שוק הרכב בארץ לא נפגע מהקורונה

כך עלה מפורום השיווק (Mtoday) של "ישראל היום" • בכירי שיווק הרכב סיפרו איך פתאום נאלצו להקים מערך מכירות אונליין

פורום השיווק (Mtoday) של "ישראל היום",

מגיפת הקורונה מעמידה בפני כולם אתגרים לא פשוטים, וגם תחום הרכב לא יוצא דופן בעניין. "הקמנו אתר אונליין למכירת מאזדה בתוך משהו כמו חמישה שבועות", אמר יוגב וייס, מנהל תקשורת שיווקית בדלק מוטורס, בפורום Mtoday של "ישראל היום", ששודר אתמול באתר העיתון לטובת הגולשים.

יבואנים רבים הסבו את המכירה שלהם לאונליין, אבל התהליך הזה עדיין לא שלם: "אני לא חושבת שמישהו פיצח את הנוסחה בכל מה שקשור לאפטר־סייל", אמרה הדס גרוסמן, מנכ"לית מינט, בהתייחסה לשמירת הקשר עם הלקוחות לאחר הרכישה. הדרך המוכרת היא לבסס מועדון לקוחות. "המועדון שלנו הוא מועדון אמיתי, הוא מוציא 20 פעילויות בשנה, רשימת המשתתפים מתמלאת בתוך 24 שעות", אמר רמי וקסמן, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב"מזרח חברה ליבוא רכב", היבואנית של יגואר ולנד־רובר. "הביצוע של פעילויות כאלו קשה יותר בעידן הריחוק החברתי".

חיבור עם הקהל הוא נושא שבו ענת דניאל, עורכת אתר "מלכת הכביש", צברה לעצמה לא מעט ניסיון. צמיחת האתר לוותה בחדירת המדיה החברתית לתוך חיינו. "להזרים דם בעורקים, ליצור עולם תוכן מעניין, צבעוני, העניין המתמשך משאיר את העוקבים ערניים". דניאל מאשרת את הרושם כי פעילות בכלל הרשתות החברתיות מוכיחה את עצמה, בייחוד בזמן הקורונה.

לשוק הרכב המקומי תקופת הקורונה לא תורגמה למהלומה קשה, ובחלק מהמקרים נרשמה אפילו צמיחה. בסיאט רשמו עלייה של 12% במכירות ב־2020, וישראל הפכה להיות השלישית בחשיבותה לסיאט העולמית. "הגידול הזה הוא גידול עקבי בשנים האחרונות", אומר צביקה לוי, מנהל חטיבת סיאט וקופרה בצ'מפיון. "התפתחות משפחת הדגמים, לצד השקעה בחיזוק ערכי הליבה של המותג באמצעות אירועים שונים, תרמו להתחזקות המותג בישראל".

כדאי להכירi