דרך הכסף: טיולי היוקרה של האלפיון העליון

יהונתן גמליאל בחגיגת בר המצווה במצדה, מלווה באביו אופיר ובאורחים. האם רונית: "היה לי חזון שהוא יעלה לתורה במצדה" | צילום: רן שמעיה, באדיבות Erezisrael.com

מדמיינים טיול שמתחיל בארוחת שף על מתחם צף בכנרת, ממשיך בקפיצה במסוק למכתש רמון ועובר לחוויית אופנועים אקסטרימית? • אולי בא לכם דווקא על יומולדת במתחם אוהלים מפוארים, עם ג'קוזי והופעה פרטית של זמר מוכר? • הקורונה שלחה את האלפיון העליון לטייל בארץ, ויש כאלה שמוכנים לשלם על החופשה גם מאות אלפי שקלים • "לבר מצווה שעשינו לבן שלנו יש ערך שאי אפשר למדוד בכסף", אומרת רונית גמליאל מהרצליה, "היינו בביקור VIP בירושלים, ואחר כך סגרו לנו את מצדה, והוא עלה שם לתורה"

מה תעדיפו לארוחת ערב? ניוקי תפוחי אדמה עבודת יד בחמאת מרווה על קרם חציל שחור, מוסר ים שלם עטוף במלח ים, סביצ'ה דג ים עם אבוקדו, פלפל, בצל ירוק, כוסברה וצ'ילי על מצע דף אורז קריספי עם קוויאר אצות ים? או אולי שייטל בקר בתערובת תבלינים, צרוב ופרוס דק, עם קרעי תפוח אדמה "מדורה" על מצע רוקט, צלפים, צנונית, בצל מוחמץ ואיולי פלפלים מעושנים?

אל דאגה, אין צורך למהר להחליט. השף יכין עבורכם את כל המנות, וגם כמה נוספות, והן יוגשו לכם על רקע נוף מדברי, או כל נוף אחר לבחירתכם - בהתאם לתנאי מזג אוויר ובמקומות המורשים לקמפינג, או במקרה שלנו גלאמפינג - כשמאחוריכם מתחם אוהלי יוקרה מרווחים, ממוזגים ומעוצבים, שיכולים לנדוד ביחד איתכם, ומאובזרים עד לרמת סבונים עם הלוגו הפרטי שלכם. נמאס מהאוהל? יש גם בריכה, או ג'קוזי, או שניהם. אל תביאו מהבית כלום, רק סמארטפון, כי חוויה כזו כולם חייבים לראות בסטורי. איך שרים נועה קירל ויהונתן מרגי? תנו להם לקנא.

ברוכים הבאים לדור הבא של טיולי היוקרה בישראל. כאן לא תמצאו רק מסוק או יאכטה שייקחו אתכם למחוז חפצכם, אלא מצעד בלתי נגמר של חוויות, במסע שאמור לעורר את כל החושים.

• • •

כשהקורונה עצרה את העולם, מפיקי טיולי היוקרה בישראל מצאו את עצמם בקונפליקט מקצועי. מצד אחד, איש לא היה יכול להעריך מתי יחזרו התיירים לישראל, ובאילו תנאים. מצד שני, בין סגר לסגר החל לצוץ ביקוש בקרב אוכלוסיות מבוססות לחוויות חדשות בתוך ישראל, מאחר שהשמיים היו סגורים. אז אם יש ביקוש למסיבות יום הולדת מפוארות בשטח, לטיולי בר מצווה ובת מצווה יוקרתיים, או לחופשות משפחתיות מנקרות עיניים - תסמכו על הישראלים שיימצא ביניהם מי שיפיק כאלה, ובמהירות.

מודה, התחברתי. זה קרה לי בטיול שארגנה חָברה מיוחדת שחגגה 50 והזמינה 12 מחברותיה הטובות ביותר, אני ביניהן. כשראיתי את ההזמנה - "נא לבוא עם נעליים סגורות, בגד ים וכפכפים, הצטיידו בבגדים חמים, קר בלילה במדבר" - חשדתי. אבל שעה וחצי לתוך הטיול, הכל עבר. מספיק לצאת מגוש דן כדי להרגיש את הלחץ מתפוגג.

נקודת הציון הראשונה שלנו היתה מצפה רמון, שם חיכו לנו עמדת שתייה ופירות וחושת מזרנים צבעונית. מדריך מקומי מזג קפה, פרט על בוזוקי והפליג בסיפורים על האזור, והקורונה הלכה והתרחקה.

שעה מאוחר יותר, כשצעדתי במסלול (הכי קל שהוצע, מה חשבתם?), הרגשתי שאני והטבע עוד עשויים להיות חברים. זו היתה כמובן מחשבה מטופשת מאוד, במיוחד בחום ששרר באותו יום. מפיק האירוע, ראם, שזיהה את תנאי מזג האוויר הקשים, חילץ אותנו למוזיאון אילן רמון, כדי להצטנן וללמוד משהו. מכיוון שמדובר בחבורה בכיינית במיוחד, כולנו סיימנו את החלק הלימודי בדמעות כי כמה שמכירים את סיפורה של משפחת רמון, הוא עדיין שובר את הלב.

ארוחת הצהריים המפנקת בשטח, שכללה כריכי בשר וכריכים צמחוניים, מבחר סלטים ותוספות קלות, אוששה אותנו, ואחרי שכשוך קליל בבריכה הטבעית שנוצרה באתר שיקום המחצבות שבמכתש, הגיע חלק הוואו - מחנה אוהלים מפונפנים, שהוקמו במיוחד למסיבה וכללו מקלחת שטח יוקרתית, חדר שירותים אקולוגי (נסורת, חברים, נסורת), ומעל הכל אוהלים זוגיים יפהפיים, מעוצבים בטוב טעם, עם מזרן שהתחשק לי לקחת הביתה.

אחר כך הוזמנו אחר כבוד לארוחת שף, במסעדה שנבנתה בשטח ולא נפלה ממסעדת גורמה תל אביבית. בתפריט היו כל אותם ניוקי, סביצ'ה ושייטלים שהוזכרו בהתחלה, אבל אנחנו התחלנו לשתות. ולשתות. אני לא זוכרת הרבה ממה שקרה אחר כך, אבל יכול להיות שאכלנו שבע מנות ראשונות ועוד מאה קינוחים כמו טראפלס שוקולד, מקרונים, באוניז שוקולד, קרמבואים עבודת יד, פחזניות במילוי קרם וניל, בננה מקורמלת, מרנג ועוד. ואז עוד.

ירידה לפרטים הקטנים. השולחן במתחם "ג'ון קווסט",

 

התעוררנו הלומות אלכוהול וסוכר לארוחת בוקר מפנקת, שבה מצאנו זמן לחגוג לנערת יום ההולדת כמו שצריך, עם שפע של ברכות ומתנות, ועוד כמה דמעות.

מכיוון שהתחנה הבאה היתה יקב, הזדרזנו לחזור לרכבים, ואחרי עצירה לתצפית מרהיבה - בואו, צריך עוד חומרים לאינסטגרם - הגענו ליקב של כרם רמון. סיירנו, שמענו הרצאה מחקלאי תושב המקום, ובעיקר, שתינו עוד קצת, וחזרנו בלית ברירה למציאות הנושכת של גוש דן.

• • •

לאורך כל הטיול, סבלני וקשוב לכל שאלה של כל אחת מהחוגגות השיכורות, היה המפיק ראם ארזי (49), בעלי חברת "ג'ון קווסט" ומדריך טיולים ממכמורת, נשוי ואב לשלושה. 12 שנים הוא היה מנהל התפעול של חוות רונית, עשה את האירועים הכי גדולים ומטורפים בארץ, ותוך כדי עבודה הבין שכשעושים לאורחים טיול של שבוע־שבועיים, תמיד סוחבים אותם למקומות קבועים - ים המלח, ירושלים ומשהו עם גמלים במדבר.

ב־2014 החליט שאפשר להעלות את הרמה, והקים את החברה שלו, שמספקת טיולי בוטיק מפוארים. "רציתי שהחבר'ה יכירו את הארץ. אלה אנשים שאוהבים את ישראל, אבל רגילים לטייל בתנאים שלהם. אני נותן להם ארוחות שף, פעילויות מיוחדות, ולינה מפוארת. כל דבר צריך להיות מושקע, גם אם זו הפסקת שתייה".

הטיולים שלו, שהתבססו ברובם על תיירות מחו"ל, הצליחו, עד שבאה הקורונה. "חישבתי מסלול מחדש והתחלתי לעשות אוהלים פשוטים יותר. הבנתי שגם עם ישראל רוצה לטייל, אבל לא כולם יכולים במחיר הכי יקר".

מה טווח המחירים שלך?

"כשאני בונה טיול לקבוצה, המחיר מתחיל מ־16 אלף שקלים ללילה. זה הבסיס שעליו נבנות הפעילויות. יש לי מוצר בשם 'מיליון סטארס הוטל', שזו בעצם הפקה יקרה שלא מתאימה לכל כיס.

"רק הקמת המתחם בשטח, הכוללת (קחו אוויר) אוהלי קמפינג מפוארים, מזרנים אורתופדיים, מצעים, שמיכות, כריות, שטיחים, שקעי חשמל, ערכת סבונים ומגבות, תאורה, מקלחת שטח, שירותים אקולוגיים, שולחן מעוצב, מתחם ישיבה נמוכה, מדורה, תאורה ולפידים - מתחילה ב־4,000 שקלים לזוג ללילה. וזה בלי שאכלנו או עשינו משהו. אם אני מקים את זה במיוחד לקבוצה, לאירוע ספציפי, המחיר יכול להתחיל ב־35 אלף שקלים ללילה.

המתחם המפואר יותר, "ג'ון קווסט ביליון סטארס הוטל" כבר עולה יותר מפי שניים. במתחם הזה יש (קחו עוד קצת אוויר), אזור ישיבה ענק ומעוצב, שולחן אבירים מעוצב לארוחה, אוהלים גדולים של 4 מ"ר עם יריעת גג חסינת גשם ויריעה מבודדת למעבר אוויר, רצפת דק מעץ בכל אוהל, דלת עץ, מזגן, מיטה זוגית עם אפיריון, מזרנים אורתופדיים, מקררר ומיני בר עם שתייה בכל אוהל, פירות ובקבוק יין, שידה ומראה, כורסאות, תאורה ומרפסת. בנוסף, לכל אורח מחכה ערכת התרעננות באוהל - מגבות, חלוקים, סבונים וקרמים, כפכפים, כרבוליות והפתעות.

"אני אוהב את המוצר הזה", מבהיר ארזי, "הוא יותר חוויתי".

ספר לי על חוויה מאחד הטיולים שלך

"היתה לי קבוצה לפני כשנתיים בערך, חבר'ה יהודים מצרפת, שרצו מסלול עם לינה ואופנועים, ואין בארץ השכרת אופנועים. אז מה שעשיתי הוא שקניתי אופנועים, ומייד לאחר השבוע הזה מכרתי את האופנועים,ודאגתי למכירה מראש כדי שיהיה לנו שמונה אופנועי מוטו־קרוס רק לטיול אופנועים.

"חוויה אקסקלוסיבית אצלנו כוללת לינה איכותית בשטח, טיול ותצפיות וארוחות שף. עליה אפשר להלביש כל מה שרוצים: יצאנו למסעות גמלים לכמה ימים והגענו ללינה במתחם, הטסתי קבוצות במסוק למחוז חפצן, עשינו שיט בים המלח או בכנרת, מי שאוהב אדרנלין אני יורד איתו לסנפלינג אתגרי על פי רמות קושי. הכל אפשרי מבחינתנו לפי התקציב והרצונות של הלקוח.

"היתה לי פעילות של משפחה יהודית מלונדון, שישה אנשים, שהגיעה ל־350 אלף שקלים ללילה. רק להטיס אותם במסוק שטח עלה 45 אלף, והם רצו גם להקה ואמן מוכרים ושף בעל שם, כך שהמחירים עלו בהתאם.

"אם רוצים, אני מביא לשטח גם בריכה או ג'קוזי, מה שרוצים. השמיים הם הגבול. אני מאוד אוהב טיולים ומאוד אוהב לארח אנשים, אבל אני אומר מראש - זה לא זול. אני מוכר חוויה שלמה, מרגיש מה הלקוח רוצה ומה ההעדפות שלו ובונה משם את הטיול.

"אנשים מנסים להשוות עלויות, למשל - ארוחה במסעדה וחדר במלון. אבל אין מה להשוות. מלון רץ כל השנה, 24 שעות ביממה, ואצלי זה להקים את המלון במיוחד עבור הלקוח.

"חולם לצאת מהארץ על ג'יפ לכיוון דובאי". ראם ארזי, צילום: אפרת אשל

 

"גם בארוחת שף, להביא את השף לשטח זה לא כמו לאכול במסעדה שלו. השפים שלי מגיעים מהמרכז, ויש עלויות גבוהות של הקמת מטבח, חשמל, ועוד. שפים לוקחים על העבודה שלהם את אותו המחיר, בין אם זה לזוג או לעשרה סועדים".

החלק האהוב עליו הוא זה שמגיע לפני הטיול עצמו - התכנון. "אני תמיד בודק את השטח קודם, בין אם זה צלילה באילת, כדורים פורחים, הפלגה או אירוע על חוף מסוים. אירועים מורכבים צריך לתכנן חודשיים־שלושה מראש.

"אני מדבר עם הלקוח, מבין ממנו את הכיוונים, ואחרי שהבנתי מה הוא רוצה - אני מכוון אותו: אקסטרים או לא, מים, יבשה, אוויר. ואז אני בונה מסלול. אני מעדיף כאלה שאומרים מה הם אוהבים ומה הם לא אוהבים, ומשם נותנים לי יד חופשית, סומכים עלי ואומרים 'זורמים איתך'".

להיכן אתה הכי אוהב להוציא טיולים?

"אני איש של מדבר. מאוד אוהב את הדרום, וגם את ירדן, בתקופות שאפשר לצאת אליה. זה תלוי במצב הביטחוני, בקורונה וכולי, אבל אני מאוד אוהב לטייל שם".

מה החוויה הכי ייחודית שביקשו ממך?

"ארוחה על מתחם צף בכנרת, שבנינו במיוחד עבור משפחה ב־2016. הבאנו במיוחד קוביות צפות מחברה שמייבאת אותן ובנינו מתחם שלם. היו עליו 8 אנשים שנהנו מארוחת גורמה מפוארת של שף. האוכל עצמו הוכן על החוף והגיע לחוגגים על שביל גישה שבנינו מהקוביות הצפות. אגב, אפשר לעשות אפילו חתונה שלמה על המים. עשיתי את זה הרבה פעמים באגם בחוות רונית.

"יש כמובן גם מסיבות עם לינה. למשל, מסיבות רווקים שכוללות טיולי אופנועים, אופניים או סוסים. אני מאוד אוהב טיולי כוכב, שבהם חוזרים בסוף היום למאהל מפנק עם בריכה וג'קוזי. אגב, לא חייבים לעשות כוכב - אפשר לשנע את המתחם עם הטיול, אבל זה יותר יקר".

כשארזי מדבר על "יותר יקר" כדאי לקחת אותו ברצינות. "השבוע הוצאתי טיול יום הולדת עם לילה אחד ללקוחה מבוגרת. היא חגגה גם יום הולדת עגול, גם יום הולדת לנכדה וגם את סוף הקיץ. היא הגיעה עם 15 איש מבני משפחתה והיתה מוכנה להוציא עשרות אלפי שקלים ללילה".

ארזי, אגב, לא עוצר. "מחר אנחנו נוסעים בג'יפים פרטיים ממטולה לאורך הגדר הטובה", הוא מספר. "נעצור במצפה עדי לנקודת תצפית מרהיבה ולארוחת בוקר, ובהמשך מחכה להם הליכה על סולמות וסנפלינג תוך כדי תצפית על עמק החולה.

"זו קבוצה של טיילים רציניים, אז אחר כך יש הליכה במים ואז, בגלל החום, ניכנס ל'מוזיאון הרעות' במצודת כ"ח (ממערב לאגם החולה), שם נשמע על פעילות הפלמ"ח.

"אחר כך תחכה להם ארוחת צהריים בשטח עם שף, ומשם נצא לנחל דישון ונראה את השקיעה מול הרי גולן ועמק החולה. בהמשך הערב: שולחן פתוח, הרכב מוזיקלי קטן, ארוחת שף לתוך הלילה ומדורה, וכל זה בטיול של יום אחד, בלי לינה, שעלותו עשרות אלפי שקלים".

מה עוד לא הצלחת להפיק?

"הטיול האולטימטיבי מבחינתי הוא לצאת מהארץ לכיוון דובאי, ולעשות מסע משולב עם מדריכים מקומיים שלהם. מסע בעל ערך, המשלב בין ערבים ויהודים. אני רואה בדמיוני ג'יפים וגמלים. אני מקווה שאוכל פעם לתכנן מסלול מתגלגל שיגיע לשם ולפתוח קו תיירות כזה, שיכול לצאת מהארץ ולהגיע לכל מקום".

התחשק לי לקחת את המזרן. מיטה במתחם של ארזי, צילום: חיים אפריאט, עיצוב: יהב גרין

 

• • •

"הישראלים הם עם אינטליגנטי, ואני מייצר חוויות שמגרות את האינטלקט", מספר ארז לנדאו (41) אחד מבעלי חברת "ארז ישראל", המתמחה בטיולי בוטיק ויוקרה מקומיים. "להביא מוזיקה, שף או אמן ולסגור מקום זה קל יחסית, כל מפיק יכול לעשות את זה. האמנות הגדולה היא להתממשק עם האינטלקט הגבוה מאוד של הישראלי. אם אתה נותן חוויה שהיא הרפתקה של טעמים ומשקאות, ומחבר את הלקוח לעצמו ממקום שהוא לא מורגל אליו, אתה מפתיע אותו ועוזר לו לקבל חוויה של חו"ל גם כאן, בארץ".

איך זה עובד? איך תופרים את טיול החלומות?

"במפגש הראשוני אנחנו עוזרים ללקוח להבין מה חשוב לו. שואלים מה הוא רוצה, מה ישאיר חותם עליו ועל הסובבים אותו. אנחנו חיים בחברה תחרותית, ורבים רוצים משהו חדש, דברים שטרם נראו - למשל, לוקיישן ייחודי, כמו יער קסום או מבצר. אני יודע לקבל אישור כניסה לכל אתר, ולמעשה כמעט לכל מקום בארץ.

"אנחנו שואלים איזה סיפור אנחנו רוצים לספר. טיול רווקים זה אקסטרים עם אופנועים, ג'יפים או סוסים, וחוויית בת מצווה יכולה להיות הפקה של שיעור גלישה, סדנת טאי דאי, מפגש עם כוכבי טיק טוק וארוחות גורמה".

טל חורש (54), שותפתו של לנדאו, מחדדת. "אנחנו יודעים לייצר חוויה עמוסת תוכן וערכים, שמותאמת ספציפית לכל משפחה ולתקציב שלה. יש לנו, למשל, טיול חוויה משפחתי שעוסק בטיים ליין של המשפחה לאורך השנים, מיום ההיכרות של בני הזוג, דרך תחנות מרגשות בחייהם, והכל בהקפדה על הפרטים הכי קטנים כולל בעיצוב, בגרפיקה ובמיתוג האירוע. הייחוד הוא לבוא מההיבט של הערכיות, הרוחניות והרגש, ופחות בחומרי".

נו באמת.

"יש חומריות, ברור. לא ניקח קייטרינג שהוא לא ברמה הכי גבוהה שיש. וזה עולה כסף".

אז בואו נדבר על כסף.

ארז: "עשינו טיולים של מסיבות רווקים בתקציב של כמה עשרות אלפים ללילה, ועשינו טיולים של רבע מיליון שקל, השאלה מה רוצים. בניהול תקציב צריך לדעת לרקוד על כמה במות. הישראלים הם עם מגוּון, וכשאתה מתכנן חוויה, אתה הופך לחלק מהמשפחה או מהקבוצה, וצריך לדעת לזרום עם כל הסוגים. לפעמים יותר קל ולפעמים יותר קשה".

רגע, רבע מיליון שקל?

"כן, מאות אלפים. השנה, למשל, עשינו טיול בר מצווה של יומיים לילד שלאמא שלו היה חשוב שהוא יקבל חיבור למסורת של עם ישראל. היא אישה איכותית שחשובה לה הירידה לפרטים, והיא רצתה את החוויה הכי איכותית שיש".

טל: "הטיול צריך לתת פייט לאירועים אחרים באותה קטגוריה, אז אם אנחנו עושים טיול בר מצווה, הוא מתמודד מול בר מצוות שעושים באלפיון העליון. בבר מצווה ממוצעת, כשהולכים על הופעה של אמנים גדולים, מדובר על סכומים באזור רבע מיליון שקלים. אני מאמינה שמול אמנים מוכרים, שרק שרים והולכים - אצלנו יש יותר ערך.

"אם להביא את עומר אדם או סטטיק ובן אל עולה סביב 400-300 אלף שקלים להופעה בת שעה ברוטו, באותו סכום אפשר לקנות טיול יוקרתי בארץ, שמציע ערך מוסף ומשאיר חוויה עמוקה יותר בקרב החוגגים".

• • •

חתן בר המצווה שארז מדבר עליו הוא יהונתן גמליאל מהרצליה, אולם הרוח החיה מאחורי תכנון וארגון האירוע היא אמו, רונית גמליאל.

"היה לי חזון שבר המצווה של יהונתן תהיה בירושלים ושהוא יעלה לתורה במצדה", היא מספרת בהתרגשות שעדיין לא פגה, חודשים אחרי הארוע. "רצינו שתהיה לו חוויה משמעותית, שיקבל משהו מעבר. לכל אורך הדרך היה חשוב לנו שבר המצווה הזו תהיה אותנטית ואמיתית, ושהילדים יזכרו אותה בתור חוויה.

"הכרתי את ארז לנדאו דרך חברים, אמרתי לו 'אתה הולך להגשים לי את החלום' - והוא זרם וגם הגביר את הזרם... הכל נעשה כמובן בשיתוף פעולה איתנו ועם יהונתן. עשינו פגישה ראשונית שכללה תיאום ציפיות ותכנון תקציב, ומשם יהונתן וארז פרשו כנפיים".

מבחינת התקציב, השמיים היו הגבול? 

"ממש לא. הוגדר מראש תקציב, אבל אני לא חושבת שאפשר לכמת חוויה כזו בכסף. בר מצווה כזו שווה משהו שאי אפשר להעריך בסכומים. מעבר לזה, כמה עולה להביא את אייל גולן או את עומר אדם לאירוע? הרי מי שמחליט לעשות משהו בסדר גודל כזה לא עושה חשבון. בשורה התחתונה, מובן שעבדנו עם תקציב מוגדר מראש. אופיר בעלי הוא איש מחושב, עם רגליים על הקרקע, ובסוף חרגנו רק בעשרה אחוזים..."

רונית, בשנות ה־40 לחייה, היא עורכת דין בהשכלתה ("ומפיקת אירועים משפחתיים לעת מצוא"). היא נשואה לאופיר, בעל חברת "ITL", ראשי תיבות של (Israel Testing Laboratories), המתמחה בתווי תקן למוצרי חשמל ואלקטרוניקה, עובדת עם הצבא וחברות הייטק ובעלת הסכמים מול 60 מדינות לתווי תקן למוצרי יצוא ויבוא.

משפחת גמליאל מתגוררת בהרצליה, ולרונית ואופיר ארבעה ילדים, דניאל (15), יהונתן (13), דורין (10) ומיכאל (3 וחצי).

"בבר המצווה של יהונתן היו 22 ילדים, 14 חברים של יהונתן ועוד 8 מבני משפחה, ו־30 מבוגרים, משפחה קרובה וכמה חברים שלנו ההורים. בסך הכל 52 איש" מספרת רונית. 

"צריך להבין שהחיבור של כל מי שהיה שם, במיוחד הילדים, לתוכן ולערכים שקשורים לארץ ישראל ולמסורת ישראל, הוא משהו שלא יסולא בפז בעיני.י. הילדים היום לא מכירים דברים כאלה, וגם חלק מהמבוגרים לא. צפינו למשל בסרט בן רבע שעה בעיר דוד, שמסביר ברמה הכי עמוקה איפה אנחנו חיים ומה החיבור שלנו למקום הזה.

"אנחנו יהודים שגרים בארץ, והתחושה שלי היא שאנחנו צריכים להיות מחוברים למסורת היהודית והישראלית. אני חושבת שהחוויה שעשינו הצליחה לחזק את החיבור הזה ותלווה את כל מי שהיה שם לזמן ארוך, אפילו לכל החיים. תהפוך אותם לאנשים טובים יותר, עד כדי כך. זה היה נר לרגלינו עוד משלב התכנון, וארז היה לגמרי בעניין. כל מי שהיה איתנו ספג תוכן חשוב, לצד הנאה גדולה".

תגידי, זה בטח לא האירוע הגדול הראשון שאת עושה למשפחה.

"נכון", היא צוחקת. "לדניאל בת ה־15 עשיתי משהו מטורף, עם תוכן אחר, תל־אביבי דווקא. נסענו לחוויה בחדר בריחה בשם 'TLV שואו', שמתרחשת ברחובות נווה צדק, עם שחקנים, דמויות וצוות ענק. הסעתי אותה ואת החברות שלה לכיתה לשם בלימוזינה, ואחר כך עשינו מסיבה עם אמן חושים. חוץ מזה היה אירוע בת מצווה נפרד למשפחה, בקונספט של קרקס".

אז לדורין בת ה־10 יש למה לצפות?

"אני חושבת על אירוע באתר ארכיאולוגי בשבילה, אבל זה עוד בחיתולים. בוא נגיד שעם ההצלחות של האירועים הקודמים, הפעם נצטרך כבר שני אוטובוסים, כי יהיה ביקוש".

• • •

ארז פורט את החוויה היוקרתית והיקרה במיוחד ההיא לפרטים. "לכל אחד מהאורחים המתין בכניסה מארז ממותג, שעליו עמלו שבועות מראש וכלל חולצה, בקבוק מים, חטיפים, וגם אלכוג'ל, ברוח התקופה. הכל כאמור ממותג תחת שם החוגג, עם לוגו שהוכן עבור הטיול הספציפי. כולם VIP, כל ילד או מבוגר שבא לאירוע. הם יכולים לבוא גם עם כפכפים".

הטיול עצמו החל בירושלים. "נכנסנו לעיר דוד בתהלוכה, עם חצוצרות ושופרות, בטקס תיאטרלי שבו השתתפו נגנים ושחקן שהובאו במיוחד", מספר ארז, "היתה אווירה סופר חגיגית. בשיא ההתרגשות ערכנו טקס הפרחת בלונים על רקע הר הזיתים.

"אחר כך, המדריך הכי בכיר שלנו, ג'יימי, חיבר הרצאה עבור חתן הבר מצווה, שנולד בתשעה באב. ליום הזה יש משמעות מיוחדת עבור החוגגים, כי הילד נולד ביום של חורבן, אבל הוא עצמו נשמה של תקווה".

התחנה השנייה במסע היתה הגג של ישיבת אש התורה, שמשקיף מקרוב על הכותל. "זה מקום שאני בוחר להגיע אליו די הרבה" מסביר ארז, "כי שם נפרץ ברז הדמעות, והן זולגות מעצמן". בתחנה הבאה, ישיבת אש התורה עצמה, שמעו החוגגים הסבר מפי רב על העם היהודי והכותל, נכנסו לחדר ה־VIP "היכל הפתקים" שנמצא בישיבה וכתבו משאלה פרטית.

