לימודי הנדסאי בניין – הקשיים והפתרונות בדרך לדיפלומה

רבים הסטודנטים אשר יעידו על לימודים די נוחים בלימודי תעודת הנדסאי בניין, אך רובם ככולם מציינים את פרויקט הגמר בהנדסאי בניין כקושי הכי גדול ועיקרי בלימודי הנדסאי בניין, עד כדי כך שכ-30 אחוז מהסטודנטים אינם מסיימים את הלימודים כתוצאה מכך, אך לפני שנדבר על כיצד ניתן לפתור את הבעיה ואף לעבור אותה בהצלחה יתרה, בואו נתמקד לרגע בבסיס ללימודי הנדסאי בניין

הפריחה הגדולה של ענף הבנייה בעשורים האחרונים הביאה לעלייה בביקוש להנדסאים ובייחוד הנדסאי בניין, שהפכו בשנים האחרונות לכוח חשוב ומרכזי בשוק העבודה. עקב המחסור בהנדסאים בתחום שהלך וגדל, בוגרי מסלולי הלימוד נחטפים הישר מספסל הלימודים אל אתרי הבנייה ברחבי הארץ.

אז מיהו הנדסאי בניין?

הנדסת בניין הוא תחום העוסק בתכנון ואו בביצוע של הקמת מבנים. בניינים שעוברים תמ”א, פינוי בינוי, מגדלי משרדים, דירות חדשות, הקמת תשתיות, סלילת כבישים הינם פרויקטים ועוד. תחומים אלה מצריכים סיוע במגוון שלבים שבהם יש צורך בהנדסאי הבניין.

את עבודתו של הנדסאי בניין ניתן לסווג לשני תחומי התמחות: תחום התכנון ותחום הניהול והביצוע.

תחום התכנון – עוסק בהבנת המערכת המבנית, בחישוב חוזק ויציבות המבנה ועמידתו בעומסים הפועלים עליו.

תחום ניהול הבניה – עוסק בניהול ותיאום פרויקטים משלב התכנון והרישוי, דרך הכנת חישובי כמות מכרזים, אומדן כלכלי, לוח זמנים וכלה בליווי, פיקוח ובקרה על ביצוע הבניה כולה.

הנדסאי בניין מדופלם יהיה בר הסמכה לעסוק בתכנון, ניהול ופיקוח על אתרי בנייה, בנייה ותכנון של בתים פרטיים, כבישים מחלפים וגשרים, תשתיות וביוב, מתקני אנרגיה וכו’.

במידה ותחפצו ללמוד מקצוע זה תוכלו לעשות זאת במגוון רחב של מכללות טכנולוגיות ומכללות פרטיות. חובה לבדוק האם הלימודים תחת פיקוח התמ”ת וההסכמה הניתנת בסוף הלימודים מוכרת ע”י המועצה להשכלה גבוהה. עלות שנת לימודים נעה בין 10,000-8,000 ₪ ונקבעת על ידי המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע. מסלול הכשרת הנדסאי בניין נע בין שנתיים לשלוש שנים, תלוי באיזה מסלול תבחרו, בוקר או ערב.

בתום תקופת הלימודים ולקראת קבלת ההסמכה, תצטרכו לבצע פרויקט גמר גדול העוסק בתחום ההתמחות בה בחרתם, פרויקט גמר בתכנון מבנים או פרויקט גמר בניהול, והוא מהווה חלק בלתי נפרד מקבלת הדיפלומה. פרויקט הגמר ידוע כקשה ומורכב מאוד, הינו השלב שבו סטודנטים רבים נתקלים במגוון בעיות הנובעות בעיקר מחוסר זמינות של המכללה. ברוב המכללות ניתן לראות שמרצה אחד נאלץ להתמודד עם מעל לעשרה סטודנטים לאורך שעת מפגש שבועיות שהוקצתה לכולם. חוסר ליווי והכוונה נכונה לאורך השלב החשוב ביותר בלימודים מביא ללא מעט סטודנטים לאי הצלחה בו, דבר המונע יציאה לשוק כהנדסאי מדופלמים ומגביל אותם בלעבוד בענף הבניה.

אז איך בכל זאת עוברים את הפרויקט גמר בהנדסאי בניין?

מישל גולרוך הנדסאי בניין מדופלם וסטודנט להנדסה אזרחית באוניברסיטת אריאל, פיצח את הנוסחה להצלחה בהגשת פרויקט הגמר להנדסאי בניין וסחף אחריו כבר מעל למאה סטודנטים שהצליחו וכיום עובדים בחברות המובילות בענף. גולרוך שסומן כהבטחה בתחום הבנייה על ידי מרציו החל לעבוד כמתרגל מטעם מספר מכללות בארץ בקורס “פרויקט גמר – ארגון וניהול אתר”, כל זאת עוד לפני שסיים את לימודיו באוגוסט 2018 עם הציון הגבוה ביותר במחזור בפרויקט גמר בניהול.

במהלך השלוש שנים האחרונות מאז סיים לימודיו, מישל הספיק לעבוד כמנהל עבודה בחברה קבלנית גדולה ומוכרת וניהל פרויקטים בהיקף של מאות מיליוני ש”ח. במקביל לכך ובעקבות הניסיון הרב שצבר כמתרגל בליווי סטודנטים מכמה מכללות שונות במסגרת פרויקט הגמר, פיתח שיטה שהוכיחה עצמה כמובילה בתחום ושאומצה על ידי מאות סטודנטים ברחבי הארץ.

בעקבות הצלחתו של מישל כמתרגל ופניות רבות מצד סטודנטים במכללות, החל מישל להעניק ליווי צמוד בבניית פרויקטי גמר להנדסאים ובאמצעות השיטה אותה פיתח, הסטודנט מקבל ליווי אישי צמוד החל מהכניסה לתואר ועד לסיוע במציאת עבודה לאחר מכן. השיטה מייצרת חיבור רצוף בין העבודה לרקע הנלמד ויוצרת לסטודנט את הקישור הנדרש בראש באמצעות ליווי פרונטלי מלא. במידה ואתם סטודנטים הנמצאים בתחילת דרככם או נמנים עם אלו שכבר נמצאים באמצע התהליך של בניית הפרויקט ומרגישים קצת תקועים, מישל מעניק סיוע בפרויקט גמר, במציאת תוכניות לפרויקט, חומרי עזר להורדה באתר האינטרנט, מכירת ספרים וכו’.

על מנת לעזור לסטודנטים להנדסאי בניין, בין אם זה בפרויקט גמר או בקורסים אחרים בהנדסאי בניין, הקים מישל אתר למידה המרכז בתוכו חומר עזר רב בכל הקורסים שיש בהנדסאי בניין, סטטיקה וחוזק חומרים, קונסטרוקציות בטון, ארגון וניהול אתר, בטיחות הבניה, תורת הבניה, תכן הנדסי, קרקע וביסוס ועוד.

כמו כן, לאור העובדה שיש צורך ממשי בקרב הסטודנטים בהבנה נרחבת של הנחיית הפרויקט גמר בניהול ובאופן מקיף עבור כל פרט ופרט בפרויקט הגמר, מישל יצר ספר המסביר איך לבצע את פרויקט הגמר בניהול מתחילתו ועד סופו, ללא כל עזרה חיצונית מצד המרצים ואו מורים פרטיים אחרים. רבים מין הסטודנטים העידו על הספר כאבן דרך שתרמה רבות עבורם בהכנת הפרויקט ואפשרה להם לגשת למבחני ההגנה החיצונית של מה”ט בביטחון רב ולעבור אותם בהצלחה יתרה.

ספר המסכם כיצד לבצע את הפרויקט גמר בניהול על הצד הטוב ביותר, ללא עזרה חיצונית.

כדי לראות עוד במה מדובר ולסטודנטים המעוניינים בליווי פרטני, ספרי למידה וחומרי עזר להורדה בחינם,
אתם מוזמנים להיכנס לאתר ולעיין בו.

https://mishelgolroh.co.il/

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר