סיון כהן

גורו השיווק סיון כהן חושפת: אלו הטרנדים בשיווק שכל בעלת עסק צריכה להכיר ב-2022 כדי להפוך למותג

היא נחשבת ל"גאון שיווקי" וליועצת שיווק מבוקשת ומחוזרת, היא בעלת סוכנות שיווק מצליחה עם קורסים פופולאריים ורבי מכר שנמכרים בכל רחבי הארץ, ואם יש לך עסק ועדיין לא נתקלת בה- כנראה שפיספסת משהו בדרך. הכירו את סיון כהן, מומחית לשיווק ופיתוח עסקי

בשיתוף GBisrael

בשנתיים האחרונות, מאז שהקורונה נכנסה לחיינו, אנחנו רואים שינויים תכופים בעולם השיווק. רבים ורבות מבעלי העסקים נוהרים לדיגיטל, ולרשתות החברתיות, ושם למרבה ההפתעה הם מגלים שהם ממש לא לבד. הרשתות החברתיות הפכו לזירה מדממת של בעלי עסקים שנמצאים במאבק הישרדות יומיומי לשימור הייחודיות שלהם ברשת, מה שברוב המקרים נגמר בכישלון מוחץ.

זה גורם לבעלי העסקים להיות אובדי עצות אל מול השינויים הרבים שהרשתות החברתיות מציעות, כך שהם מתקשים לבלוט ולהתאים את העסק שלהם למציאות המשתנה.

זו הסיבה שפנינו לסיון כהן, אושיית שיווק מבוקשת ומי שמצליחה פעם אחר פעם לפצח אתגרים שיווקיים בהצלחה, שתעשה לנו סדר ותגלה לנו מהם הטרנדים הבאים בשיווק שכל בעלת עסק צריכה להכיר כדי להצליח להפוך למותג בשנת 2022.

היי סיון, איזה כיף שסוף סוף הצלחתי להשיג אותך לראיון הקצר הזה.

בהחלט כיף, שמחה להתארח כאן!

חוקי המשחק הולכים להשתנות עבור בעלי עסקים ב-2022?

בהחלט כן! בשנה האחרונה היתה נהירה מטורפת לאינסטגרם.זה יצר אינפלציה לא סבירה של עמודים עם תוכן ירוד שפשוט נראים ונשמעים אותו דבר. זה עושה עוול לא נורמלי לבעלי עסקים שכן משקיעים בתוכן שלהם אבל פשוט לא מצליחים לבלוט. ולכן, מי שלא תבין עכשיו שהולכים להיות שינויים מטורפים בעולם השיווק- פשוט תישאר מחוץ לתמונה.

מה הכוונה?

שזה לא משנה אם השיווק יהיה באינסטגרם או בערוץ שיווק אחר- אם לא עושים את זה ברמה גבוהה ואם לא יוצאים מהקופסא- זה פשוט לא יעבוד. עבור בעלי עסקים מתחילים זה אפילו יכול להיות טראגי כי הם יתקשו לבלוט ולא יצליחו להעביר את הייחודיות שלהם לקהל.

אוקיי. אז מה הולך להיות ב-2022? איך בעלי עסקים כן יוכלו לשמור על ייחוד ולהפוך למותג?

שאלה מצויינת!

השנה הולכים להיות כמה שינויים דיי משמעותיים בעולם השיווק. אחד השינויים המשמעותיים הוא שתוכן טוב כבר לא מספיק כדי לבלוט! זה בהחלט חשוב כדי למנף את המיתוג שלך כמומחה בתחום אך הטיפים צריכים להיו ברמה מאוד מאוד מאוד גבוהה כדי שהקהל “יחזיק” ממך ויילך אחרייך.

וואו. בהחלט מפתיע.

נכון, אבל אני רק אדייק שתוכן הוא בהחלט חשוב! אבל ב-2022 הוא לא יהיה העיקר. כלומר, כדי להפוך למותג- יהיה קשה לעשות את זה רק באמצעות תוכן טוב. ונדבר על זה עוד בהמשך.

אז מה עוד הולך להיות?

בגזרת האינסטגרם הולכים להיות כמה שינויים חשובים. השנה ראינו איך הרילס טלטל את אינסטגרם, והמגמה הזאת תמשיך אבל בצורה קצת שונה. מה שהולך להיכנס חזק השנה זה עניין ה”מיקרו משפיענים”- כלומר, כדי לייצר לנו באזז אנחנו נצטרך לעבוד עם כמות גדולה של מיקרו משפיענים, הדגש הוא על איכות ולא על כמות. כלומר מיקרו משפיענים אלו עמודים אפילו עם 1000 עוקבים אבל עם קהל נאמן ואיכותי. תחשוב שאתה יוצא עם מוצר חדש ובמקום לעבוד עם משפיען אחד שיש לו 20 אלף עוקבים- תעבוד עם 10 משפיענים שסך כל העוקבים היא זהה למשפיען אחד אבל האפקט הוא עצום (כפול 10)- זה יוצר באזז ומיתוג מטורף ברשת.

ה”מיקרו משפיענים”

נשמע מדהים!

נכון. בנוסף, עדיין אנחנו בגזרת האינסטגרם, כאן ייכנס חזק עניין הלייבים, הראיונות, האירוח ושיתופי הפעולה בשידורים חיים. עד עכשיו הרבה בעלי עסקים פחדו מזה אבל שיוווק באמצעות שידורי לייב או סוג של “תוכנית אירוח” שהיא “חיה” עם אנשים אחרים הולכת להיות אחד הדברים החמים השנה באינסטגרם. זה יוצר לבעלי העסקים מיתוג, נוכחות, סיי והכרה לקהלים חדשים.

מה עוד?

דיברתי על זה קצת מקודם ואני אגיד את זה שוב: רמת התוכן עולה שלב. כולם היום נראים ונשמעים אותו דבר ומי שלא ימציא את עצמו עם רמת תוכן גבוהה בהחלט- פשוט ייעלם. וזה מביא אותי גם לדבר הבא, שהרבה בעלי עסקים עדיין לא הבינו אותו.

מה?

החשיבות של בניית קהילה חזקה. ב-2022 קהל העוקבים כבר הרבה יותר חכם, יותר מבין את הרשת ולכן קל להם לזהות “וונאביז” או אנשים חסרי ידע וניסיון. ולכן חשוב מאוד לפתח קהילה אמיתית, להשקיע בה, לתת לה ערך אמיתי בלי לפחד ולהעביר אותה תהליך נכון ולא רק לנסות למכור לה.

וזה מביא אותי גם לעניין הבא: מהלכי מכירות. בשנת 2022 כבר לא מספיק רק להגיד שיש לי מוצר חדש או מבצע חדש- מי שלא יעשה מהלכי שיווק מקדימים ולא ילהיב את הקהל שלו- פשוט לא יראה מכירות, ובטח שלא בכמויות גדולות. מאות בעלות עסקים כבר למדו איך לעשות את זה בתוכנית הדיגיטלית שלי “לבנות קהילה רוכשת באינסטגרם”

סיוון כהן

האמת שאני שומע על הקורס הזה בכל מקום.

תשמע זו תוכנית ברמה באמת ממש גבוהה ושפכתי שם ניסיון של יותר מ-15 שנים בעולם השיווק. היא עשתה גלים בתחום השיווק והפכה לרב מכר תוך פחות משבוע. האמת שהזכרתי אותה כי זה גם הטרנד הבא שרציתי לדבר עליו.

מה הטרנד?

חובה לכל עסק למצוא את הקול שלו בדיגיטל. אין מה לעשות- העולם הולך לשם- ואפילו בעלי עסקים מתחום היופי או המסעדנות שלכאורה לא קשורים לדיגיטל- צריכים לפתח לעצמם איזה מוצר דיגיטלי, למרות שתהליך הפיצוח כאן יכול להיות לא קל. בנוסף, מי שכבר בדיגיטל צריך להתחיל לחשוב על מודל היברידי (משולב)- אנשים יותר רוצים את היחס האישי ולכן כדאי לייצר מוצרים שהם משלבים דיגיטל ויחס אישי כמו למשל- תוכנית ליווי משולבת, קורס דיגיטלי עם תמיכת וואטסאפ וכו.

יש טרנדים נוספים?

