תמונות שוטרים שתועדו תוקפים מפגינים פוזרו בת"א, המשטרה פתחה בחקירה

המשטרה פתחה בחקירה בחשד להעלבת עובד ציבור, הוצאת לשון הרע והסתה לאלימות • השלטים שעליהם מופיעות תמונות השוטרים לצד שמם פוזרו במוקדי מחאה בעיר • בן גביר תקף: "קמפיין שיימינג וההסתה של חבורת אנרכיסטים"

צעדה מסבידור לקפלן | צילום: אביב אטלס

המשטרה פתחה היום (שבת) בחקירה בחשד להעלבת עובד ציבור, הוצאת לשון הרע והסתה לאלימות לאחר שמפגינים הכינו שלטים שעליהם מופיעות תמונות של שוטרים שתועדו פועלים באלימות כלפי מוחים לצד שמם ופיזרו אותם במוקדי מחאה בתל אביב.

"משטרת ישראל קוראת לציבור להימנע מלפרסם פרסומים שפוגעים בשוטרים ומשפחותיהם ומוציאים את דיבתם", נמסר.

השלטים שפוזרו במוקדי המחאה בת"א, צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לפרסום התמונות ותקף את המפגינים: "קמפיין השיימינג וההסתה של חבורת אנרכיסטים נגד שוטרי יס"מ ת"א הגיבורים המגנים על ביטחון תושבי תל אביב ואזרחי ישראל וכבר חצי שנה פועלים במסירות מדי שבוע, לאכיפת החוק ושמירה על הסדר הציבורי, הוא מזעזע וחציית כל קו אדום. אני מגבה את שוטרי משטרת ישראל הגיבורים ואת השוטרים הללו שמוסרים את נפשם בשטח וגם עומדים תחת מתקפות ברשתות ואני סמוך ובטוח כי הם ימשיכו לעשות את עבודתם על הצד הטוב ביותר, כפי שעושים עד כה".

"קמפיין שיימינג והסתה". השר בן גביר, צילום: אורן בן חקון

סגנית שר האוצר ח"כ מיכל וולדיגר: "השוטרים עומדים במשימה בלתי אפשרית. תליית השלטים נגדם היא מעשה שלא יעשה המערער עוד יסוד בחברה שלנו. לתלונות נגד עובדי ציבור יש מקום לבירור, והוא ממש לא בכיכר העיר".

"ליבנו עם הקורבנות"

"ההחלטה של המשטרה שלא לחקור שוטרים אלימים, אבל כן לחקור את מי שמצביע על היותם אלימים, היא אבסורדית, נמסר מתנועת מחאת הסטודנטים והסטודנטיות. "השלטים ביקשו להביא לידיעת הציבור את מעשי האלימות מהשבוע האחרון. ליבנו עם קרובנות האלימות המשטרתית שסיימו את ההפגנות בבתי חולים. לא נירתע".

המחאה נגד הרפורמה המשפטית נכנסה הערב לשבוע ה-30, כאשר גם היום, כמו בכל מוצאי שבת, הגיעו מאות אלפים להפגין בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. ההפגנה המרכזית מתקיימת בצומת קלפן שבת"א. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר