"תתפוצץ, מסריח": שלוש סייעות הוקלטו כשהן מקללות ומאיימות על הפעוטות במעון ויצו | האזינו

בעקבות חשש של הורים, הותקן מכשיר הקלטה בתיק של אחד הילדים במעון ויצו בכפר סבא • העדויות החרידו את ההורים ששמעו את הקללות שנאמרו בערבית לעבר ילדיהם • הוגשה תלונה במשטרה ובין השאר נבדקת האופציה להתעללות פיזית שהתקיימה במקום • מויצו נמסר בתגובה: "המטפלות המעורבות הורחקו מהמעון לאלתר ואנו נפעל בהליך משמעתי בהתאם לנהלים"

חשד להתעללות בגן ילדים (אילוסטרציה). צילום: Gettyimages

פרסום ראשון: שלוש סייעות במעון ויצו בכפר סבא הושעו לאחר שהוקלטו כשהן צורחות, מקללות ומאיימות על הפעוטות. בין היתר הסייעות נשמעות אומרות לפעוטות בערבית: "הלוואי שמחר יבשרו שאתה מת", "תתפוצץ", "תיחנק", "שרמוטה", "חזיר", "מסריח" ועוד. המשטרה פתחה בחקירה ונבדק האם גם הייתה התעללות פיזית בפעוטות.

"תפסיק לבכות": סייעות במעון ויצו צורחות, מקללות ומאיימות על הפעוטות

בשל חששות שהתעוררו, הורים במעון, בו נמצאים ילדים מגיל אפס עד שלוש התקינו מכשיר הקלטה בתיק של אחד הילדים. בהקלטות נשמעות שלוש סייעות הצורחות ומקללות בערבית את הפעוטות. ההורים תרגמו את ההקלטות ונדהמו לשמוע את הקללות לעברם ילדיהם.

נ', אם לילד בן שנתיים וחצי מהמעון סיפרה ל"ישראל היום": "יש שם מילים קשות מאוד, קללות קשות כמו: 'הלוואי שתמות', 'חזיר', 'שרמוטה', 'תתפוצץ', 'מסריח'. הסייעות גם מאיימות על הילדים: 'עוד פעם אחת תרים את הראש אני אשים את היד בפרצוף שלך', 'מחר אשב עליו עוד פעם'. מדובר בשלוש סייעות והכל נאמר בערבית. מי שתמללה את הדברים זו בחורה ערביה שאני מכירה. היא אומרת שהקללות מאוד קשות. הסייעות צורחות על הילדים הקטנים. זה פשוט טרור. עשו טרור לילדים בגן".

ההורים פנו למשרד החינוך, להנהלת המעון וכן הגישו תלונה במשטרה. בין השאר נבדק האם הסייעות נקטו גם באלימות פיזית כלפי הילדים. "אנחנו חושדים שהיו שם מכות", מוסיפה נ'. "יש לזה אינדיקציה. בתמלול אחד יש ילד שאומר לסייעת: 'תפסיקי, את מכאיבה לי'. עוד לא נבדקו המצלמות. המשטרה אמורה לבדוק את אותן. אני מאמינה שהיה גם שימוש בכוח. הלוואי ונתבדה".

מויצו נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה התנהגות כזו ונוקטים במדיניות של אפס סובלנות כלפי מקרים כאלה. באשר למקרה המדובר, המטפלות המעורבות הורחקו מהמעון לאלתר ואנו נפעל בהליך משמעתי בהתאם לנהלים. אנו בקשר שוטף עם ההורים ופועלים בשיתוף פעולה מלא עם הגורמים הרלוונטיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר