"על פסגת הר הקנאים - הרגשנו סיפוק וגאווה": סיום המסלול של סיירת נח"ל שאף אחד לא ישכח

סמל יותם להר וסמל יואב שטיימן, שני לוחמים בהכשרה מתקדמת, נפגעו בקרבות מול מחבלים ברצועה • שניהם הקדישו זמן קצר להתאוששות בבי"ח - וחזרו להילחם בשטח • "ירו עלינו RPG - רק כשפקחתי את העיניים הבנתי שנפגעתי" • יואב מספר: "למרות שהמסלול נגמר, הרגל לא יורדת לרגע מהגז"

יואב ויותם, שני לוחמים בהכשרה המתקדמת של סיירת נח״ל נפצעו כאשר נכנסו להילחם ברצועת עזה וחזרו לסיים את ההכשרה. צילום: דובר צה"ל

סוף המסלול המרגש של הסיירת: לוחמי סיירת נח״ל, שהתגייסו במחזור מרץ 23' ליחידה, חוו טלטלות ואתגרים רבים. במסגרת ההכשרה המתקדמת נכנסו להילחם בחאן יונס לפני כחודשיים ברצועת עזה, ולפני שבוע נכנסו למבצע בזייתון.

יואב ויותם, שני לוחמים בהכשרה המתקדמת של סיירת נח״ל נפצעו כאשר נכנסו להילחם ברצועת עזה וחזרו לסיים את ההכשרה, צילום: דובר צה"ל

יואב ויותם, שני לוחמים בהכשרה המתקדמת של סיירת נח״ל, נפצעו כאשר נכנסו להילחם ברצועה וחזרו לסיים את ההכשרה. יואב ויותם שניהם נפצעו מרסיסים בראש, בחזה ובצוואר, בחאן יונס מפגיעת טיל RPG בבית פעיל חמאס בו ביצעו סריקות. שניהם היו בשיקום בתל השומר ולאחר כחודש חזרו להכשרה.

רק חיכו לחזור ולהילחם

יותם נפצע שוב לפני כשבועיים במסגרת המבצע בזייתון, מפגיעת טיל נ״ט וגם אז חזר ללחימה. לאורך כל השיקום והתקופה המאתגרת, ראו לנגד עיניהם את חשיבות תפקידם ורק חיכו לחזור ולהילחם בשדה הקרב. היום, לאחר שיסיימו את המסלול ויקבלו את הסיכה הנחשקת, יפגשו את משפחותיהם בטקס מרגש שיתקיים באנדרטת הנח״ל.

איתור אמל"ח בבית החולים שיפא: צסיירת נח״ל ממשיכה בפעילות // דובר צה"ל

סמל יותם להר, מפקד חוליה רפואית בסיירת נח״ל, מספר על ההכשרה: "במהלך השנה וחודשיים האלה הכרתי משפחה שנייה, משפחה שאני סומך עליה אוהב אותה ובעיקר עושה איתה הכל. חווינו הרבה בלת״מים במהלך ההכשרה אבל בכל זאת נשארנו נחושים לסיים את המסלול כמו שצריך ואפילו עם בונוס של לחימה בו זמנית. בהכשרה למדתי להיות מקצוען בלחימה, אם זה אורגניות עם הצוות או להכיר בנשק ולדעת לתפעל אותו בצורה הטובה ביותר. חווינו הרבה דברים שהפכו אותנו לחסינים יותר".

על הפציעה והשיקום הוא מספר: "רגע הפציעה היה במהלך פעילות מבצעית בחאן יונס כשמחבלים ירו עלינו RPG, תוך מספר שניות בודדות הבנו מה קרה וראינו שכולם בהכרה. ישר לקחתי פיקוד על החילוץ שלנו מהמיקום שהיינו לנקודה יותר בטוחה שברקע יריות של מחבלים. התחילו עם הטיפול הראשוני והפינוי הגיע תוך מספר דקות שבזמן הזה הצוות משתלט על המצב משיב באש וממשיך בלחימה. השיקום וההחלמה כללו שלושה שבועות של הוצאת הרסיסים וכמה ביקורי פלסטיקאים וטיפולי פיזיותרפיה שעזרו לי לחזור לצוות יחסית מהר".

צוות הקרב של סיירת נח״ל ממשיך בפעילות בבית החולים, צילום: דובר צה"ל

על סיום המסלול סיפר: "העלייה להר (הר הקנאים - ההר שעליו סיירת נח״ל עולים במסלול שלהם – י.ד.) עם הצוות כולל החברה הפצועים שחיכו לנו שם, זה היה סיפוק שאני בטוח שכל אחד ואחד בצוות חיכה לו. משהו שעוד מהטירונות ראינו כמטרה משותפת נכבשה ועכשיו עוברים למטרות הבאות. יש סיפוק וגאווה ורצון לעוד חוויות עם הצוות אם זה לחימה או כל דבר אחר".

מטרה משותפת נכבשה

סמל יואב שטיימן, קלע בסיירת נח״ל, מספר: "במסגרת ההכשרה עברנו אקטים שנתנו לנו יכולת להתמודד עם כל אתגר אשר יבוא עלינו, בין אם זה בצורה אישית או צוותית. למדתי להיות מקצוען על הנשק שלי מכל הבחינות, לשאת משקלים למרחקים רבים, לעבור לילות לבנים ולתפקד במאה אחוז ובעיקר להתמודד עם כל אתגר שיבוא".

תיעוד ממצלמות גו-פרו של לוחמי סיירת נח"ל בג'בליה, צילום: דובר צה"ל

על הפציעה והליך השיקום: "נפצעתי בפעילות מבצעית בחאן יונס, נכנסתי עם החוליה שלי לחדר קטן. פתאום היה פיצוץ גדול, מחבלים ירו עלינו RPG, ולא ראיתי כלום, כשפתחתי את העיניים, הרגשתי את האוזן שלי רותחת ואז הבנתי שנפצעתי. פוניתי מזירת הקרב לטיפול רפואי ואחרי ארבעה שבועות חזרתי למסלול. לאחר כחודש נכנסו לזיתון, לאחר חמישה ימים של לחימה ירו עלינו RPG וחטפתי רסיס הפעם באוזן השניה. לאחר מכן קיבלתי טיפול רפואי התאוששתי וחזרתי למסלול שוב. הליך השיקום שלי היה יחסית קל ברובו, למרות שהיו מאמצים להוציא את הרסיס מהראש, בסוף הצליחו להוציא אותו ועכשיו הכל בסדר".

על סיום המסלול: "לעלות להר היה מעמד שחיכינו לו כל המסלול. ללא ספק, זו הייתה חוויה מרגשת. במיוחד כשהגיעו לוחמי עבר של היחידה ללוות אותנו בעלייה. החוויה של המסלול הייתה טובה מכל בחינה שהיא. חשוב לי לציין שלמרות שהמסלול נגמר, הצוות לא עוצר והרגל לא יורדת לרגע מהגז".