מטח מלבנון לקריות ולגליל; רקטה אחת יורטה, שלוש נפלו בים ובשטח פתוח

אזעקות נשמעו בגזרת עכו וביישובי המפרץ • עדיין לא ברור מי הארגון העומד מאחורי הירי • הרשויות המקומיות באזור הורו לפתוח מקלטים • בת 43 לקתה בליבה בעת שרצה למרחב המוגן, מצבה קשה ולא יציב

מטח לצפון הארץ, יירוטים מעל הקריות

במקביל להסלמה בדרום, מטח רקטות נורה היום (רביעי) לאזור עכו, הקריות והגליל. המטח שוגר משטחה של לבנון. אישה בת 43 לקתה בליבה בעת הריצה למרחב המוגן, מצבה מוגדר קשה ולא יציב. שני אזרחים נוספים נפצעו באורח קל.

מצה"ל נמסר כי זוהו ארבעה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד. שיגור אחד נפל בשטח פתוח ושניים בים. בתגובה, כוחות ארטילריים תקפו מספר מטרות בשטח לבנון. גם בצבא לבנון אישרו כי נורו רקטות משטחה של המדינה. 

תושבים דיווחו על הדי פיצוצים וברשתות החברתיות הופצו סרטונים של יירוט מעל קריית מוצקין.

בכל הרשויות באזור - מחיפה צפונה, דרך הקריות, יישובי עמק זבולון, הגליל התחתון, הגליל המערבי, עכו ונהריה - הורו לפתוח מקלטים.

רשת החדשות הפלשתינית "אל-קודס" דיווחה כי ארבע רקטות נורו מהכפר סדיקין בדרום לבנון, אך לא נתקבל לדיווח אימות ממקור מהימן. ערוץ הטלווזיה המזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה "אל-מיאדין" דיווח כי צה"ל תקף באש ארטילרית בעיירה עלמא בדרום לבנון. 

ארבע רקטות שוגרו לשטח ישראל, אי.פי - ארכיון

בעוד על פי כל הדיווחים הרקטות נורו משטחה של לבנון, לא ברור מי מארגוני הטרור הפעילים בדרום לבנון, כולל ארגון חיזבאללה, עומד מאחורי הירי לעבר ערי הצפון. 

ראש עריית עכו שמעון לנקרי אמר: "היו יירוטים מעל שמי מפרץ עכו. שמענו והרגשנו היטב את הבומים גם בעכו גם בחיפה וגם בקריות, כרגע שקט ואנחנו מקווים שזה אירוע נקודתי. עברנו אירועים קשים יותר, אבל בכל מקרה פתחנו מקלטים והצוותים העירוניים ערוכים לכל תרחיש".

גם ראש עיריית קריית ביאליק אלי דוקורסקי התייחס לשיגורים: "היו נפילות בשטחים פתוחים וגם יירוטים. אני מקווה שמדובר באירוע חולף. פתחנו מקלטים וכל מערך החירום העירוני נמצא בהיכון לכל מקרה. הכי חשוב להקפיד על הוראות פיקוד העורף".

ראש המועצה המקומית שלומי גבי נעמן עדכן: "הזעקנו את כל העובדים החיוניים, פתחנו מקלטים ואת מרכז ההפעלה ואנחנו נערכים לחירום מלא. מאחר שאני צופה שיהיו עוד טילים לכיוון שלומי, ולמרות שהצבא אומר שאנחנו בשגרה מלאה, אנחנו לא לוקחים סיכונים ונערכים לכל תרחיש".

בתוך כך, אתמול דיווח אתר החדשות הלבנוני "אל-עין" כי צבא לבנון סיכל ירי של רקטה משטחה של המדינה לעבר ישראל. על פי הדיווח באתר הלבנוני, הצבא איתר את ששת משגרי הטילים שירו לשטחה של ישראל אתמול. גורם בצבא סיפר לאתר החדשות כי במקום נמצא גם כן שיגור נוסף ועליו רקטה, והיא תוזמנה לירי לעבר ישראל. הגורם מסר כי חבלני הצבא ניטרלו את המשגר.

שלשום נורו שש רקטות משטחה של לבנון לעבר ישראל. הירי גרם לאזעקה ביישוב משגב עם ותושבי מטולה הונחו לפתוח את המקלטים. למרות הבהלה, הרקטות נפלו כולן בשטחה של לבנון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר