המשטרה פענחה רצח אכזרי של קשיש במעלות - בזכות גרב

פרקליטות חיפה הגישה נגד אילן אפשטיין, תושב העיר בן 31, כתב אישום בגין הרצח • הוא נאשם כי רצח את סמיון ויולין ז"ל לאחר שפרץ לדירתו ונאבק עימו • זיהויו התאפשר בזכות טכנולוגיה חדשה לפענוח די.אן.איי - שהופק מהגרב ששכח הרוצח בזירה

מעצרו של אילן אפשטיין, החשוד ברצח סמיון ויולין ז"ל בן ה-93 במעלות, צילום: דוברות המשטרה

המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי פוענח רצח אכזרי שארע במעלות  לפני שש שנים בעקבות הפקת פרופיל די.אן.איי מגרב שנמצאה בזירת הרצח. פרקליטות חיפה הגישה נגד אילן אפשטיין, תושב מעלות בן 31, כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה.

המקרה התרחש לפני שש שנים לפנות בוקר. שוטרי משטרת ישראל הגיעו לזירת רצח בתוך דירה בעיר מעלות שבצפון, כאשר בדירה נמצאה גופת קשיש כבן 90 ועליה סימני אלימות קשים. בחוות דעת הפתולוג נקבע כי מותו נגרם מחבלות בראש וחניקה.

מכתב האישום שהגישה עו"ד לילך תמיר, עולה כי בין הנאשם למנוח הייתה היכרות מוקדמת, והנאשם אף נטל הלוואה מהמנוח בשנת 2013, אותה לא השיב. מחקירת הזירה עלה כי הרצח בוצע במהלך מאבק של הקשיש עם פורץ שנכנס לביתו. הפורץ, שניסה להחריש את תנועתו, נכנס לדירה ללא נעלים, אך הופתע מערנותו של הקשיש והחל לתקוף אותו באכזריות באזור הפנים עד אשר גרם למותו. במהלך התקיפה, אחת מגרביו של החשוד נפלה ונשארה בצמוד לגופה.

סמיון ויולין ז״ל, קצין בצבא האדום שלחם בנאצים וניסה להיאבק גם בפורץ שהגיע לביתו, צילום: באדיבות המשפחה

במהלך החקירה ולאורך השנים, ניסו החוקרים להפיק פרופיל די.אן.איי מהגרב, אך ללא הצלחה. בעקבות התפתחות טכנולוגית בתהליך הפקת ראיות די.אן.איי, חוקרי משטרת ישראל חזרו ובחנו ראיות שתפסו בתיקים לא מפוענחים. ואכן בחינה מחודשת של הגרב שנמצאה בזירה אפשרה הפקת פרופיל אשר הוביל לאפשטיין, תושב העיר שהיה בן 25 בזמן הרצח. 

חקירה סמויה נפתחה והחוקרים החלו לאסוף ראיות כנגד החשוד. עם ביסוס החשד, הוא נעצר ולאחר 50 יום של חקירה מאומצת נאספו ראיות נוספות שהביאו להגשת כתב אישום הבוקר על ידי פרקליטות חיפה בעבירת רצח.

ר׳ מחלק רצח בימ״ר צפון, רפ״ק אריק לוגסי :"חקירת הרצח הביא אותנו להכרות עם מהלך חייו של הקורבן, מר סמיון ויולין ז״ל בעברו קצין בצבא האדום שנלחם במלחמת העולם השניה בנאצים. עלה לארץ ופיתח את תחום הסייף התחרותי בעיר מעלות, לוחם אמיתי, שגם בגילו המופלג ניסה להיאבק עם פורץ צעיר בכמעט 70 שנה ממנו. אנחנו מסופקים מכך שהחשוד לא יחמוק מעונש, ואנחנו עושים הכל ולא מרפים כדי להביא לפענוח עוד מקרי רצח, גם אם עברו שנים רבות מאז שבוצעו".

עו"ד סהאר אלפאר: "כמובן שאני לא יכול להתייחס באופן מקצועי רק לאחר שאלמד את חומר הראיות. הוא מסר את גרסתו ויש לו גרסה מפורטת לגבי החשדות. הוא מכחיש, עצם העובדה שאנחנו מדברים על אירוע משנת 2015, זה אומר שגם לגבי אותה בדיקת דנא והתוצאות אנחנו צריכים לקחת בערבון מוגבל. אם באמת יש דנ"א אז מצופה היה שהגילוי יהיה מזה זמן רב כי את הדנ"א של הנאשם יש למשטרה מאז 2015. עצם העבודה שזה לקח זמן אז הדברים צריכים 'להיבדק' באופן יסודי יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר