״ההתמודדות לא דומה לשום דבר שהכרנו": נשיא המדינה ורעייתו נפגשו עם פורום נשות משרתי הקבע

בפגישה ביקשו לשמוע על הקשיים המיוחדים העולים בעת המורכבת הזו • הנשיא ב חיזק את משרתי ומשרתות הקבע ואת בני ובנות זוגם ואמר: "אין ספק שהמעמסה העצומה על הבית במערכה מהסוג הזה לא מוכרת, כי מדובר בחודשים ארוכים של לחימה ושל פעילות צבאית אינטנסיבית"

"ההתמודדות הזאת לא דומה לשום דבר שהכרנו" - נשיא המדינה ורעייתו נפגשו עם נשות חיילי הקבע // צלם: איתי בית און, מקליט: בן פרץ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, נפגשו היום (חמישי),עם פורום נשות משרתי הקבע. בפגישה המרגשת, הנשיא ורעייתו ביקשו לשמוע על הקשיים המיוחדים העולים בעת המורכבת הזו.

הנשיא הרצוג ורעיתו מיכל במפגש עם פורום נשות משרתי הקבע, צילום: מעיין טואף/ לע״מ
הנשיא הרצוג ורעיתו מיכל במפגש עם פורום נשות משרתי הקבע,

דנה שחר ינאי, נשואה לתא״ל מנור ינאי רמ״ט פיקוד דרום, שיתפה בדמעות על תחושת השותפות שהייתה רוצה לראות בעם: ״אנחנו רוצים שתהיה הבנה בחברה הישראלית שכולנו יחד. אם זה החיילים והחיילות, בין אם אלה הלוחמים והלוחמות או המשרתים בתפקידי העורף, אם אלה משרתים בקבע ולא משנה באיזה תפקיד הם, בין אם יושבים ומנהלים את הלחימה בחמ״לים, מסייעים לוגיסטית או נמצאים במנהרות בעזה וכמובן אנשי המילואים שעזבו הכל והצטרפו. כוחנו באחדותנו ואסור שהמחיר הכבד שכולנו משלמים יהיה מובן מאליו".

הנשיא הרצוג ורעיתו מיכל במפגש עם פורום נשות משרתי הקבע,

אלה מדינה, בת זוגו של סא״ל אודי מדינה, סיפרה כי בשבת השחורה היא וילדיה נסעו לראות את בן זוגה בבסיסו באוגדת עזה, שם הם נקלעו לשדה קרב: ״המחבלים פשטו על הבסיס, נהרגו לנו חברים באותו יום. בעלי שהוא קצין משאבי אנוש ולא לוחם, נלחם מהבוקר עד הלילה. ואני רוצה להאיר את הזרקור הזה למען הקצינים תומכי הלחימה שלא תמיד זוכים למספיק הוקרה. אבל היא כל כך חשובה.

אני יכולה להעיד שהתחלנו את המלחמה הזו באיזה שהוא מפץ אישי, מפץ משפחתי. התקופה הזאתי היא הקשה בחיינו כמשפחה, למרות שאנחנו המון שנים משפחת קבע. ההתמודדות לא דומה לשום דבר שהכרנו, אף פעם. ויותר מתמיד אנחנו צריכים את הרוח מתחת למפרשים״.

יעל, זוגתו של סא״ל ש׳, דיברה על תחושת השליחות אותה היא מרגישה: ״באמת יש לי פה שליחות שהיא גדולה ממני, ואת זה למדתי מבן הזוג שלי.

הנשיא הרצוג ורעיתו מיכל במפגש עם פורום נשות משרתי הקבע, צילום: מעיין טואף/לע"מ

 

בתחילת המלחמה הייתי כמו כולם, בדאגה לבטחון המדינה ובגאווה גדולה בבן הזוג שיצא להלחם. עם התקדמות המלחמה הקושי הלך והתעצם. נטל הבית היה כולו עליי, הזמנות עבודה בוטלו, בעיקר תחושה נוראית ששכחו אותי ואת נשות הקבע״.

הנשיא ביקש לחזק את משרתי ומשרתות הקבע ואת בני ובנות זוגם ואמר: ״מאוד התרגשנו שהגעתן אלינו היום. ואני חושב שכל מי שעוסק בתמונת המלחמה מוכרח להבין שהצבא חייב את התשתית האנושית הכי טובה שאפשר לשירות הקבע. ואני יודע שבני הזוג שלכן הם הכי טובים וראויים. אנו מאוד מעריכים גם את נשות הקבע ויודעים כמה זה קשה לבני הזוג שלהן.

"אין ספק שהמעמסה העצומה על הבית במערכה מהסוג הזה, היא לא מוכרת. כי מדובר בחודשים ארוכים של לחימה ושל פעילות צבאית אינטנסיבית".

"אני כאן כדי לומר לכן תודה. לרומם, לחזק ולהלל את אנשי הקבע שלנו בכל הדרגות, בכל התפקידים. הם שומרים לנו על בטחון המדינה יחד עם כוחות המילואים. אבל במערכה הזאת כמו בכל המערכות - אנשי הקבע צה״ל הם כוח מכריע".

אני יכולה להעיד שהתחלנו את המלחמה הזו באיזה שהוא מפץ אישי, מפץ משפחתי. התקופה הזאתי היא הקשה בחיינו כמשפחה, למרות שאנחנו המון שנים משפחת קבע. ההתמודדות לא דומה לשום דבר שהכרנו, אף פעם. ויותר מתמיד אנחנו צריכים את הרוח מתחת למפרשים״.יעל, זוגתו של סא״ל ש׳, דיברה על תחושת השליחות אותה היא מרגישה: ״באמת יש לי פה שליחות שהיא גדולה ממני, ואת זה למדתי מבן הזוג שלי., צילום: מעין טואף / לע"מ

"אנחנו רוצים שאתם תקבלו את התמיכה המלאה, ושהילדים יקבלו את התמיכה המלאה ובעזרת השם יגיעו ימי רגיעה ושלום. בהצלחה רבה לכן״.

רעיית הנשיא הביעה את תמיכתה בפורום נשות משרתי הקבע: ״אני עושה הבחנה בין זכויות כלכליות, לבין התחושות הקשות שאתן מבטאות. זו תקופה מאוד קשה לכל עם ישראל ובוודאי לכן, שאתן נמצאות בקו הראשון. יש את הדאגה הפיזית לבעלים, ומנגד יש חוסר הכרה בתפקיד שאתן ממלאות, או בעלים של נשות קבע ממלאים.

כואב לי הלב לשמוע את זה, מאוד כואב לי לשמוע את זה. אין לי ספק שהרגשות שאתן מבטאות ושהקושי קיים. יש פה את השליחות ואת הערך המוסף שהוא מעבר למקום רגיל.

אבל התחושה שאתן מבטאות של חוסר ההקשבה, ואת זה שלא רואים אתכן, לזה אני יכולה לומר שאנחנו בהחלט נרתם. אנחנו מחויבים.״

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר