לראשונה: צלף וקצין המבצעים של ימ"ס מג"ב יקבל שלושה צל"שים

היסטוריה במג"ב: המסתערב, פקד מ', יזכה לכבוד על גבורתו במספר מבצעים בהם סיכן את חייו • "כל לוחם היה נוהג כמוני"

מפקד מ'. לא מחפש עיטורים, צילום: אריק סולטן

היסטוריה במג"ב: בחודש הבא יקבל פקד מ', צלף וקצין המבצעים הטרי של ימ"ס איו"ש, שלושה צל"שים במכה אחת, עבור שלושה מבצעים שונים שהתקיימו בטווח של חודשיים.

את הבשורה קיבל מ' ממפקד היחידה, סנ"צ ד', והיה בטוח שמדובר במתיחה. "שאלתי אותו 'אתה מסתלבט עלי?'. עד עכשיו זה נשמע לי הזוי", הוא מספר בראיון ראשון. "כשהגיע המכתב הרשמי אמרתי לאשתי שבטוח מדובר בטעות. כל לוחם שהיה באותן סיטואציות היה נוהג כמוני".

• "עד עכשיו זה נשמע לי הזוי" - הריאיון המלא

פעילות כוחות צה"ל בג'נין, 08 באוקטובר 2022, צילום: דובר צה"ל

לפני שבועיים השתתף מ' בעוד משימה מסכנת חיים במחנה הפליטים ג'נין, במטרה לעצור את אחיו של המחבל שביצע את הפיגוע בדיזנגוף ואת הסייען שלו. בין היתר, ביצעו השניים לפני כחודש את פיגוע הירי לכיוון הטרקטור של משרד הביטחון. הם חוסלו במהלך ניסיון בריחה, והעימות הסלים.

בתוך המהומה הצליחו מ' והצלף שאיתו לחסל את אחד מאנשי מנגנוני הביטחון הפלשתיניים, מטווח בלתי נתפס של 710 מטרים. בתיעוד שהפך לוויראלי נראה המחבל מכוון נשק לכיוון לוחמים מהיחידה, אולם הכדור הישראלי משיג אותו בירי מדויק לראשו.

"עקבנו מרחוק אחר חמושים שהגיעו להתעמת עם הכוח הקרקעי", הוא אומר. "ראינו שניים עם רעלות, כאפיות ונשק. אחד מהם הציץ לשנייה מאחורי קיר וירינו בו. ידענו שפגענו כי ראינו דם על הכביש". 

פקד מ' (32) נחשב ביחידה למורעל ולבעל אומץ יוצא דופן. לפני כחמש שנים קפץ כשלושה מטרים בין גג בניין אחד לגג בניין אחר רק כדי לתפוס מחבל שנמלט. את שלושת הצל"שים הוא מקבל על משימות מבצעיות שהתקיימו בין יולי לספטמבר 2021, התקופה שלאחר מבצע שומר החומות בה היו עימותים אלימים רבים ביישובים הפלשתיניים ברחבי יהודה ושומרון.

פעילות צה"ל בג'נין. "הלוחמים שמבצעים את המעצרים הם הגיבורים האמיתיים", צילום: דובר צה"ל

"הרחוב מתחת לבניין בו הסתתרנו התמלא בתושבי מחנה הפליטים ג'נין כי המיקום שלנו נחשף", מספר מ' על אחת המשימות. "ירו עלינו מחלונות ומגגות הבתים. עשרות קליעים חדרו לתוך הדירה בה היינו".

חששת לחיים שלך?

"לא חושבים על זה במהלך משימה. מצידי - לצאת מהבניין עם צוות של לוחמים וצלפים ולכבוש את ג'נין. כשצוות החילוץ הגיע וירדנו במדרגות, הודעתי למפקד הכוח שלי שאני נשאר מאחור כדי לאבטח את הסביבה. סרקתי עם הנשק את הסמטאות, למרות שזה חשף את המיקום שלי, וראיתי מחבל מתגנב לעברנו. יריתי בו כדור אחד והרגתי אותו במקום".

ייתכן שתקבל צל"ש נוסף על הפעולה האחרונה בג'נין?  

"המקצוע שלי הוא להיות צלף ולא לחפש עיטורים. מי שפועלים תמיד בגבורה הם הלוחמים שמבצעים את המעצרים עצמם, כל הזמן יורים וזורקים עליהם מטעני חבלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר