ההחלטה להציב חומה בגובה 8 מ' בגבול לבנון: "תפגע בתיירות ובאיכות החיים"

על פי התכנון של צה"ל, בתוך חמש שנים אמורה להיבנות גדר גבוהה, מהים ועד הר דוב • אלוף פיקוד צפון: "אני אחראי על החיים ורק אחר כך על איכות החיים"

גדר הגבול מול מטולה. יוסיפו גובה?, צילום: אייל מרגולין-ג'יני

תושבים במטולה זועמים על כוונת צה"ל להקים חומה בגבול היישוב עם לבנון, שעל פי התכנון של צה"ל, אמורה להיבנות בתוך חמש שנים, מהים ועד הר דוב. בחלקה כבר נבנתה החומה מערבית למטולה.

בשיחה שקיים היום (ראשון) מפקד פיקוד צפון, האלוף אמיר ברעם, עם תושבי מטולה, הוא אמר: "אני מקדם מכשול חכם מהים ועד הר דוב. זה אושר לפני חצי שנה. אי אפשר שבמרחב המאוים ביותר במדינת ישראל נאפשר מעבר מחבלים. אי אפשר שתהיה גדר שאפשר לחתוך אותה עם קאטר. אני אביא את הביטחון המקסימלי כדי שיאפשר לנו מרחב בלימה".

ברעם במפגש התושבים במטולה, צילום: ללא

"אני אביא את החומה הכי מתוחכמת והכי טובה וליבי ליבי עם הנוף. אני אחראי על החיים ורק אחר כך על איכות החיים. גם אם זה לא מוצא חן בעיניכם אני מתכנן לבנות את החומה".

התושבים הביעו זעם בפני האלוף ברעם, ולדבריהם החומה המתוכננת בגובה שמונה מטר תפגע באיכות החיים ולא תמנע מעבר מחבלים בזמן אמת. אחד התושבים אמר כי "החומה תהיה לנו מול העיניים, נראה חומה, זה יפגע בתיירות ובאיכות החיים שלנו".

הפגנת לבנונים סמוך לגדר, ארכיון, צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

האלוף ברעם הוסיף כי "הכפרים מסביב למטולה הם עוינים. כל בית שלישי בכפרים מסביב הוא מתחם צבאי שיש בו טילים מתחת לבית". בהתייחס למבנים שמציב החיזבאללה לאורך הגדר אמר ברעם: "אנחנו עוקבים אחרי המבנים שהחיזבאללה שם צמוד לגדר, אנחנו שיפרנו את בנק המטרות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר