בשיתוף טרייד מוביל
שגיב מגר הוא מנכ”ל חברת טרייד מוביל מקבוצת דיין. החברה מתנהלת על פי עיקרון חשוב – תפירת עסקאות משתלמות וכדאיות לצרכן. שגיב מסביר כי בטרייד מוביל עורכים באופן תמידי מחקרי שוק ובוחנים קבוצות בכל הקשור ללקוח בענף הרכב הישראלי. כל זאת ועוד על מנת שהצרכנים יקבלו את ההיצע ואת ההצעה הטובה ביותר מכל בחינה, ולא רק ברמת המחיר. פנינו אליו עם כמה שאלות כדי להבין את המצב טוב יותר.
ברם, ישנם שני עולמות תוכן בתחום, לאחד משתייכים הלקוחות שבוחרים לקנות מבן אדם פרטי רכב יד 2, כשהתפיסה היא שבעסקה כזו הם מקבלים סחורה איכותית לכאורה, ומצד שני אין ביטחונות, כלומר העסקה לא מגיעה עם אופציה לביטוח ואפשרות מימון חלקית או מלאה.
העולם השני הוא עולם מגרשי הרכב, שסובל מקונוטציה לסחורה נחותה, מקום המציע רכבים מליסינג או מהשכרה בעסקאות הכוללות ביטוח ואחריות, כביכול יש ‘אמא ואבא’, אך עדיין הצרכן נוטה להרגיש מרומה.
טרייד מוביל נמצאת בדיוק באמצע והיא אחת החברות היחידות בארץ שמוכרת כלי רכב פרטיים במגרשי רכב מסודרים, למעשה מדובר באחת משלושת החברות הדומיננטיות בעולם לרכב יד שניה וגם לרכבים חדשים. מדובר בחברה אמינה מאוד ולא בכדי.
כחברה כלל ארצית שהיא חלק מקבוצת עסקים גדולה ויציבה, טרייד אין מחזיקה בחלק ניכר מכלי הרכב בישראל ויש בה מבחר גדול של מותגי רכבים מיד פרטית עם קילומטראז’ נמוך. כאן תוכלו למצוא רכב חדש פרטי שמור ביותר. החברה מציעה פתרונות מימון, וביטוח, גם העברת בעלות במקום.
מדוע כיום עם מסלולי המימון הנוחים המוצעים עבור רכבים חדשים במסלולי ליסינג פרטי או תפעולי, עדיין משתלם לבוא אליכם לטרייד מוביל ולבחור ברכבים שמורים יד שניה מבעלות פרטית?
“משום שאין סתירה. גם ברכב מבעלות קודמת אפשר לעשות אצלנו עסקת מימון. מה שכן, ידוע שעניין ירידת הערך יהיה משמעותי מאוד לעומת ההפסד על קרן שווי הרכב. בשורה התחתונה כאשר קונים רכב מיד פרטית ולא מליסינג או השכרה, מפסידים הרבה פחות כסף.”
ייתכן שרכב כבר לא נחשב כנכס עם כל האלטרנטיבות המוצעות כיום?
אנשים צריכים להבין שאין כאן פרדוקס, גם אצלנו כאשר מדובר ברכב יד שניה עדיין ישנה האפשרות לטרייד אין עתידי. הלקוחות שלנו יכולים להחליף את הרכב, לבחור במסלולי מימון ובפריסת תשלומים נוחה. ההבדל היחידי הוא בתקציב הנתון של הלקוח, בעלויות ובחשיבות הפחתת הערך.
נכון ששוק הרכבים הולך לכיוון הליסינג, אבל אני יכול לומר שאצלנו בטרייד מוביל מרבית העסקאות הן עבור רכב מיד שניה פרטית. אפילו שיש הרבה מאוד אנשים שהולכים לכיוון הליסינג, עדיין ישנם גם הרבה אנשים שלא מעוניינים לחיות בהלוואות ובתשלומים. אצלנו רק כ-28% מתבצעות במימון לעומת כ-70% עסקאות רגילות.
איך שנתיים של קורונה השפיעו על ענף הרכב בארץ?
מה שקרה בעקבות הקורונה זה שבתחילת המשבר השוק נכנס להקפאה מוחלטת, גם בעולם וגם בישראל, מה שיצר לאחר מכן שיבוש מוחלט מבחינת היצע וביקוש. נוסף על כך, בעקבות המגפה הרבה אנשים החליטו לקנות רכב שלישי לילדים או להורים מבוגרים.
לא מעט שאנשים החזירו רכבים מהליסינג כי זה מנוכה מהשכר והם רצו לחסוך בזה, לכן בחרו לעבור לרכב פרטי במקום ועוד דבר שקרה, זה שאנשים שחסכו כסף החליטו להחליף רכב במקום לטוס לחופשה בחו”ל כיוון שלא התאפשר.
מעבר לשינוי שחל בקרב הצרכנים, נוצרו עיכובים בייצור ובאספקה, וכל המצב הלא נורמלי הזה בהחלט גרם לשיבוש המחירים בשוק.
חשוב לי להדגיש זה עדיין לא נגמר. יש מחסור משמעותי ברכבים ואם בעבר היינו מורידים מהמחירון, נאלצנו להעלות את המחירים. המשוואה היא פשוטה, המחירים עלו ואנחנו קונים יקר יותר ומוכרים יקר יותר. המחירים של לוי יצחק השתנו לראשונה לאחר שנים.
מצד שני קרה דבר נוסף, רכבים סחירים שהפכו להיות אולטרה סחירים כמו קיה ספורטאז’, קיה פיקנטו, סופר מיני, דגמי טויוטה ודגמי יונדאי, הרבה יותר קשה למצוא רכבים במצב טוב בסגמנטים האלה.
אנחנו עדיין נמצאים בתוך הבלגן הזה ולא רואים את הסוף, עדיין יש בעיות ומגבלות בשרשרת אספקה, יש הרבה בעיות שלא נפתרו. בחצי השנה האחרונה זה מודגש מאוד.
הצפי שלנו הוא שהמצב הנוכחי יימשך עוד השנה. כרגע יש היצע מוגבל למרות הביקוש הרב, אבל באיזה שהוא שלב ציי הרכב יצטיידו ברכבים חדשים והשוק יחזור לעצמו.
עם כל זאת, הצרכן הישראלי ממשיך לקנות ובגלל שיש קושי להשיג רכבים חדשים, הלקוחות פונים לשוק הרכבים המשומשים.”
מה הערך המוסף של טרייד מוביל?
“בשלוש מילים – המבחר, המלאי והשירות. נכון להיום טרייד מוביל מחזיקה את המלאי המגוון, הגדול והרחב ביותר של רכבים בשוק. אנחנו מתמקדים בעיקר בכלי רכב פרטיים עם קילומטראז’ נמוך ולא ברכבים מליסינג. זה מוצר שקיים אצלנו למי שמעוניין, אבל זה לא העיקר, הפורטה שלנו זה רכבים פרטיים.
מבחינת מחירים אנחנו אמנם לא הכי זולים בשוק. אבל העסקאות שאנחנו מציעים הן המשתלמות ביותר. הלקוח מקבל אצלנו חבילת ערך משמעותית. חשוב לזכור שמדובר בעסקה כדאית מאוד, רכב פרטי שומר על ערכו באופן משמעותי, הרבה יותר מאשר רכב מליסינג או מהשכרה.
כמו כן הרכבים הפרטיים מטופלים כראוי ואנחנו גם מציעים אחריות מלאה על הממשקים המרכזיים של הרכב במרבית המקרים, אפשרות לביטוח ומסלולי מימון נוחים.
הודות לכך שהרכבים שלנו חדשים יחסית, יש לנו גם אחריות יבואן לרכב במקביל לאחריות שלנו ללקוח. אנחנו גם עובדים בהסדר עם מוסכים שונים וחברות המספקות שירותי רכב ומציעים מעטפת שירותים מותאמת לכל לקוח.”

מבחינת תנאי המימון, איפה אתם ביחס לשוק?
“מהבחינה הזו טרייד מוביל מתנהלת בדומה לשוק. מדובר במימון חוץ בנקאי ויש לנו מבצעים משתנים גם בתחום של מימון וגם בתחום בביטוח. שיטת המכירה שלנו היא מתקדמת, סוג של מיקס אנד מאצ’. יש גם חבילות הכוללות הטבות שונות והן משתלמות ביותר, כמו חבילה המגלמת מערכות מולטימדיה וכיו”ב, חבילת מימון ביטוח ואחריות, חבילות המציעות חוויות ואטרקציות במסגרת שיתופי פעולה שלנו וחבילות שקשורות לתנאי טרייד אין. כדאי תמיד להתעדכן מולנו.
היכן נמצאים הסניפים שלכם?
“כיום יש לטרייד מוביל בארץ חמישה סניפים הממוקמים בגלילות, חיפה, פתח תקווה, ראשון לציון וחולון. בקרוב תעלה פלטפורמה חדשה בדיגיטל, והלקוחות שלנו יוכלו ליהנות מייעוץ, ולנהל את כל תהליך הרכישה באופן מקוון, מכל מקום ובכל זמן.”
לאתר החברה – טרייד מוביל
בשיתוף טרייד מוביל