חתימה דיגיטלית: איך זה עובד?

חתימה דיגיטלית היא דרך דיגיטלית לחתום על מסמך כאילו נחתם בדיו. זוהי אחת הצורות הנפוצות ביותר של חתימה אלקטרונית. חתימה דיגיטלית היא סוג של חתימה אלקטרונית המשתמשת בהצפנה כדי לספק שירותי אי-דחייה, אימות ושלמות.

freepik

בשיתוף EASY2SIGN

ניתן להשתמש בחתימה דיגיטלית כדי לאמת את השולח ולאמת את תוכן ההודעה, כמו למשל כאשר נשלח בדוא”ל או בהודעה מיידית. חתימות דיגיטליות משמשות לעתים קרובות לחתימה על קוד תוכנה, אם כי ניתן להחיל אותן על כל סוג של נתונים. במקרה זה, לא מדובר במי שאתה (כמובן, זהותך עדיין תאומת), אלא במה שאתה יודע: המפתח הפרטי שלך. ניתן להשתמש בחתימות דיגיטליות גם להחתמת זמן של מסמכים על מנת להוכיח את האותנטיות והגיל שלהם

מה זה חתימה דיגיטלית?

חתימה דיגיטלית היא סוג של חתימה אלקטרונית המשמשת לחתימה על המסמכים הדיגיטליים. יצירת חתימות דיגיטליות מספקות את האותנטיות והשלמות של המסמך המדובר, וזה דבר שלא אפשרי עם חתימת עט ונייר מסורתית. חתימות דיגיטליות הן גם אמינות יותר מחתיימות עט ונייר מסורתיות מכיוון שניתן לאחסן אותן בצורה אלקטרונית. חתימות דיגיטליות הן דרך לחתום על מסמכים באופן אלקטרוני. הם משמשים לעתים קרובות כדי לחתום על חוזים או מסמכים משפטיים אחרים. חתימה דיגיטלית מאשרת שהמסמך נוצר על ידי האדם עם המפתח הפרטי המתאים, ושהוא לא שונה מאז החתימה.

חתימות דיגיטליות משמשות לרוב לעסקאות עסקיות בין חברות ללקוחותיהן, אך הן יכולות לשמש גם לעסקאות אישיות. חתימות דיגיטליות מספקות דרך לאמת שלא התעסקו במסמך לאחר החתימה, וזו הסיבה שהן כה חשובות בעולם המקוון של היום שבו האקרים יכולים להיכנס לחשבון שלך ולשנות דברים מבלי שאתה אפילו יודע על כך.

חתימות דיגיטליות מקבילה לחתימה בכתב יד

חתימות דיגיטליות הן מקבילה אלקטרונית לחתימה בכתב יד, והן משמשות לאימות ואימות השולח של מסמך חתום דיגיטלית. החתימה הדיגיטלית נוצרת באמצעות אלגוריתמים מתמטיים שונים המצפינים את המסמך במפתח סודי, אשר מוצפן לאחר מכן בהצפנת מפתח ציבורי. מקבל המסמך משתמש במפתח הציבורי של השולח כדי לפענח את החתימה הדיגיטלית, ואם זה מצליח הוא מוכיח שלשולח יש גישה למפתח הפרטי שלו.

חתימה דיגיטלית היא סוג של חתימה אלקטרונית המשמשת במחשוב, במיוחד להפצת תוכנה. חתימות דיגיטליות נוצרות לרוב באמצעות קריפטוגרפיה אסימטרית וניתן להשתמש בהן כדי לאמת את האותנטיות של הודעה או מסמך. חתימות דיגיטליות משולבות בדרך כלל עם טכניקות אחרות כגון הצפנה כדי לספק אי-הכחשה או שלמות נתונים, אך לא תמיד נעשה בהן שימוש באופן כזה. המונח “חתימה דיגיטלית” משמש לעתים קרובות להחלפה עם “חתימה אלקטרונית”, אם כי לזו האחרונה יש משמעות רחבה יותר מכיוון שהיא מקיפה שיטות חתימה דיגיטליות וגם פיזיות.

חתימה דיגיטלית היא סוג של חתימה אלקטרונית המצורפת למייל או למסמך. ניתן להשתמש בחתימה דיגיטלית למטרות אימות ולהוכחת האותנטיות של השולח. לרוב משתמשים בחתימות דיגיטליות במקום חתימות פיזיות מכיוון שהן בטוחות יותר וצורכות פחות זמן.

למידע נוסף ביקרו באתר: https://easy2sign.co.il

בשיתוף EASY2SIGN

כדאי להכיר