בלוגר המסעדות ששבר את האינסטגרם והטיקטוק: הוולוג הכי טעים ברשת

אחד הוולוגים הכי ויראליים ברשת היום הוא "יהונתן לבייב אוכל בישראל" במסגרתו יהונתן מפיץ את הבשורה של אוכל טוב בארץ וממליץ על מסעדות בדרך הייחודית שלו. הגענו להכיר את האיש שמאחורי ההמלצות.

יהונתן לבייב צילום יח"צ

בשיתוף יהונתן לבייב

המפגש שלי עם יהונתן לבייב הבהיר לי מה מושך את העוקבים שלו כל כך – לא רק שהקול שלו מרגיע וסוחף, יש לו גם טיפים מצוינים.

“היית בכל כך הרבה מקומות. יש מאכלים, מדינות או מטבחים מסוימים שאתה מתחבר אליהם יותר?”

“אני מאוד אוהב את האוכל בתאילנד, אפשר לומר מכור בטירוף אפילו. שהיתי שם תקופה ארוכה ואני אפילו מדבר קצת תאילנדית. בנוסף, בשר זו אהבה גדולה שלי.”

הכל מתחיל ונגמר באהבה לאוכל

יהונתן לבייב תמיד אהב אוכל ואחרי הצבא אף עבד כטבח במסעדות שונות. בינתיים החיים לקחו אותו לתחום השיווק והפרסום והוא פתח עסק עצמאי שמציע שירותי תוכן אורגני וממומן לעסקים.“מאיפה הגיע הרעיון לפתוח VLOG שעוסק באוכל?”

“שמתי לב שלמרות שבשנתיים האחרונות הטיקטוק נהיה חזק בארץ עדיין חסר תוכן בתחום האוכל, ואז חשבתי לעצמי שמה שאני הכי אוהב בעולם זה אוכל ומסעדות ואני יודע להיות ויראלי אז למה לא לפתוח וולוג?”

“יש לך מספיק ידע בשביל לבקר מסעדות?”

“תמיד כשהייתי יושב במסעדה עם חברים הייתי מרגיש כמו ניב גלבוע עם הביקורת על האוכל. אני תופס את עצמי כמישהו שמבין באוכל ויודע לבשל אוכל טוב ואיכותי, הרי אני מגיע מהעדה הבוכרית ואצלנו אוכל זו חגיגה אחת גדולה. אגב, היום אני יותר חזק מהרבה מבקרי אוכל באינסטגרם ובטיקטוק, תבדקו אותי.”

יהונתן לבייב צילום יח”צ

.

“כבר? מתי פתחת אותו?”

“לפני חצי שנה. רציתי להתפרסם ושאנשים יכירו אותי והנה זה קרה. האמת שבת הזוג שלי לשעבר מאוד דרבנה אותי בזמנו וכבר על הסרטון הראשון זה ממש התפוצץ וככה הבנתי בעצם שאני רוצה וגם מסוגל להכיר לאנשים את המסעדות הכי טעימות בארץ.”

“אתה נשמע מלא בביטחון.”

“תראי, תוך חודשיים הגעתי מ-1,500 ל-10,000 עוקבים והיום כבר עברתי את ה-16 אלף וזה לא מפסיק לטפס. יש לי מאות אלפי צפיות בחודש, זה אומר הרבה.”לא מפחד לתת ביקורת שלילית


‘יהונתן לבייב אוכל בישראל’ פונה לקניבלים, כפי שמגדיר את זה יהונתן. הוא מבקר מסעדות בארץ, ומתמקד בעיקר בכאלו שמתעסקות עם בשר.

“איך אתה מגיע למסעדות אותן אתה מבקר וכיצד עובד התהליך?”

לרוב המסעדות פונות אליי באינסטגרם או בטיקטוק, לעיתים בפייסבוק, ואם הן נראות מעניינות אז אני מגיע, מזמין את המנות הכי אהובות באותו המקום, אוכל, מצלם ונותן את דעתי הכנה על האוכל והמסעדה, וכמובן מפרסם את זה לקהל שלי. כל סרטון הוא בווייב אחר וגם לא חייב שיהיה סדר של ראשונות, עיקריות וקינוחים, פשוט מה שזורם ובולט בעין. כל סרטון הוא בסביבות ה-40 שניות.”

“ואם הזמינו אותך ולא היה טעים?”

“אני אותנטי לחלוטין, מפרגן רק למסעדות שהרוויחו את זה בעיניי.”

“תן לי דוגמא של ביקורת שלילית.”

“עשיתי סרטון של אל על, שילמתי יותר יקר על הטיסה כי נאמר לי שהאוכל שיוגש במטוס תוך כדי טיסה יהיה של לא אחר אסף גרניט. בסוף קיבלתי פיתה מעפנה, והייתי בשוק. הסרטון הגיע לאזור ה-700 אלף צפיות ואל על אפילו פנו אליי ואמרו שהם מתנצלים ושהתפריט ייכנס בהדרגה. חשפתי פרסום שקרי שלהם ויכולתי לתבוע אותם על כך אפילו אבל לא רציתי להוציא אנרגיה על זה.”

אלוף הפאנצ’ים

יהונתן לבייב אמנם רק בן 31 אבל הוא מחזיק גם בחברת שיווק מצליחה בשם “ג’וני מדיה”. אגב, לרווקות שבינינו – הוא מתגורר בבאר שבע ובימים אלה מחפש את האחת שלו.

“מה הבידול שלך כיוצר תוכן?”

“אנשים מאוד אוהבים את ההגייה והקול שלי, ואת האנרגיות והווייבים שאני משדר. רבים אומרים לי שהקול שלי מרגיע אותם. מעבר לכך, אני משקיע במיקרופון מקצועי, צילום איכותי ותוכן באמת מעניין אליו אני מוסיף פאנצ’ים מבריקים שכבר הפכו לסימן היכר.”

“ומה החלום הגדול?”

“אני מכוון למסעדות בכל העולם, ביניהן ניו יורק ודובאי, והייתי רוצה להגיע גם לטלוויזיה.”

לפרטים נוספים וביקורות חזקות ונוקבות שמוציאות את המיץ על תעשיית האוכל בארץ בישראל, לחצו כאן.

***הכתבה נערכה על ידי עדן יצחק  Eden-Ink

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף יהונתן לבייב

כדאי להכיר