דניאל בן ה-23 נרצח בתל אביב: בית המשפט האריך את מעצרם של החשוד ושל בת זוגתו בשמונה ימים

דניאל אמינוב, תושב אור יהודה, נרצח אתמול בדירה במגדל המגורים ברחוב מנחם בגין בתל אביב • החשוד בן ה-26 נשלח לבדיקה פסיכיאטרית לאחר שטען כי הוא סובל מפוסט טראומה • עוד טענו סנגוריו כי היה בהזיות לאחר שלקח סמים שהביא המנוח לדירה בה שהו החשוד ובת זוגתו • אמו של אמינוב אמרה: "הוא היה ילד חכם ומוכשר, לא מאמינה שיהודי הרג אותו"

אמו של דניאל אמינוב שנרצח אתמול: "לא מאמינה שיהודי משלנו הרג אותו" // אבי כהן

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ראשון) בשמונה ימים את מעצרו של החשוד ברצח בתל אביב שירה למוות בדניאל אמינוב, בן ה-23 מאור יהודה, במגדל מגורים ברחוב מנחם בגין. החשוד, בן 26, נחקר יחד עם זוגתו בת ה-19, שמעצרה הוארך גם כן, בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע. 

דניאל אמינוב, הנרצח בתל אביב, צילום: ללא קרדיט

סנגורו של החשוד אמר במהלך הדיון כי הוא סובל מפוסט טראומה בעקבות שירותו הצבאי בעזה, ממנה חזר לפני מספר שבועות. כמו כן נטען כי באותו הלילה, החשוד וזוגתו סבלו מהזיות לאחר שנטלו סמים. השופטת רוית בר דיין קבעה כי קיים חשד סביר בביצוע החשדות המיוחסים לשניים. השופטת ציינה כי במהלך האירוע נעשה שימוש בגז בלונים, אלכוהול וכנראה גם סמים. כמו כן, שלחה את החשוד לבדיקה פסיכיאטרית, ואת השניים לבדיקה טוקסיקולוגית. 

אמו של דניאל, מרגריטה אמינוב, אמרה לאחר הדיון: "בשבת הבן שלי יצא ונתן לי חיבוק ושתי נשיקות. הוא אמר לי 'אמא הכל בסדר. אני ילד גדול'. הוא סיים תואר ראשון, הוא היה ילד חכם ומוכשר. אני לא מאמינה שיהודי הרג אותו". גם אחותו של הקורבן אמרה: ״פוסט טראומה זה לא תירוץ, המלחמה הזאת היא לא תירוץ. מגיע לו צדק״.

עורך דין אבי רובינוף, שמייצג את המשפחה, אמר: ״קו ההגנה הוא לא הגיוני. יש לו פוסט טראומה, אבל הוא מחזיק בנשק. אנחנו סומכים על המשטרה ועל בתי המשפט, ומאוד מקווים שייעשה פה צדק למשפחה שאיבדה ילד בן 22 שהלך לבלות עם חברים״.

עו"ד מרום רוזנטל המייצג את החשוד אמר לאחר הדיון: "אנחנו משתתפים בצער המשפחה. הסיפור פה מאוד מורכב. זה לא תיק הריגה או תיק רצח פשוט, יש פה בדיקות חשובות שצריכות להתבצע. מרשנו לקח או קיבל איזשהו חומר מטשטש תודעה שהוא לא עשה בהסכמה, ומכאן התגלגל האירוע.". גם עו"ד טליה גרידיש המייצגת אותו אמרה: "מדובר באירוע טראגי. אנחנו יכולים לבוא ולומר שמצבו הנפשי של החשוד שאנו מייצגים הוא לא טוב. יש לו אירוע של פוסט טראומה ויש סיפור מורכב מאחורי האירועים". 

תיעוד: מפקד מחוז תל אביב במשטרה בזירה שבה נורה אדם למוות // דוברות המשטרה

סנגורה של החשודה, יהודה פריד, אמר לאחר הארכת המעצר: "אני חושב שהיא איננה קשורה לפרשה הזאת. כל חטאה שהייתה בזמן הלא נכון ובמקום הלא נכון. אני מבין שהמנוח הביא סמים והיא אומרת שחד משמעית היא התעוררה לקול היריות". עוד הוסיף: "מרשתי בחורה צעירה שמשרתת בשירות לאומי, מעולם לא אחזה או יודעת לירות בנשק. מדובר באבסורד". 

לטענתם של שני החשודים, המנוח הביא סמים לדירה בה ישבו. השניים לקחו את הסמים במחשבה שמדובר בגראס ונכנסו להזיות. לדברי בת הזוג, שטוענת כי זוכרת את האירוע רק בפלאשבקים, בשלב מסוים פרץ עימות בין השניים, החשוד שלף את אקדחו וירה בקורבן.כזכור, החשוד עובד כמאבטח והנשק שעליו היה ברישיון. כמו כן בדירה שבה אירע המקרה נמצאו אלכוהול וסמים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר