אגוז, מגלן או דובדבן: מי ניצח באולימפיאדת הקומנדו?

אולימפיאדת הקומנדו | צילום: צילום: אורן כהן

חטיבת עוז ערכה את התחרות השנתית לבחינת המוכנות של היחידות השונות • סגן מפקד בית הספר לקומנדו מספר על האימון המאתגר: "לא עשינו לאף אחד הנחות"

השעה הייתה ארבע בבוקר, אבל הלוחמים בבא"ח אדם, רק חמש דקות ממודיעין, היו דרוכים וחדורי תחושת קרב. הפעם הם צריכים להצטיין, להיות הטובים ביותר, ולהוכיח שהם מוכנים היטב ללחימה בכל מקום שבו הם יידרשו. אם ייכשלו הם לא יוכלו להראות את פניהם ביחידות המובחרות שבהם הם משרתים. הם חייבים להצליח באולימפיאדת הקומנדו.

בבית הספר לקומנדו, שערכו את האולימפיאדה – אירוע הדגל השנתי של חטיבת הקומנדו, בחרו באופן אקראי שלושה צוותים מכל יחידה – מגלן, דובדבן ואגוז, ונתנה להם שבועיים להתכונן. הסיבה לכך שהדבר נעשה באופן אקראי הוא כדי שלא יהיה מדובר בצוותים המצטיינים בהכרח, אלא צוותים שישקפו את המוכנות ללחימה בתוך היחידה עצמה.

אולימפיאדת הקומנדו, אורן כהן
אולימפיאדת הקומנדו, אורן כהן

ביום שני התייצבו הצוותים בבית הספר לקומנדו. שני צוותים מכל חטיבה התפזרו למקצים שונים – צלפים, קלעים, נגביסטים, צוותי תשאול, חוליות רפואיות ועוד, ואלו נבחנו באופן פרטני. האימונים החלו בשעה ארבע לפנות בוקר ביום שלישי ונמשכו עד יום חמישי בצהריים. כל צוות ביצע בוחן צוות – שני קילומטרים של ריצה, קילומטר עם אלונקה, ירי לאחר מאמץ ועוד.

הצוות השלישי מכל חטיבה התייצב למסדר בפני מפקד החטיבה, אלוף משנה קובי הלר, סגנו ומפקד בית הספר לקומנדו ואחרי תחקיר לפני מבצע יצא לדרך לתרגיל מתגלגל ומאתגר בן 24 שעות, שבו נבחנו פרמטרים רבים.

אולימפיאדת הקומנדו, אורן כהן
אולימפיאדת הקומנדו, אורן כהן

"לקחנו השנה את התחרות צעד קדימה לתרגיל מתגלגל, שכלל פעילות ביום ובלילה. לא עשינו לאף אחד הנחות", מסביר רב סרן א', סגן מפקד בית הספר לקומנדו. "מפקד הצוות נדרש להפעיל את כל כוחותיו ולהוכיח שליטה – איך הוא מפעיל קלעים, אמצעים טכנולוגיים, כיצד הוא תוקף יעדים, איך הוא בוחר את נתיב ההליכה, מבצע טיפול בשטח ומפעיל כוחות שת"פ. לכל צוות היה כוח של יחידת עוקץ ואפשרות להפעיל את חיל האוויר".

רס"ן א' מבהיר כי המטרה היא לא להכתיר בהכרח מנצחים אלא להכין את היחידה ליום פקודה. "כל היחידות ניצחו בכל פרמטרים. יש המון מקצים וכל יחידה הפגינה יכולות טובות. כמפקד האימון הזה אני מאוד שמח על התוצרים שלו. אני לא מסתכל על השורה התחתונה אלא אל הדרך, והעובדה היא שהיחידות הכינו באופן מלא את הלוחמים לתחרות – ומכך גם ללחימה".

הלוחמים והצוותים שהצטיינו בחלק מהמקצים:

שכלול כולל: יחידה מצטיינת אגוז

צוות מתגלגל: צוות בפיקוד מפק״ץ ב׳- יחידת אגוז

בוחן צוות (כושר קרבי): צוות 90, דובדבן

חבלה: יחידה מצטיינת אגוז

קלעים:

חייל מצטיין: סמ״ר נ׳ – דובדבן

יחידה מצטיינת דובדבן.

נגב

חייל מצטיין: סמל נ׳ יחידת אגוז.

יחידה מצטיינת אגוז.

אולימפיאדת הקומנדו, אורן כהן

מתשאלים:

חייל מצטיין: סמ״ר ד׳, יחידת דובדבן

יחידה מצטיינת: יחידת דובדבן

רפואה מבצעית:

צוות מצטיין: צוות בפיקוד מפק״ץ ו׳, יחידת מגלן

יחידה מצטיינת אגוז

צלפים:

יחידה מצטיינת דובדבן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר