איפור בהמשכים: אשלי וקסמן בקשי סוערת

"אני רוצה שיזכרו את השם שלי גם 200 שנה אחרי שאמות". וקסמן בקשי | צילום: דניאל קמינסקי, איפור: עדי סולומון, שיער: ליאור גבריאלוב לסולו, סטיילינג: אייל חג'בי, בגדים - שמלה וטופ: דיזל, נעליים: זארה

היא הפסידה כסף בקורונה ("השקתי ליפסטיק כשכולן היו עם מסיכה"), גילתה גוש מפחיד בחזה ("יצא שפיר, אבל ענקי"), התמודדה עם חרדות ("פחדתי שאני מאכזבת ושאיעלם") והפכה מרצונה למסבירה של ישראל בעולם ("יש לי את השפה ואני אוהבת את המדינה") • רגע אחרי ההכרזה הדרמטית שלה על עזיבת יוטיוב לטובת "פלטפורמות אחרות", כוהנת הביוטי אשלי וקסמן בקשי מסירה מייק־אפ

בחודש שעבר טלטלה בשורה דרמטית את עולם הטיפוח הישראלי. כוהנת הביוטי אשלי וקסמן בקשי הודיעה במפתיע למאות אלפי עוקביה ביוטיוב, שאחרי עשור של פעילות משגשגת ולא פחות מ־1,500 סרטונים, היא עומדת להפסיק להעלות חומר חדש לאתר.

בתחום שבו שלטה וקסמן בקשי כמעט ללא עוררין, מדובר בלא פחות מרעידת אדמה. אחרי הכל, היא היתה מהראשונות בארץ שזיהו את הפוטנציאל הטמון בסרטוני ההדרכה ביוטיוב, וההצלחה הכבירה שלה, שבשיאה הביאה לה גם חיקוי ב"ארץ נהדרת", הצמיחה במהלך השנים מאות תלמידות כחול־לבן, שניסו ללכת בדרכה ברמות שונות של הצלחה ומקוריות.

"הייתי הראשונה, שברתי את כל השיאים, וזה מאוד מרגש ומהמם", היא מסבירה לראשונה, "אבל צריך לדעת מתי לעצור ולהמשיך הלאה. לא אהיה ביוטיוב עד גיל 80, והעדפתי לקבל את ההחלטה בעצמי, ולא שהיקום יקבל אותה בשבילי כי כבר אין צפיות ואני פתטית".

ההחלטה לסגור את המצלמה הגיעה, איך לא, גם בעקבות הקורונה. "אנשים אמרו שהמגיפה היא הזדמנות לפרוץ ולפרוח ברשת, אבל כשיש לך ארבעה ילדים בסגר בבית - הכל נראה אחרת".

תסבירי.

"פתאום, לראשונה בחיי, הרגשתי את הקושי לשלב בין הורות לקריירה. אחרי עשר שנים עם לו"ז קבוע, כל ראשון וחמישי, פתאום לא הספקתי להעלות סרטון. הרגשתי חרדה שאני לא עומדת בזמנים, שאני מאכזבת אנשים, שלא יחכו לי - ואיעלם. התחלתי לשאול את עצמי אם אני עושה את זה מאהבה או מפחד לאבד.

"הרגשתי אכזבה קשה מעצמי, כי אני מאוד פרפקציוניסטית. אם משהו קטן לא הולך כמו שצריך - אני נכנסת מתחת לשמיכות. היתה לי ממש אלימות מילולית כלפי עצמי בראש: 'את כישלון', 'מה חשבת לעצמך'.

"הנפש שלי עברה טלטלות בקורונה. התחלתי ללמוד במקביל תזונה, כי הרגשתי צורך להיאחז במשהו, למרות שכלפי חוץ הכל תפקד כרגיל".

שיתפת את העוקבים במה שעובר עלייך?

"ההתלבטות שלי אם להמשיך או להפסיק נמשכה שנה, ושיתפתי את הקהל שלי. רוב האנשים, כולל בעלי ונתנאל מויאל, איש יחסי הציבור שלי, אמרו לי 'את משוגעת אם תפרשי', אבל דווקא הערות כאלה גורמות לי עוד יותר ללכת נגד הזרם. כשעזבתי בזמנו את משרד הביטחון כדי לעבור ליוטיוב, אמרו לי שאני משוגעת ובכל זאת עזבתי. ככה גם הפעם".

צעד אמיץ, לנטוש את המקום שממנו פרצת.

"נכון, אבל השם שלי כאושיית ביוטי שבניתי, אף פעם לא ייעלם, גם אם לא אצליח בדבר הבא שלי באותם ממדים".

אולי פחות מצאת את עצמך ביוטיוב, לעומת החלופות שיש כיום?

"מבחינת פלטפורמה, אני מרגישה שיוטיוב הפכה להיות רלוונטית לצעירים מאוד, לילדים. הקהל העיקרי שלי נמצא יותר באינסטגרם, שמחדש את עצמו כל הזמן, ובטיקטוק, שזינק בצורה משמעותית. אז אני שם. ככל שאני מתבגרת כך אני מרגישה מגוחכת לשחק דמות, ובתקופה האחרונה מצאתי את עצמי משחקת ביוטיוב דמות שכבר לא רציתי".

היתה ירידה בכמות הצפיות שלך שם?

"כן, אבל זאת לא הסיבה להחלטה שלי. ברור שזה מתסכל שאתה משקיע את הנשמה וזה לא מקבל הרבה צפיות, אבל בסופו של דבר התוכן שלי מאוד נישתי. ברשת, כמו בחיים, לפעמים אתה למעלה ולפעמים פחות, ותמיד הכנתי את עצמי ליום שאחרי. המזל שלי היה שהתפרסמתי לא כילדה בת 12 שמתלהבת מהתהילה. אני תמיד אמציא את עצמי מחדש, וגם בעוד 40 שנה אהיה רלוונטית. אולי בפלטפורמות אחרות, אולי גם בעיתונות המודפסת ובטלוויזיה".

מדריכה איפור בסרטון יוטיוב,

 

עיתוי הודעת הפרישה של וקסמן בקשי נבחר כמעט ספונטנית. "צילמתי באמצע דצמבר סרטון רגיל, ובסיומו פשוט הודעתי שהבא שאעלה יהיה האחרון. למה דווקא באותו יום? אני לא יודעת להגיד, אבל ידעתי שברגע שההודעה תתפרסם, זה יוריד ממני לחץ. ואכן, מהיום שבישרתי לעולם הרגשתי הקלה".

איך היו התגובות?

"אני מקבלת הרבה הודעות. עוקבים כותבים לי שזה מאוד מבאס ושהם עצובים. אבל מנגד, הם מודיעים גם שיתמכו בי. פחדתי שאנשים יחשבו שנמאס לי, שרע לי ושאני סובלת - אבל זה ממש לא ככה. אני עונה לתגובות אחת־אחת ומסבירה שאני לא נעלמת, ושימצאו אותי במקומות אחרים".

יוטיוברית מצליחה כמוך בחו"ל היתה יכולה להפסיק לעבוד כבר מזמן.

"נכון, אבל אני עם רגליים על הקרקע. אני חושבת שדווקא בגלל שעשיתי את זה בישראל - זה נתן לי בולטות. ובכלל, אני לא אוהבת לחשוב 'מה היה קורה אם'".

יש לך הסבר למה דווקא את הצלחת כל כך?

"הרבה מזל, וכמובן המשמעת העצמית והעבודה הקשה. במקרה הייתי בין הראשונות. באותה מידה מישהי אחרת היתה יכולה לפרוץ".

מה היה התוכן הכי מוצלח שלך?

"הסרטונים שעשיתי עם שגיא ביטבוקס ממש נצפים, ובכל שנה חוזרים על החיפוש אחרי השילוב בין הביטבוקס שלו לתכנים שלי. לי ולשגיא לא יוצא להתראות, אבל אנחנו אוהבים אחד את השנייה".

את מרגישה שבתעשייה פחות פרגנו לך?

"אני מאוד בודדה בתעשייה. ככל שהצלחתי, כך יותר אנשים לא רצו להיות חברים שלי. אני מגיעה לאירועים ואני לא מוצאת את עצמי.

"אנשים מניחים שמי שצמח ברשת הוא פחות אינטליגנטי, ולי זה מפריע כי אני מרגישה אינטליגנטית. זמרים ושחקנים מאוד מחזיקים מהאמנות שלהם, אבל גם מה שאני עשיתי זאת אמנות. אמנם על מסך אחר, אבל עשיתי את זה. ובמקרה שלי, אני הייתי הבמאית, התסריטאית והמפיקה, והם לא. בלי לזלזל".

את חיה בשלום עם ההגדרה "כוכבת רשת"?

"לא, כי זה מכניס לתוך מסגרת. אני משתמשת במילים 'יוצרת תוכן', כי מבחינתי אני יצרנית תוכן".

עם מעריצים באירוע יוטיוברים, ב־2016, צילום: מתוך אינסטגרם

 

• • •

היא בת 36, גרה בהרצליה, נשואה לעידן (37), עובד בעסק משפחתי בתחום האלומיניום, אם לארבעה: ליה (7), אריה (5), עמנואל (3) וסופיה (שנתיים). הוריה עזבו את ישראל לקנדה בסוף שנות ה־70, שם נולדה וגדלה. מבין ארבעת ילדי המשפחה, היא היחידה שעלתה לישראל, בגיל 21, אחרי שסיימה תואר ראשון במנהל עסקים. היא התנדבה לחיל האוויר, שירתה כמפקדת מ"כים, ואחרי שסיימה קורס קצינים עבדה במחלקת תקציבים של משרד הביטחון והשלימה תואר שני בממשל ובלוחמה בטרור.

"גדלתי בבית תומך ישראל, אבל כילדה לא אהבתי את הארץ. היינו מגיעים לכאן לחופשות, וזה לא עשה לי כלום", היא נזכרת, "השינוי הגדול קרה לי באוניברסיטה בטורונטו, כשחוויתי שם אנטישמיות".

מה, למשל?

"פעם מישהו זרק לי את הנעליים מהחלון ואמר 'עופי מפה, יהודייה מסריחה'. במקרה אחר מישהי אמרה לי, ואפילו לא בקטע רע, 'את היהודייה הראשונה שאני פוגשת. אני יכולה לשאול אותך שאלה אינטימית? כאב כשהורידו לך את הזנב?' היא נשמעה רצינית, ואני הייתי בשוק".

נקודת המפנה הגדולה בחייה התרחשה ב־2003, כשביקרה בישראל במסגרת פרויקט "תגלית".

"ראינו בדרך את גדר ההפרדה, ואני זוכרת שאמרתי לעצמי: זה כל הסיפור? מה כל הרעש? ואז כשחזרתי לטורונטו, אני רואה באוניברסיטה מיצג ענק של הגדר, וכתוב עליו 'אפרטהייד וול'. חילקו שם פלאיירים ושטפו לכולם את המוח. הרגיז אותי שאף אחד לא מדבר על למה היו צריכים לבנות את הגדר מלכתחילה".

אז התחלת להסביר בעצמך?

"הקמתי ארגון קטן בקמפוס, שעשה הסברה. נכון שבשנה שעברה כולנו עשינו לבלה חדיד 'נו־נו־נו'? אז אני עשיתי דברים כאלה לפני 15 שנה. התחלתי להסביר מה אמיתי במה שמציגים על ישראל ומה לא, והראיתי את הדברים הנפלאים שקורים פה".

זאת גם הסיבה שהתגייסת להסברה במבצע שומר החומות?

"ידעתי שעם האהבה שלי לארץ והאנגלית שלי אני חייבת להעלות משהו. לקחתי סרטון שהכנתי לפני שנתיים, שעדיין רלוונטי ואקטואלי, והעליתי אותו מחדש. כמות התגובות היתה מטורפת, והבנתי שיש צורך בדבר הזה. גם נטלי דדון ודנית גרינברג עשו עבודה מדהימה, אבל לי יש יתרון של שפה וגם ידע, כי התואר השני שלי הוא בלוחמה בטרור".

יש לך גם לוק לא ממש ישראלי.

"נכון, אבל אני יכולה להוציא לך פתאום 'כפרה' אם אתה רוצה. הרבה אנשים כתבו לי 'את נראית אירופאית מובהקת, והפנים שלך הם ההוכחה שישראל בעצם כובשת, כי את לא קשורה לאדמות פה'''.

מה את עונה לזה?

"הם לא יודעים שסבא רבא־רבא שלי היה הרב הראשי בירושלים, לפני הרבה מאוד שנים, ושאמא שלי חצי מצרייה. סבא רבא אחר שלי עלה מרומניה עוד בתקופת הברון רוטשילד וקנה כאן אדמות מכספו".

היתה תחושה שחלק מאושיות הרשת שעשו הסברה למדינה פעלו יותר לטובת הטראפיק האישי ופחות מאידיאולוגיה.

"יכול להיות, אבל זה עבד לטובתנו, וזה בסדר. גם בלה חדיד ביקרה את ישראל בשביל לקדם את עצמה. אם זאת מטרה טובה, לא אכפת לי מה האינטרס".

מעניין אותך להשתלב בפוליטיקה?

"תמיד מעניין אותי להשפיע בקטע המדיני, אבל אותי לא מעניינות פוליטיקה ומפלגות. מעניין אותי לקדם שינוי חברתי מבפנים, מעניינים אותי יחסי הציבור שלנו בחו"ל".

נועה תשבי צריכה לחשוש מתחרות?

"נועה תשבי אני לא אהיה כי היא עסוקה בהסברה כל כולה, אבל אני מנסה כמה שיותר. אני רוצה שיזכרו את השם שלי גם 200 שנה אחרי שאמות, ולא בגלל שייצרתי את הליפסטיק הכי מדהים במילאנו. אני רוצה לעשות קידום למדינה ולהוביל שינוי של סובלנות פה. דווקא בגלל שאני כל כך אוהבת את ישראל ובחרתי לחיות כאן, אני מזהה את הדברים שאוכלים אותנו מבפנים".

למשל?

"השנאה ההדדית בארץ מאוד מטרידה אותי. אתה לא מכיר מישהו - אתה שונא אותו. מי שלא נראה כמוני הוא נגדי, מי שלא הצביע כמוני הוא אויב שלי. אלה דברים שיגמרו אותנו, וככה נפסיד במערכה. היריבים שלנו מאוד מגובשים, ואנחנו לא".

• • •

בספטמבר 2020 חשפה וקסמן בקשי באומץ שהתגלה בשדה גוש חשוד. "בימים שבין הוצאת הביופסיה לקבלת התשובה הייתי לחוצה. ניסיתי להרגיע את עצמי שהכל יהיה בסדר, אבל גם לא יכולתי לברוח מהמחשבות של מה יקרה אם לא, ואיך אשאיר ארבעה ילדים לבד.

"למזלי הגוש היה שפיר, אבל ענקי. הוציאו לי אותו בניתוח. בתהליך השתתף גם כירורג פלסטי, ושאלתי אותו על היפרדות שרירי הבטן. הוא בדק אותי, וגיליתי שיש לי את זה. מתברר שאצל רוב הנשים זה קורה אחרי לידות חוזרות, ואם אין מודעות להתחיל להתאמן, נוצר נזק. אני הגעתי להיפרדות של ארבעה וחצי ס"מ. כתוצאה מזה הפופיק שלי יצא החוצה, והיה לי גם בקע טבורי".

למה חשדת מלכתחילה שיש לך היפרדות?

"כי עשיתי שינוי תזונתי. ירדתי 24 ק"ג, אבל הבטן בכל זאת בלטה, ובקטע לא הגיוני. הכל ירד, ובכל זאת נראיתי יותר שמנה. אחרי שגיליתי שזאת הבעיה - נותחתי".

אפרופו, מה יחסך לתופעת הפוטושופ?

"אני באופן אישי לא עושה, וגם בקמפיין של המוצרים שלי אין פוטושופ. לא שרפתי את עצמי בתאורות, כדי שיקבלו ממני את הדבר האמיתי. אני לא מסוגלת למכור לאנשים בולשיט.

"אני רוצה שיגידו שאני נראית מדהים, אבל לא 'וואו, את נראית מוזרקת'. אישה צריכה להיראות הגרסה הכי טובה של עצמה. יש בנות שאני רואה בהשקות ואני לא מזהה אותן, כי במציאות הן לא דומות בכלל לאינסטגרם. המחמאה הכי גדולה שאני מקבלת היא שאני נראית יותר טוב במציאות מאשר באינסטגרם".

מה עמדתך לגבי אופנת ניפוח השפתיים?

"מוגזם ברמות, וגם העליתי פוסט בנושא. כתבתי שלמרות שהשפתיים שלי לא מלאות, זה מעולם לא הפריע לי. יש כאן בעיה רצינית, וכל ההזרקות והפילטרים גורמים לנו לשכוח איך באמת שפתיים אמורות להיראות.

"הרבה נשים חשות חוסר ביטחון בגלל משהו שולי. אם בא לכן להזריק, סבבה, וגם אני מזריקה בין הגבות, אבל זה לא משפיע על הביטחון שלי. לפני שאתן עושות, תחשבו מה הסיבה האמיתית לזה שאתן עושות".

אלין כהן עמדה במרכז סערה בגלל השפתיים שלה.

"בעיניי זה עצוב שהיא הרגישה צורך להסתיר את העובדה שהיא עשתה שפתיים. אני, אגב, לא חושבת שיש גיל שזה בסדר וגיל שלא. ההתעסקות שלנו לא צריכה להיות בהזרקה עצמה, אלא בשאלה למה. הרבה נשים לא מספרות שהן עשו, ולא ברור לי למה. אם כבר עשית, למה לשקר? ואם את מרגישה צורך לשקר, למה עשית? כלומר, יש כאן בעיה של ביטחון עצמי.

"בניתוח הבטן שעשיתי מתחו לי על הדרך את העור, ויכולתי להסתיר ולספר שזה בא רק מתזונה ומספורט. אבל בזה הייתי מעמיקה את הבעיה, כי כל מי שעברה לידות ולא תצליח להגיע למצב שלי, תהיה מתוסכלת".

התלבטת אם לחשוף את הניתוח?

"ההפך, אני חושבת שאם אני אומרת את האמת ומראה לכולם שחתכו אותי מפה עד לפה כדי להיראות ככה, זה מאזן את הכוחות. בכלל, הקרדשיאנז שינו את הפרופורציות של איך אנשים אמורים להיראות. פתאום נראה לכולם הגיוני שאנשים צריכים להיות עם ישבן גדול ומותניים צרים".

אלין כהן. "עצוב לי שהסתירה", צילום: דניאל קמינסקי

 

מה לגבי תזונה? בריא זה השחור החדש.

"תמיד חשבתי שאם אני אוכלת לחם קל וקוטג' - זה בריא. אבל היום אני מבינה שאלה דברים מאוד מעובדים. שיניתי את התזונה שלי ב־180 מעלות. הייתי טבעונית, ועכשיו אני לא. היום אני מבינה שהאויב הגדול שלנו הוא לא שומן - אלא סוכר. אני לא משוגעת ולא מונעת מהילדים לאכול ממתקים, אבל כן מחנכת אותם מה בריא ומה לא. בתירס, למשל, אין מבחינת ערך תזונתי חוץ מפחמימות וסוכר, אז אני מחנכת אותם לאכול ירק אחר בריא".

• • •

הסרטון הראשון של וקסמן בקשי עלה לאוויר לפני עשור. מאז היא גרפה כחצי מיליון מנויים ביוטיוב, יותר מ־100 מיליון צפיות ולא פחות מ־300 אלף עוקבים באינסטגרם.

"חיפשתי בגוגל איך לנקות את מברשות האיפור, ומצאתי סרטון של בחורה אמריקנית", היא נזכרת בסרטון הבכורה, "עקבתי אחרי סרטונים שלה, אבל חיפשתי דברים בעברית ולא מצאתי כאלה. אמרתי, יאללה, גם אני אכין אחד כזה. לא סיפרתי לאף אחד, אפילו לא לבעלי. זה היה הכי לא מתוכנן, ואולי זה היה הקסם".

אמרו לך שאת מזכירה את קיארה פראני האיטלקייה, בלוגרית האופנה המצליחה כיום בעולם?

"הרבה אומרים לי את זה, ובאמת היו תקופות שהיא היתה השראה ענקית שלי בתחום. היום היא כבר לא יצרנית תוכן, וזאת בדיוק הסיבה שאני צריכה את השינוי בחיים שלי. לפעמים קיארה מעלה דברים שנראים כאילו אין לה כוח אליהם, וגם התוכן השיווקי שלה הוא הכי גרוע ביקום. היא כבר משעממת בעיניי, ואני מפחדת ליפול למקום הזה".

בעקבות ההצלחה שלך צצו עוד המון שניסו את מזלן בתחום.

"צמחו, אבל גם הרבה נעלמו וחלקן עברו לז'אנרים אחרים. מורן טרסוב התחילה באיפור, ומאז ששינתה לתכנים משפחתיים היא פרצה הרבה יותר; או קרן שחם, שהיא כאילו איפור, אבל בצורה הרבה יותר הומוריסטית. גם אני פזלתי לעוד תחומים, קצת משפחה ואופנה".

אגב, היו שמועות שהיחסים שלך עם הדוגמנית בר זומר, שהוציאה ליין איפור, לא טובים.

"אני לא יודעת למה אנשים חושבים את זה. אנחנו ממש סבבה וגם מתכתבות. אני לא בריב עם אף אחד".

משתובבת עם עפר שכטר בסרטון קידום, צילום: מתוך אינסטגרם

 

כאוטוריטה בתחום שנחשב לבוננזה כלכלית, עם ביקוש גואה ועקומת הכנסות בהתאם, וקסמן בקשי הרוויחה לא מעט כסף - מכמות הצפיות, משיתופי פעולה מסחריים ומתוכן שיווקי.

"הצלחתי להרוויח יפה מאוד ואני גאה בזה, אבל כמעט כל מה שהרווחתי השקעתי בחזרה במותג שלי, שמוכר מוצרי איפור ומוצרים נלווים. אל תשכח שבשנים הראשונות לא הרווחתי שקל ביוטיוב, וקניתי מכספי את כל המוצרים לסקירות, כולל ציוד התאורה והמצלמות".

מתי בעצם התחלת להרוויח?

"רק אחרי ארבע שנים, וגם אז זה היה כמה מאות דולרים בחודש, על הצפיות".

ממה התפרנסת בינתיים?

"בהתחלה הייתי גם מאפרת, ובהמשך דפקתי בדלתות של אנשי יחסי ציבור ופרסום ושכנעתי אותם למה ממש כדאי להם לעבוד איתי. היום אני חיה טוב. לא חסר לי כלום ואני אסירת תודה, אבל עדיין הילדים שלי צריכים לשמוע 'לא'. גם אני לא קונה לעצמי כל דבר שאני רוצה".

מה רצית ולא קנית?

"ראיתי תיק יקר של בלנסיאגה, ויש לי תיקים יקרים, אבל הבנתי שאפשר לוותר עליו. המחיר שלו היה 6,000 שקל אחרי 40 אחוז הנחה. אני אדם מאוד פרקטי, ובמבחן הזה התיק לא עמד".

מה הפריט הכי יקר בארון שלך?

"תיק שאנל שעלה 5,000 יורו. יש כאלה שיחשבו שאני משוגעת ומטומטמת, אבל בתיקים ובנעליים אני אוהבת להשקיע".

את לא אוהבת לדבר על כסף.

"במשך שנים נמנעתי מלדבר על כסף, כי בארץ אני מרגישה, לצערי, שאנשים אוהבים לשנוא מי שמרוויח כסף. גם אם הוא מרוויח בדרך הכי חוקית, לגיטימית ובעבודה קשה - לא מפרגנים לו. בחו"ל מעריצים אדם עם כסף כי כנראה הוא תותח, אבל אני הרגשתי שככל שהצלחתי כך העירו לי על זה יותר ויותר".

יש לך הסבר למה?

"אנשים מרגישים שאין מקום לכולם להצליח במדינה הקטנה שלנו. יש פה תחושה שהעוגה קטנה מכדי לחלוק אותה, וזה לא נכון. דווקא כאן, איפה שכולם מנפיקים על ימין ועל שמאל, יש מקום לכולם. ילד בן 22 שיצא הרגע מ־8200 כבר שווה מיליארדים. השקל שלנו חזק, הכלכלה שלנו מדהימה, יש לנו הייטקיסטים נפלאים, אוניברסיטאות טובות - אבל עדיין סוחבים כאן את תחושת העם הנרדף, מין טראומה שאנחנו חווים ושקשה לי איתה. כשאני רואה אדם מצליח, אני לא מקנאה בו. להפך, אני רוצה להיות קרובה אליו ואני רוצה ללמוד ממנו".

מצד שני, כל מי שיש לה 100 אלף עוקבים כבר משיקה ליין.

"יש בעיה, והיא לא של כוכבות הרשת ושל המפורסמות, אלא של המפעלים - שפוגעים בתעשייה של עצמם. כל אחת שקצת מפורסמת מקבלת היום פנייה ממפעלים שאומרים לה, 'הכל מוכן, רק תדביקי את השם שלך'.

"אני באמת חושבת שלכל אחת מגיעה פרנסה, אבל הבעיה היא הזילות של המקצוע. כשאני יצרתי את המותג שלי, ב־2015, טסתי למילאנו עם פורמולות משלי ועשיתי הכל כדי להביא ערך למוצרים שלי. אני אומרת: תפסיקו להעתיק ותביאו ערך עם משהו קצת שונה".

מצלמת אחד מסרטוניה. "לא חיה בשלום עם ההגדרה 'כוכבת רשת'", צילום: אריק סולטן

 

עם יד על הסומק, כמה כבר אפשר לחדש באיפור?

"אני מנסה מאוד, וזה לא קל. זאת תעשייה של אלפי שנים, ואני מנסה מה שאני יכולה. אם אני לא מצליחה להמציא משהו חדש, אני מוותרת על המוצר. כשאני מוציאה מוצר אני רוצה לתת לו ערך, אחרת ילכו ל'ספורה' (רשת מותגי איפור צרפתית בינלאומית; ע"ס) ויקנו שם".

כמה איפור יש לך בבית?

"מלא. יש לי חדר נפרד, ואני גם זורקת הרבה כי זה מתקלקל. אני תורמת הרבה וגם קונה מלא, למרות שאני מקבלת המון מוצרים. לפני יומיים קניתי דברים ב־800 שקל. למרות שיכולתי להרים טלפון ולבקש שישלחו לי - העדפתי שלא".

בקורונה הפסדת כסף?

"הטיימינג היה לי ממש לא טוב מבחינת העסק, כי השקעתי המון כסף במלאים והשקתי ליפסטיק בתקופה שבה כולן היו עם מסיכה. בקיצור, עוד לא החזרתי את כל ההשקעות שלי".

החומרים שצילמת יישארו ביוטיוב או שתעלימי אותם?

"אני משאירה הכל".

ומה לגבי סרטון הפרידה? צילמת אותו כבר?

"עדיין לא. אני רוצה שזה יהיה סרטון מושקע, אולי להחזיר לוק קודם שמאוד עבד, אולי לארח מישהו. אני רוצה להשקיע בזה מחשבה ולהיפרד בסטייל".

erans@israelhayom.co.il

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר