הפרסום המסורתי בעיתון. קרדיט: unsplash

מהמודעות בעיתון לקמפיינים ברשת: על אבולוציית הפרסום ומהפכת הדיגיטל מנקודת מבט של משרד פרסום

הפרסום בדיגיטל הפך לבולט יותר ויותר בשנים האחרונות, כאשר מספר הולך וגדל של גולשים, שהם למעשה צרכנים פוטנציאליים תמידיים, מבלים זמן רב באינטרנט. מגמה זו הביאה לשינוי בתקציבי הפרסום, והניעה את השוק משיטות שיווק "מסורתיות", כמו פרסומות בעיתונים או ברדיו, לכיוון העולם הדיגיטלי. כתוצאה מכך, שוק זה הולך ומתחזק, ואפילו נוגס לא פעם ברווחים הפוטנציאליים של ערוצי הפרסום האחרים אותם הכרנו עד היום

בשיתוף בולד דיגיטל

זה לא קורה סתם. אחד מהיתרונות הבולטים של שיווק דיגיטלי מתבטא ביכולת שלו להגיע לקהל יעד ממוקד, קהל “מטורגט” בשפה המקצועית. בעזרת שימוש בידע מתומצת וניתוח נתוני פרופיל הצרכנים, המפרסמים יכולים להתאים את הפרסומות שלהם באופן ספציפי לקהל הרצוי. טכניקה זו מאפשרת להקים קמפיינים פרסומיים יעילים יותר, שבאים לידי ביטוי בהחזר גבוה, כזה שעולה בצורה משמעותית על ההשקעה. אם בעבר המפרסם נדרש לשלם סכומים משמעותיים לצורך פרסום מודעה בעיתון למשל, היום בכמה מאות שקלים המפרסם יכול להגיע לקהל יעד ממוקד בצורה חסכונית. בנוסף, ניתנת לו ההזדמנות למשוב וניתוח בזמן אמת, ואף לבצע התאמות לשיפור האפקטיביות של מסע הפרסום תוך כדי, אותו ניתן לשכלל כבר אחרי שיצא לדרך. בניגוד למודעה בעיתון, שלא ניתנת לתיקון או שינוי שעה שירדה לדפוס, מודעות מקוונות גמישות הרבה יותר.

נקודה מפנה חשובה הייתה מגפת הקורונה

התפרצות והופעת מגפת הקורונה בחיינו אי אז בתחילת שנת 2020 הייתה נקודת מפנה שבה עסקים רבים הבינו את כוחו של הפרסום הדיגיטלי, במיוחד בהקשרים של רכישות מקוונות. אמזון למשל, היא דוגמה מצוינת לחברה שמינפה בהצלחה את הטכניקות השיווקיות החדשות כדי לקדם את המוצרים והשירותים שלה לקהל רחב יותר. מכיוון שהמגפה גרמה לשינוי בהתנהגות הצרכנים, והניעה אותם לכיוון של קניות “אונליין” (מקוונות), הפרסום הדיגיטלי הפך חשוב עוד יותר לעסקים המעוניינים להגיע ללקוחות בסביבה החדשה הזו.

הפרסום הדיגיטלי במצב המקרו-כלכלי הנוכחי

למרות עוצמתו של שוק הפרסום הדיגיטלי, פריחתו ושגשוגו, ישנם אתגרים רבים העומדים בפניו, הן כאלה המשפיעים אליו באופן ישיר והן כאלה המשפיעים בצורה עקיפה. המצב המקרו-כלכלי הנוכחי, כמו המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה למשל, עלול להוביל לקיצוץ בתקציבי הפרסום המסורתיים, שכן השוק מושפע ממנה בשלל צורות, החל מבעיות אספקת מוצרים וייצור, ועד למשברים בענפי האנרגיה והמשאבים.

ניתוח של תצאות פרסום דיגיטלי. קרדיט: unsplash

.

יתר על כן, התנודתיות הגבוהה בשווקים בימים אלה, אותה אפילו אנחנו חווים, יכולה לשנות את התפיסה לגבי מה שנחשב לפרסום יעיל, ולהעמיד בספק את תחום השיווק המסורתי בו השתמשנו והכרנו עד היום. אך יחד עם זאת, האתגרים האלה מספקים גם הזדמנויות חדשות לעסקים שמעוניינים להתאים את אסטרטגיות הפרסום שלהם לעולם בו אנו חיים, ואולי אפילו לנצל את המצב הנוכחי לטובתם, עם הכלים שהשיווק הדיגיטלי מספק לנו.

משרד הפרסום ‘Bold Digital’ מיצב את עצמו בתעשיית הדיגיטל בישראל

מהפכת הדיגיטל מתרחשת בימים אלה בצורה חסרת תקדים, ואחת החברות שניווטו בהצלחה בין המהפכות השונות בעולם הפרסום הדיגיטלי היא Bold, משרד פרסום דיגיטלי בבעלות ליאור סרמלי. עם למעלה מ-12 שנות ניסיון בתעשייה, סרמלי מיקם את בולד דיגיטל כחברה מובילה בעולם השיווק . המוניטין של המשרד הלך והתבסס בצורה משמעותית במהלך 4 השנים האחרונות, בין השאר בזכות יכולתו למנף נתונים לכדי קמפיינים פרסומיים ממוקדים ואפקטיביים, ובכך הפכה החברה לבית חם עבור עסקים רבים וחברות.

צילום: בולד דיגיטל בע”מ

.

עבודה עם סוכנות מהימנה ומנוסה כמו בולד, יכולה להיות צעד משמעותי בדרך להגשמת המטרות העסקיות שלכם. אם אתם מחפשים את המקום שייקח את הרעיונות שלכם, החלומות השיווקיים והמטרות העסקיות שלכם, ויתרגם אותם לכדי קמפיין פרסום אינטרנטי מבריק ובלתי נשכח, Bold יכולה להיות הכתובת הנכונה שלכם.

בשיתוף בולד דיגיטל