אם אתה לא יכול לנצח אותם – הצטרף אליהם

מה יהיה עתידן של חברות הפקת הפרסומות וסרטי התדמית בעידן הבינה המלאכותית?

מימין לשמאל: איתי אפרימי ורועי קטרי " חברות ההפקה יאלצו להתאים את המודלים העסקיים שלהן בכדי להתמודד עם השינויים בשוק". צילום: אלון גרגו ל״מנהלי (שיווק מצייצים״)

בשיתוף וידאו הד

מאז חשפה ״אופן איי אי״ את מחולל הסרטים החדשני שלה – סורה (סורה- שמיים/ חלל ריק למלא ביפנית) בו בעזרת תיאורים מילוליים של טקסט יוצרים סרטוני וידאו, תעשיית הפקת הפרסומות וסרטי התדמית רועשת וגועשת.

הסרטונים שהוצגו מהמודל מרשימים ביותר (הפיזיקה של התנועה תוארה כ”מושלמת”) בשורה אחת של פרומט, ניתן לחסוך סכומי עתק שמושקעים בתהליכי עריכה והפקה. האמנם?

סורה מאפשרת לקחת כל תמונה ולהפכה לוידאו, ניתן לקחת סרטון קיים ולהמשיך אותו קדימה ואחורה (חלומו של כל עורך וידאו), ניתן לקחת שני סרטונים שאינם קשורים אחד לשני ולמזגם (למשל לקחת רקע של סרטון אחד ולמזגו באחר)

עבור יוצרי תוכן מדובר בסוג של הגשמת חלום.

״מדי יום אנו מפיקים סרטים ומחפשים פוטג’ים להשלמת הסרטים שאנו מפיקים, כעת נוכל לרשום אותם ולקבל את הוידאו, נוכל להפיק סרטים שלמים מבלי שנצטרך לצאת לצלם, הרמה של סרטי הפוסט (סרטים המופקים במחשב) תעלה משמעותית.״

כך אומר איתי אפרימי, שותף בחברה וידאו הד אשר חרטה על דגלה עוד מראשית ימיה (לפני 14 שנים) את נושא החדשנות בוידאו.

וידיאו הד היא אחת החברות הבולטות ביותר בישראל בתחום הפרסומות, סרטוני התדמית וסרטוני האנימציה. החברה הוקמה בשנת 2010 ע”י איתי אפרימי ורועי קטרי ומונה 4 במאים – תסריטאים,7 מפיקים, עורכי וידיאו ואפטריסטים. החברה הפיקה עד היום מעל 2000 סרטים והיתה מבין חלוצות הוידאו באינטרנט. מבין לקוחותיה הגדולים של החברה ניתן לציין את: התעשייה האווירית, משרד החוץ, כלל ביטוח ועוד כ- 100 לקוחות מעולמות שונים.

איתי אפרימי: ״אנו עוקבים אחרי החידושים בעולמות הוידאו השיווקי שנים רבות, אך פצצה כזו לא ראינו. מה ש״אופן איי אי״ חשפה הוא פשוט שובר שיווין. מטורף. רעידת אדמה בעולם הוידאו.

יש כאן הרבה מעבר לניצנים של טכנולוגיה חדשה, הרמה קרובה מאוד לאתרי קניית פוטג’ים כגון שאטר סטוק וכו’. לדעתי אתרים אלו יהיו הראשונים שירגישו את המהפכה הזו.

בשביל מה לשלם להם כסף על פוטג’ים אם אפשר לקבל פוטג’ ספציפי שמתאים לתסריט שאנחנו צריכים להפיק״?

ומה בדבר עתיד המקצוע כולו?

״הכלים האלו ישפרו את איכות הסרטים אבל לא יחליפו אנשי תכנון ואסטרטגיה, אנשי תוכן, במאים ותסריטאים.

כל אלו הם ה”מח” של הסרט, זאת להבדיל מתחום הביצוע (אפטריסטים עורכי וידאו אנשי סאונד) שם תתרחש מהפיכה אמיתית״.

אילו עוד מקצועות עוברים מהפכה?

״בתחום הקריינים מתקדמים בקצב מהיר.

כבר היום נעשה שימוש בקרייני AI בסרטונים.

הרמה מזכירה איכות של קריין רגיל.

בנוסף ניתן לרכוש קריינות  AI בסכומים נמוכים משמעותית והיצע הקריינים גדול ועשיר.

לדברי רועי קטרי, מנהל הקריאייטיב של וידאו הד: ״כבר היום אנו עושים שימוש בכלי AI עבור הלקוחות שלנו במטרה לתת להם פתרון איכותי. זאת מבלי להרים את עלות הפקת הסרטון. עניינים כמו דיוק וספציפיות הם נושא נפרד.  קשה מאוד לדייק בכלים האלו. אם למשל הקריין לא אומר את המילה בצורה נכונה, קשה לדייק אותו. כך גם לגבי העיצובים. אני מאמין שבעתיד הכלים ישתפרו, אבל אנחנו עדיין לא שם. זמן התיקונים במערכות הבינה המלאכותית ארוך ולעיתים קרובות זה לא כלכלי. במרבית המקרים עדיף לשכור את שירותיו של מעצב.  אנו עובדים עם לקוחות מסחריים וכרגע הרמה פשוט לא מספיק טובה בכדי לענות על הצרכים העיצוביים שלהם״.

מה באשר להפקת סרטון?

״הפקת סרטון באמצעות סורה מצריכה כוח מחשוב ועיבוד משמעותי. סרטון אחד של סורה שווה ערך לארבע שנים הטענה של פלאפון סלולרי ואני מעריך שעלות השימוש בסורה תהיה בהתאם. ככל שהסרטון יהיה ברזולוציה גבוהה יותר, המחיר יעלה בהתאם, בין עשרות למאות דולרים לסרטון״.

לגבי השינויים הצפויים בעולם זה, איתי מוסיף ״בטווח של מספר שנים קדימה, צוותי ההפקה יהיו קטנים יותר ויצירתיים יותר. אנשי הצוות יעסקו בהפעלת כלי AI ובבניית אסטרטגיית הסרטון. חברות ההפקה יאלצו להתאים את המודלים העסקיים שלהן בכדי להתמודד עם השינויים בשוק ויתמזגו לחברות טכנולוגיה העוסקות בניתוח נתונים מתקדם של נתוני צפייה וביצועים במטרה להגביר את אפקטיביות הקמפיינים. ״.

אחרי שקיבלנו תכנים מרתקים, אנו מבינים שקשה לחזות את עתיד הענף. מה שברור הוא

שמהפכת הבינה המלאכותית מתקרבת.

בוידאו הד מסכמים: ״אנחנו יכולים לבחור להיות ניצודים או להפשיל שרוולים, ללמוד את הכלים החדשים ולהפוך לציידים״.

וידאו הד מזמינים אתכם להצטרף לקבוצת הפייסבוק Video Ai כדי להתעדכן בתכנים ולהצטייד בכלים של העולם החדש.

לאתר וידאו הד:

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף וידאו הד

כדאי להכיר