כדורים ווטימינים מומלצים לטיפול בנשירת שיער

נשירת שיער היא תופעה שכיחה למדי ויכולה להתפתח בקרב מבוגרים וילדים כאחד. נשירת שיער יכולה להתפתח בהדרגה לאורך שנים או להתרחש באופן פתאומי. בהתאם לגורם, היא עשויה להיות זמנית או קבועה

צילום ״זה בריא״

בשיתוף ״זה בריא״

אנשים רבים רואים בשיער בריא כסמל לבריאות מיטבית ויופי. וכמו כל חלק אחר בגוף שלנו, השיער זקוק למגוון של חומרים מזינים כדי לצמוח ולהיות חזק. בעוד שגורמים כמו גיל, גנטיקה והורמונים משפיעים גם הם על צמיחת השיער, צריכת אופטימלית של ויטמינים ומינרלים היא אחד המפתחות החשובים לטיפוח ובריאות השיער.

אם אתם חווים נשירת שיער או התדלדלות, ייתכן שאתם תוהים אם נטילת תוסף תזונה יכולה לעזור לשפר את צמיחת השיער שלכם. המשיכו לקרוא כדי ללמוד עוד על חומרים מזינים לשיער בריא כמו גם טיפים נוספים לטיפוח והתוספים הטובים ביותר לצמיחת שיער.

אם אתם מעוניינים בכדורים לנשירת שיער, אתם יכולים לבדוק את המוצרים של דרך הבריאות שלי באתר זה בריא.

ויטמינים ומינרלים חשובים לצמיחת שיער וטיפול בנשירת שיער

תזונה מזינה ומאוזנת חשובה לבריאות השיער. מחסורים תזונתיים נקשרו לנשירת שיער. מחקרים מצאו כי מחסור בויטמינים ומינרלים החשובים לגדילה ותפקוד תקינים של תאים עשויים לתרום להדלדלות ונשירת שיער. הנה כמה מהחשובים ביותר:

ויטמינים מקבוצת B

ויטמיני B ממלאים תפקיד בצמיחה וחיזוק השיער, והם חיוניים לחילוף החומרים ולתפקוד מערכת העצבים ונחשב לאחד הויטמינים החשובים לטיפול בנשירת שיער.

חוסרים בריבופלבין (B2), ביוטין, חומצה פולית וויטמין B12 נקשרו לנשירת שיער. גם ביוטין, הידוע בשם ויטמין B7, הוא ויטמין B שלעתים קרובות נחשב כבעל יתרונות לצמיחת שיער. לביוטין יש תפקידים ביצירת תאי דם אדומים, הנושאים חמצן וחומרי הזנה לקרקפת ולזקיקי השיער. הוא גם ממלא תפקיד בייצור קרטין, שהוא המרכיב העיקרי של השיער.

מחקרים מראים שניתן להגיע בקלות לצריכת הכמות היומית של ויטמיני B על ידי אכילת תזונה מאוזנת. ויטמיני B ניתן למצוא במגוון מזונות, כולל 100% דגנים מלאים, בשר, דגים, שקדים, בטטה, ביצים שלמות, אגוזים, בננות ואבוקדו.

ויטמין C

ויטמין C הוא נוגד חמצון רב עוצמה בעל מספר תפקידים חשובים שיכולים להשפיע על בריאות השיער. תפקידיו בין היתר:

  • תורם לסינתזה של קולגן, המכיל חומצות אמינו שניתן להשתמש בהן לבניית קרטין – חלק חשוב ממבנה השיער.
  • משפר ספיגת הברזל
  • הגנה על השיער מלחץ חמצוני, אשר נקשר לנשירת שיער

ויטמין D

נמצא קשר בין מחסור בוויטמין D לנשירת שיער.

ויטמין D עובר חילוף חומרים בעור על ידי קרטינוציטים, תאי עור שמייצרים קרטין. כאשר לגוף אין מספיק ויטמין D, הקרטינוציטים בזקיקי השיער מתקשים לסייע בצמיחת השיער, וכתוצאה מכך מתפתחת הדלדלות של השיער.

ברזל

ברזל הוא מינרל חשוב לתפקודים גופניים רבים. לברזל תפקיד חשוב באופן מפתיע גם בצמיחת שיער. ברזל מגביר את זרימת הדם ועוזר להעביר חמצן לתאים בצורה יעילה יותר, מה שעשוי לסייע בצמיחת שיער. אם אתם לא צורכים מספיק ברזל, הגוף שלכם לא יכול לייצר מספיק המוגלובין, אשר יעכב את אספקת החמצן לקרקפת ויתרום לנשירת שיער.

מחסור בברזל, שהוא המחסור התזונתי הנפוץ ביותר בעולם, עלול להוביל לאנמיה ונשירת שיער, במיוחד אצל נשים. מומלץ לאכול מזונות עשירים בברזל, כמו בשר אדום, תרד ועדשים. אולי כדאי להוסיף לשגרה גם תוסף ברזל אם אתם בסיכון למחסור בברזל, אך מומלץ להתייעץ עם הרופא שלכם קודם.

אבץ

אבץ, מינרל חשוב נוסף, תורם לתפקוד מערכת החיסון, סינתזת DNA, צמיחה של תאים וריפוי פצעים.

רמות נמוכות של אבץ נקשרו לנשירת שיער וריפוי פצעים לקוי. מומלץ לאכול מזונות עשירים באבץ, כמו חומוס, שעועית, בשר, אגוזים וזרעים. אם אתם מתמודדים עם נשירת שיער או התדלדלות שיער, אולי כדאי גם להתייעץ עם הרופא שלכם ולבדוק אם תוסף אבץ יכול להתאים לכם.

גורמים לנשירת שיער

נשירת שיער, בין אם התקרחות או התדלדלות, יכולה לקרות מסיבות שונות. לעיתים נשירת שיער היא תופעה של מחסור תזונתי או תופעת לוואי של בעיה בריאותית שיש לטפל בה ותתקן את עצמה כאשר הבעיה הבריאותית תטופל כראוי. אם אתם מתמודדים עם שיער דליל או התקרחות, חשוב לפנות לרופא עור כדי לרדת לשורש הבעיה ולהבין כיצד לעצור את נשירת השיער או לחדש את הצמיחה. כמה סיבות נפוצות לנשירת שיער:

  • חוסר איזון הורמונלי
  • לחץ ומתח
  • טיפולים אינטנסיביים בשיער (החלקה, צביעה ועוד)
  • בעיות בתפקוד בלוטת התריס
  • צריכת תרופות מסויימות
  • מחלות אוטואימיוניות
  • דיאטות קיצוניות

טיפים לטיפוח שיער

  1. השתדלו להימנע מהחלקת השיער

נשים רבות משתמשות במחליק שיער כדי לקבל מראה חלק ומלוטש. עם זאת, עדיף להימנע מקירוב מקור חום על השיער שלכם. שימוש יתר במחליק בחום גבוה לגורם לשיער להפוך יבש ושביר, וכתוצאה מכך להיווצרות שיער מקורזל או נשירה.

2. הימנעו מקשירה הדוקה מדי של השיער

קוקו או צמות הדוקים מדי יכולים לעשות נזק לשיער ולגרום להתקרחות כתוצאה מהמתיחה. המשיכה המתמדת של זקיק השערה גורם לגדילים להישבר ובכך מקדם נשירת שיער.

3. תדירות חפיפה

תדירות חפיפת השיער חשובה לתחזוקת שיער בריא. חפיפת יתר עלולה לגרום לקרקפת להיות מגורה ולייבש את השיער. מצד שני, אם לא חופפים את השיער לעתים קרובות מספיק, זה עלול להפוך את הקרקפת לשמנונית ולגרום לבעיית קשקשים. הרגלי חפיפה משתנים בהתאם לרמת הפעילות, שמנוניות הקרקפת וגורמים נוספים. נסו לחפוף את השיער כל יומיים-שלושה בערך, ובחנו איך השיער שלכם מגיב.

אם אתם מעוניינים בכדורים לנשירת שיער, אתם יכולים לבדוק את המוצרים של דרך הבריאות שלי באתר זה בריא.

המוצרים הנמכרים באתר “זה בריא” אינם נועדו לאבחן, לטפל, לרפא או למנוע מחלה כלשהי. בכל מקרה של בעיה רפואית, יש להתייעץ עם הרופא המטפל. התוכן באתר אינו נועד להחליף התעייצות עם רופא או איש מקצוע אחר.

בשיתוף ״זה בריא״

כדאי להכיר