הצבא הבריטי בוחן אפשרות לשילוב "חיילים מעופפים" בשדה הקרב

בתצוגת תכלית שערך מנכ"ל חליפות טיסה סילוניות בפני בכירי צבא היבשה הבריטי, הוא הציג כיצד ניתן לנחות על ג'יפ ומשאית, ולהסתער על מרפסת • בצבא אישרו כי הם מעוניינים לבחון "את היישומים השונים והפוטנציאל הקרבי בחליפות"

חליפות הטיסה הסילוניות על חייל בריטי, צילום: GettyImages

צבא בריטניה בוחן אפשרות להכניס בעתיד טכנולוגיות שיאפשרו לחיילים "לעופף" בשדה הקרב. לאחר שבחודש מאי האחרון בחן המרינס הבריטי את חליפות הטיסה הסילוניות של חברת "Gravity Industries", ביצעו בצבא היבשה הבריטי תצוגת תכלית של חליפות הסער, לקראת השמשה אפשרית שלהן ביחידות מיוחדות שיוצבו באזורי העימות בעולם.

בדרך לפעילות מבצעית? ניסוי בטכנולוגיה שמאפשרת לחיילים לרחף //צילום: רויטרס

בתחילת השבוע שעבר נערכה בשדה האימונים פרנבורו תצוגת תכלית בפני מפקדי צבא היבשה הבריטי. במהלך התרגול טס מנכ"ל החברה, ריצ'רד בראונינג, באוויר, נחת על ג'יפ ומשאית, ולאחר מכן גם הסתער על מרפסת שעליה היו לוחמים.

בצבא בריטניה מעוניינים לבחון "את היישומים השונים והפוטנציאל הקרבי בחליפות", צילום: GettyImages

החליפה, שמזכירה במידה מסוימת את חליפתו של איירון מן מסרטי מארוול, מגיעה למהירות של כ-129 קמ"ש ויכולה לשמש יתרון בהסתערויות קרובות. החליפה כוללת מנוע שבו 1,000 כוחות סוס ומופעלת על ידי טורבינות סילון קטנות, המאפשרות תמרון ללוחם שטס בה באוויר. היא נושאת 23 ליטרים של דלק, אך משך התעופה שלה הוא רק בין 5 ל-10 דקות טיסה, דבר שגורם לה להיות יעילה רק בהסתערויות מדויקות מאוד דוגמת הסתערות על ספינה. נוסף על כך, היא רועשת יחסית כך שאינה מתאימה להסתערות שקטה. בעיה נוספת היא העלות של החליפה – 322 לירות שטרלינג, כך שמדובר בציוד יקר.

חייל מעופף, צילום: GettyImages

נראה כי למרות הבעיות, הצבא הבריטי מעוניין בחליפות. דובר הצבא הבריטי ציין בתגובה לשאלת ה"דיילי סטאר" כי הבכירים ביקשו לבחון את היישומים השונים ואת הפוטנציאל הקרבי בחליפות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר