בשיתוף FUNGROUP
אחת הדרכים שהוכחו כיעילות, היא אירועי גיבוש צוות, כחלק מתוכנית הרווחה ארוכת הטווח. המטרה היא, לאחד וליצור תחושה של קהילה עבור כל אחד בחברה, בין אם זה היום הראשון שלו בארגון או השנה העשירית שלו
סוגי פעילויות גיבוש הצוות שמנכ”לי חברה בוחרים משקפים את החזון של הארגון, בשילוב רצונות העובדים. פנינו למומחי חברת Fungroup , המתמחה בהפקה ותוכן לימי גיבוש וכיף, ששיתפו אותנו בטרנדים החדשים באירועי גיבוש צוותים.
תחום הפקת אירועי חברה עבר שינויים רבים לאורך השנים. בעבר, רוב האנשים התייחסו לאירוע חברה כעוד אירוע סוף שנה. אבל מהר מאוד התברר שיש הרבה יותר מזה. לכן בהמשך פותחו פעילויות חדשות רבות, שמטרתן לאחד את הקשרים האנושיים בתוך קבוצות העבודה ולהגביר את מעורבות העובדים.
עולם החברות וקבוצות העבודה הוא עצום ומגוון ביותר, החל מסטארט-אפים צעירים ודינמיים ועד לחברות גדולות ומסורתיות. לכולם יש את אותה מטרת ליבה כשמדובר בגיבוש צוות: להתחבר מחדש. לכן, המגמות החדשות בגיבוש צוות נועדו לענות על הצורך הבסיסי הזה המשותף לכולם. מה שמשתנה זו הדרך להשיג את זה. הדורות החדשים תובעניים יותר ומצפים שהדברים יהיו משמעותיים עם ערך מוסף, שיהיו מהנים וכיפיים . על מנת לענות על הדרישות החדשות הללו, המגמות האחרונות בגיבוש צוות מצביעות על חיבור מחדש תוך חשיבה קדימה.
פעילויות היברידיות – הבשורה של העידן החדש, עידן הפוסט קורונה. אמנם המגיפה כבר חלפה, ורוב העובדים חזרו לעבוד במקום העבודה שלהם, אבל מה שכבר מסתמן ועשוי להישאר בעתיד הוא פורמט היברידי, המשלב אלמנטים פנים אל פנים ווירטואליים. יש פעילויות שבהן חלק מהאנשים נמצאים במקום הפעילות ויש כאלה שמשתתפים מרחוק, או פעילויות שחלקן וירטואליות וחלקן באתר. סוג נוסף של היברידיות הוא פעילויות חוץ וירטואליות, שהן פעילויות חיצוניות / פיזיות עם תמיכה דיגיטלית כמו אפליקציות או GPS בטלפון או בטאבלט. כל הכלים שפותחו במהלך המגיפה יהיו שימושיים כדי להרחיב את טווח ההגעה של פעילויות גיבוש צוות מסורתיות.
פעילויות בחוץ – פעילות חוץ אינה טרנד חולף, היא כאן כדי להישאר. פעילות חוץ שוברת את שגרת העבודה היומיומית כדי לחבר בין אנשים, מממשת את הצורך באורח החיים הבריא והפעיל שהפך למגמה הולכת וגדלה, ובאה לידי ביטוי גם בביקוש לפעילות גיבוש צוות פעילה. שיתוף רגע אינטנסיבי בטבע יוצר גם זיכרונות מתמשכים שעוזרים לגבש צוותים.
גיבוש צוות מבוסס תחביבים – הקורונה ותקופת הסגרים חשפו את האנשים להתנסויות של אפיית לחם טרי, גידול גינות במרפסות, עבודות DIY. אנשים היו רעבים להתנסות בתחביבים חדשים, חברות הפקה של אירועי גיבוש זיהו את הפוטנציאל, והשקיעו בפעילויות גיבוש המבוססות על תחביבים . בין הפעילויות, סדנאות בישול, סדנאות עבודה בעץ , סדנאות גרפיטי, קליית קפה ועוד. תחביבים עוזרים לעובדים להפיג מתח ולהירגע, הם יכולים להגביר את היצירתיות והביטחון של העובדים. בילויים אלה מלמדים מיומנויות שיכולות להיות שימושיות בעבודה בדרכים בלתי צפויות. יתר על כן, תחביבים מספקים נושא שיחה שיכול לעזור לעובדים להתחבר ללקוחות או לעמיתים לעבודה.
אירועי קיימות – בשנים האחרונות יש התעוררות משמעותית בכל הקשור לקיימות. יותר ויותר אנשים מעוניינים להשתייך לחברות וצוותים שקיימות ואקולוגיה ירוקה נמצאים על סדר היום שלהם. האירועים העולמיים האחרונים הדגישו את חשיבות הטבע והצרכנים מעוניינים יותר ויותר לתמוך בחברות עם רקורד טוב של קיימות. חברות הפקה רואות את החשיבות הרבה של שמירה על כדור הארץ, ומציעות פעילויות של ניקוי חופים ויערות, נטיעת עצים ופרויקטים קהילתיים המעודדים לקיימות. הפעילות כוללת סדנאות המועברות על ידי מומחים. כאשר חוויה כה משמעותית משותפת כצוות, היא גם תורמת לגיבוש הקשרים בין עמיתים.
במונחים של מגמות באירועי חברה, ניתן לומר שארגונים השכילו לאמץ גישה ארוכת טווח לתכנון פעילויות גיבוש צוותים. יתירה מכך, חברות מאמצות את הרעיון של אירועי גיבוש צוות ליותר מפעם אחת בשנה. המגמה ההולכת וגוברת, המצביעה על ארגון אירועים קטנים יותר, בתדירות גבוהה יותר, במטרה לבצע פעילויות ממוקדות, שמטרתן להתמודד עם יעדי צוות ספציפיים, ומיושרות עם המגמה של בחירת פעילויות גיבוש צוות פשוטות אך משמעותיות.
בשיתוף FUNGROUP
