השמיים הם הגבול: ילדים עם מוגבלויות הפכו לטייסים ליום אחד

70 ילדים וילדות שמתמודדים עם מוגבלויות פיזיות הגיעו לביקור בבסיס תל נוף ביוזמה של עמותת איל"ן • הם עלו על מדים, פגשו את תא הטייס של מטוס F-15 מקרוב, וצפו בהמראה

מפקד בסיס תל נוף תא"ל עודד כהן עם אחת המבקרות, צילום: חן גלילי

עשרות ילדים שמתמודדים עם מוגבלויות פיזיות הגשימו אתמול (שני) חלום, כשפגשו לראשונה בחייהם אנשי צוות אוויר של חיל האוויר וביקרו בתא הטייס. כחלק מפתיחת חגיגות שנת ה-70 של עמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים) החליטו בארגון להגשים את החלום של 70 ילדים וילדות, שמתמודדים עם מגבלות שונות, והביאו אותם לביקור בבסיס תל נוף של חיל האוויר, שם הם פגשו את הטייסים ונכנסו למטוסי קרב מסוג F-15.

הילדים, אשר רובם ראו לראשונה את תא הטייס מקרוב, עלו על מדי צוות האוויר, פגשו את הטייסים ושוחחו עמם. בנוסף הם שמעו הרצאה על החיל ועל מטוסי הקרב ממפקד הבסיס, תא"ל עודד כהן, צפו בהמראת מטוס קרב ובמופע של להקת חיל האוויר, והגשימו חלום ליום אחד. במפגש השתתפו גם בני משפחותיהם, יו"ר איל"ן אהוד רצאבי, מנכ"ל עמותת איל"ן בועז הרמן ועוד.

מימין לשמאל: יו"ר עמותת איל"ן אהוד רצאבי, מפקד בסיס תל נוף תא"ל עודד כהן, מנכ"ל איל"ן בועז הרמן, יחד עם שירה אלישיב, מארק גורליק, תמרה פתאל ושיר בדוח, חברי איל״ן, צילום: חן גלילי

"פתחנו את חגיגות ה-70 לאיל"ן בהתרגשות גדולה בבסיס חיל האוויר בתל נוף ואנו מודים למפקד הבסיס ולצוות החיל על האירוח", ציין יו"ר איל"ן רו"ח אהוד רצאבי. "החיל מגייס צעירים בני 18, מטפח ומעצים אותם והופך אותם לטייסים מצטיינים. איל"ן גם היא מעצימה מחנכת ומלמדת את ציבור מטופליה כי השמיים הם הגבול. חובתנו כאזרחי המדינה לראות את ציבור האנשים עם מוגבלות כשווים בין שווים, לעזור ולתמרץ אותם למצות את יכולותיהם וכך להפוך לחברה מתוקנת וטובה יותר".

בועז הרמן, מנכ"ל איל"ן: "בחרנו לפתוח את חגיגות ה-70 דווקא כאן בבסיס חיל האוויר, ולנו מסר אחד לכם, הילדים - השמיים הם הגבול ומי שרוצה ונחוש ומתכוון, יגיע לאן שרק ירצה. המסר השני הוא שבמקום העוצמתי הזה, שממנו ממריאים מטוסים שטסים רחוק מאוד, הוא להגיד למוסדות המדינה לרשויות, לממשלה, לחברי הכנסת - כדי לשמור על מדינה חזקה ועוצמתית, אנחנו צריכים מטוסים מצוינים אבל גם חברה חזקה, ואנו מצפים שתעזרו לנו להשקיע בילדים האלה כדי שיוכלו לטוס רחוק ומהר מאוד לאן שהם רוצים. אנחנו באיל"ן נעזור לכם, חברינו, לטוס ולהגשים חלומות ככל שתזדקקו לנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר