מדפסת תלת מימד איך לבחור ומאיפה לקנות ?

בטח שמעתם לאחרונה יותר ויותר על מדפסות תלת מימד בתחומים שונים החל מייצור, רפואה, אדריכלות ואף בתחום הבניה, לפני שנגע בנקודות שלפיהם כדאי לבחור מדפסת תלת מימד ואף נספר לכם מהיכן ניתן לקנות מדפסת שתתאים לכם ואף במחיר זול במיוחד, אך ראשית מהי מדפסת תלת מימד? מדפסת תלת מימד היא מדפסת אשר במקום להדפיס שכבה אחת, היא יוצרת שכבה על גבי שכבה עד שהיא יוצרת מודל תלת מימדי, המודל יכול להיות החל ממתקן לשואב אבק לבית, מבנה ליישור שיניים ועד בתים שנבנו בסין ע"י מדפסות תלת מימד<br /> <br />

צילום spider3d

בשיתוף spider3d

למה זה פופולרי ואיך זה הפך כל כך זול?

עד לפני מספר שנים מדפסות תלת מימד היו יקרות מאוד ומסובכות לשימוש. רק בשנת 2014 כאשר הסתיים הפטנט של המהנדס William Masters, החלו חברות רבות לפתח ולייצר מדפסות תלת מימד ומאז התחום החל לפרוח ולתפוס תאוצה. הקפיצה המשמעותית הבאה החלה במרץ 2018 כאשר חברה סינית קטנה בשם  Creality החלה ליצור קיט ביתי לבניית מדפסת תלת מימד פשוטה וזולה, לקיט זה היה יתרון גדול, מעבר למחיר הזול למדפסת תלת מימד זו היתה איכות הדפסה טובה מאוד; Creality קראו למדפסת Ender 3 ולימים יצאו לה גרסאות נוספות וחדשות יותר.

עם חלוף השנים, הסינים ראו את ההצלחה וכמו פטריות אחרי הגשם החלו לצמוח חברות סיניות רבות שנלחמו על שוק זה ואכן בשנתיים האחרונות יצרנים שונים יצרו מדפסות תלת מימד ברמה מאוד גבוהה, הן בפשטות השימוש, אמינות ואיכות הדפסה וכל זה במחירים זולים. הנוחות וקלות התפעול של המדפסות משכה קהל רב, עד כדי כך שילדים כבר מגיל 10 נהנים לעשות בה שימוש.

שימושים ביתיים למדפסת תלת מימד

תיקון חלקים שנשברו בבית
מאוד מאכזב כשידית טוסטר יקר נשברת (ותמיד זה קורה שבוע לאחר שנגמרת האחריות), לי זה קרה ממש  החודש, אז… חיפשתי באינטרנט את הקובץ להדפסה הורדתי הדפסתי ואפילו בצבע חדש שיותר מתאים למטבח שלנו; תהליך היצירה וחידוש הטוסטר היה כיף ומרגש.

יצירת מתקנים מיוחדים לבית

נמאס לכם שהשלטים של הטלוויזיה מפוזרים? תבחרו מתקן מעוצב, תדפיסו ותוך 3 שעות יהיה לכם מתקן חדש ומהמם שיחזיק את כל השלטים במקום אחד. יש לכם גיטרה או שואב אבק נייד או סקייטבורד שמטייל בבית? הגיע הזמן לעשות סדר, תדפיסו לו מתקן מיוחד וזהו מעתה הוא יהיה שמור ולא יאבד.

תחביבים והובי

נשברים לרחפן חלקים? אין שום בעיה, תדפיסו חלקים חדשים ואף חזקים יותר. רוצים טיסן מגניב ולא בא לכם להשקיע כסף רב? תורידו קבצים בחינם ותדפיסו לכם טיסן שווה.

עיצוב הבית

למה לקנות סתם עציץ ולשלם הרבה כסף אם אפשר להדפיס עציץ בעיצוב מדהים שאתם בוחרים, צבע שיתאים לסלון שלכם ושיהיה גם חכם וישקה את עצמו…אה.. ושיהיה גם מחליף צבעים או דולק בחושך….והכי מפתיע שהוא יהיה זול יותר.

תוכלו אף להעשיר את הבית ולהדפיס תמונה תלת מימדית של שחקן אהוב או דמות מסרט שתתאים לעיצוב של החדר של הילד או הסלון.

התפתחות אישית

לדעתי זה החלק הכי שווה, להשקיע בעצמכם ובבני המשפחה, מדפסת תלת מימד היא מקפצה לידע, לחווית למידה ייחודית והתפתחות אישית. בין אם הילד/ה מתעניין/ת בעיצוב מוצר, אדריכלות, או שלכם יש פנטזיה לפתח פטנט ולעצב מוצר, המדפסת תשרת אתכם ותגשים לכם את החלום.
יתרון משמעותי נוסף וחשוב לא פחות הוא שהילדים הצעירים שלכם סוף סוף יעזבו את המסכים ויהנו מחוויה לימודית.

בא לי לקנות מדפסת תלת מימד

אז איך לבחור מאיפה כדאי לקנות ?

יש לבחור חנות שמתמחה במדפסות תלת מימד, שיש לה מבחר גדול, מחירים טובים, מעבדת תיקונים ומקצוענים שיכולים לתת לכם ייעוץ.

צילום spider3d

כמה מילים על הנושאים החשובים האלו:

יעוץ מקצועי – חשוב לקנות במקום שמבין אתכם ואת הצרכים שלכם. כזה שימצא את המדפסת שבאמת תתאים לצרכים שלכם בהתאם לסוג השימוש הצפוי, גודל ההדפסה, רמת השקט הנדרשת מהמדפסת, סוגי החומרים שהיא תוכל להדפיס, תקציב ועוד.. כך תוכלו ליהנות ממדפסת שתשרת אתכם לשנים רבות.

אחריות אמיתית – גם אם אתם אנשים טכניים שמתכוונים להתעסק במדפסת התלת מימד ורוצים לשנות ולתקן אותה לבד, חשוב מאוד שתהיה לכם אחריות מלאה על המדפסת מהיבואן ושיהיה לו במלאי זמין את החלקים, לא כיף לחכות חודשיים ובסוף אף עלולים לקבל חלק שלא מתאים.

הדרכה ושירות – אנחנו בני אדם ונרצה להתייעץ. בין אם נרצה לשדרג ונרצה לדעת מה מתאים לצרכים שלנו, או שההדפסות לא יוצאות יפות כמו אצל אחרים, כדאי שיהיה מישהו שמבין שנוכל להראות לו את התוצאה והוא ינחה אותנו מה לעשות כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר מהמדפסת שלנו.

שירות מעבדה – אינכם רוצים לחכות שבועיים עד חודש במקרה של צורך בתיקון או שדרוג, אינכם רוצים שתיקון במקום שאינו מורשה מטעם היצרן יפגע לכם באחריות. לכן, חשוב מאוד שתקנו במקום שיש לו מעבדה מורשית של היצרן, כך גם תוכלו לקבל שירותים שונים החל משיפורים ושדרוגים למדפסת ועד תיקונים בשעת הצורך וגם האחריות שלכם תשמר בתוקף.
למרות שהמדפסות פשוטות לשימוש, לעיתים תוך כדי שימוש אנו עושים טעויות שיכולות לגרום לנזק ובמקרה כזה נרצה ייעוץ והסבר איך להחליף חלק תקול, תמיד כדאי שיהיה מישהו לצידנו.

מחיר טוב – בכדי לקבל מחיר טוב ומשתלם כדאי לקנות מיבואן ישראלי בעל רגישות למחיר כזה ששואף להפיץ את הבשורה ושואף לתת מחיר טוב ככול שניתן; ספיידר תלת מימד הוא אחד כזה.
לאחר בדיקה תגלו שקניה מאתר סיני אינה רלוונטית במוצרים מסוג זה, זאת מפני שמדפסות תלת מימד צריכות שירות, אחריות, ייעוץ וליווי. גם בגזרת המחיר אין לסינים יתרון במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את מחיר המשלוח היקר, את עלויות המיסים שיש לשלם בארץ ואת עלות “עמיל המכס” שצריך בכדי לשחרר לכם את החבילה (בשונה ממוצרים פשוטים כגון חולצה, מדפסות תלת מימד עוצרים במכס ונדרש טיפול ע”י עמיל מכס).
לקניה בסין סיכון נוסף – החרמה של המוצר עד אשר יועבר מסלול תקן ישראלי. החבילה תעוכב עד שיהיו אישורים ממשרד התקשורת ובדיקות של התקן הישראלי, בעלות של אלפי שקלים.

רוצים ללמוד עוד על התחום? כאן תוכלו לקרוא על מדריכים בתחום, אפשרויות של מדפסות שונות, מדפסות תלת מימד פתוחות וגם על על מדפסת תלת מימד סגורה

לסיכום, לא משנה מה תבחרו ואיפה תקנו את מדפסת התלת מימד שלכם, דעו כי מצפה לכם הנאה צרופה והנאה אדירה מהקסם הנפלא הזה. אם יש לכם שאלות מקצועיות תמיד תוכלו לפנות אל ספיידר תלת מימד.

בשיתוף spider3d

כדאי להכיר