האמת שכן. עוד נקודה אחת חשובה- זה הפרסום הממומן. גם כאן התחרות עולה והמחירים מרקיעים שחקים ולכן מי שלא ייצא מהקופסא ומי שימשיך לעשות את אותו הדבר יימצא את עצמו מחוץ למשחק. ניתן היום לעשות ממומן באמצעות סרטונים אותנטיים קצרים דמויי רילס וזה יכול לעשות עבודה מדהימה. הסרטונים שנראים אותו דבר ושרואים מנטורים “צועקים” לקהל באופן ישיר כבר יצאו מ”האופנה”, זה לא עובד וזה מחזיר אותי לנקודה שהזכרתי- שהקהל כבר יותר חכם ויודע לזהות “חקיינים”.

את מדברת המון על אינסטגרם. האם כבעל עסק אני חייב חשבון אינסטגרם?

אוו חיכיתי לשאלה הזאת! האמת שזו שאלה ממש חשובה. התשובה היא כן ולא. כן אתה חייב אינסטגרם כי זה אחד מערוצי השיווק הכי חזקים היום ואם עושים את הכל נכון אז אפשר גם לייצר ממנו עבודה מדהימה ולהגדיל את העסק באופן משמעותי. אבל! וזה אבל גדול, לא הייתי מסתמכת רק על האינסטגרם. אני ממליצה ללכת למקורות שיווק נוספים כמו טיקטוק או יוטיוב כדי להגיע לקהל נוסף ולשמור על יציבות בעסק.

אבל אני רוצה גם לציין שערוץ השיווק שהולך לשבור קופות השנה הוא דווקא השיווק בוואטסאפ, שיחליף כמעט לגמרי את השיווק במייל. עד היום, מי שמשווק בוואטסאפ לא יודע איך לעשות את זה כמו שצריך- בעלי עסקים בד”כ שולחים פרסומות או מבצעים פעם ב .. ולא מייצרים באמת קהילה שמייצרת כסף. וחבל.

כי עוד שנה השיווק בוואטסאפ הולך להיות מה שאינסטגרם עכשיו, ולכן אני ממש ממליצה להכניס את הערוץ הזה לעסק כבר עכשיו ולהיות בין ראשונים שמשתמשים בו כמו שצריך. בתוכנית “וואטסאפ מאני” שמושקת ממש בימים אלו, אפשר ללמוד איך לעשות את זה ולבעוט במתחרים מעכשיו.

וואטסאפ עם אסטרטגיה

וואו, כואב.

כן, אבל זו האמת. כל אחד רוצה להיות הכי נחשב בתחום שלו ולגרום למתחרים שלו להיות פשוט לא רלוונטיים. אפשר לעשות את זה רק על ידי ראשוניות וחדשנות. תחשוב שמי שנכנס עכשיו לוואטסאפ- בעוד שנה הוא יכול לנהל 10 קבוצות של משתמשים להוטים או אפילו יותר. זה ממש כמו להיות עם 50 אלף עוקבים כשכולם רק עכשיו גילו את האינסטגרם.

אוקיי, זו באמת נשמעת כמו הזדמנות שכדאי ללכת עליה בכל הכוח.

בדיוק. מי שתיכנס עכשיו לוואטסאפ עם אסטרטגיה נכונה- תצליח להכניס לעסק שלה לא מעט כסף השנה. וזה לא הכל- וואטסאפ זה ערוץ שיווק יציב, מיידי, מהיר וחינמי- זה פשע לא להכניס את השיווק הזה לעסק כבר היום.

אם הייתי בעל עסק, בהחלא הייתי הולך על זה. ועכשיו, לקראת סיום, מה הטיפ האחרון שלך למי שקוראת את הראיון הזה ורוצה להפוך למותג ב-2022?

לא להיות כמו כולם, לא לעשות מה שכולם עושים, להעז, לא ללכת עם הזרם, לתת תוכן איכותי וברמה גבוהה ולא לפחד מלתת בחינם. לנסות דברים חדשים כדי לפרוץ ולהשתמש בכל הטיפים שנתתי בכתבה הזו, אלו הטרנדים שהולכים לכבוש השנה את עולם השיווק.

מי שתיישם את זה ראשונה בנישה שלה- תוכל למתג את עצמה בקלות כפורצת דרך וכמותג מוביל.

סיון, היה כיף לארח אותך, אני בטוח שתרמת לא מעט לבעלי ובעלות עסקים שקראו את הראיון הזה.

היה כיף גם לי, תודה על האירוח.

לרכישת התוכנית הדיגיטלית של סיון כהן “וואטסאפ מאני- שיווק מהיר ושובר קופות” לחצו כאן.        

וואטסאפ מאני

 

בשיתוף GBisrael