"הכנו להם מארז ממותג שכלל פתק ממותג עם המשפט 'שכל הבקשות ייענו' ומפתח שנצבע בזהב", מתאר לנדאו בעיניים נוצצות, ומוסיף שבסוף הטיול אמר חתן בר המצווה שהרגע שבו הניח תפילין עם אביו בכותל, כשכל חבריו ומשפחתו צופים בהם מסביב, היה המשמעותי והמיוחד ביותר עבורו בטיול.

משם המשיכה החבורה בנסיעה באוטבוס חדיש בן 55 מושבים לחאן המדברי כפר הנוקדים, התרעננה בבקבוק יין לבן למבוגרים ובפינוקים לילדים, וסעדה תחת כיפת השמיים ארוחת מלכים, שעל הכנתה ניצחה קבוצת שפים בראשות תומר צוק מחוות צוק.

אחרי האוכל, הדי.ג'יי הרים את האווירה, וכולם רקדו תחת שטיח של כוכבים. למחרת יצאו המטיילים לטיול רייזרים במדבר סדום, עשו חגיגת בוץ בים המלח, אכלו ארוחת צהריים במלון הרודס ים המלח, ולקינוח - טקס בר המצווה (האמיתי!) נערך בפסגת המצדה.

"האתר נפתח עבורנו במיוחד ונסגר, פתיחה אקסקלוסיבית עבור החבורה שחגגה בר מצווה", אומר ארז. "עלינו להר עם הרכבל, מלווים בנגנים וברב שהעביר טקס ייחודי, שילוב של מסורת ותיאטרליות. זה היה מאוד מרגש".

מלון הרודס זה לא גלאמפינג.

"גלאמפינג (שילוב של גלאם וקמפינג) הוא משהו שהישראלים עוד לא הבינו עד הסוף. הם רוצים לישון בשטח בתנאי יוקרה והרבה יזמים 'קפצו' על הרעיון הזה, אבל הם לא יודעים לתת את זה עד הסוף, אלא נותנים קמפינג משודרג.

"גלאמפינג אמיתי, כמו שאני נותן אם מבקשים, זה לא אוהל עם מזגן ומיטות, אלא הרבה מעבר לכך. בטיול הספציפי הזה, רצו לינה יוקרתית בכפר הנוקדים - וקיבלו".

• • •

ארז נראה כמו שאפשר היה לצפות ממפיק שטח שהוא גם מדריך טיולים. שזוף, חייכן וחמוש באנרגיות של רשג"ד בצופים, על ספידים.

למרות שהחודש הוא מתחתן עם בחירת ליבו אורטל דוד, העוסקת בשיווק וקידום אתרים, כשהוא מדבר על העבודה שלו, נראה שהוא מדבר על אהבת חייו. "הלקוחות שאני עובד איתם הם אנשים מאוד איכותיים, שיש להם תקציבים, ולרוב גם יודעים להעריך את ההשקעה בהם, את זה שאתה נותן להם את השירות הכי טוב שאתה יכול לתת. בשביל זה אני חייב לאהוב לטייל בארץ, לאהוב אנשים, לאהוב לתת שירות ולהיות מסוגל לתת מענה בכל רגע נתון".

הוא נולד וגדל בחיפה, ובתום שירות צבאי בחיל האוויר התחבר לקבוצת רוכבי סוסים מקיבוץ בית אורן. אחרי ארבעה חודשים של טיולי סוסים וטרקטורונים טס לדרום אמריקה, שם עבד וטייל, ו"נפתחה לי הצ'אקרה של המטייל. אתה מגלה את עצמך ומתאהב בעצמך".

אחרי שנה חזר הביתה, הניח בצד את החלום של אבא שלו ללמוד משפטים, ובחר במה שהלב רצה. "הסתכלתי על השמיים והבנתי שאהיה מורה דרך, כי זה גם לטייל וגם לעבוד עם אנשים, שני תחומים שאני מאוד אוהב. תמיד הייתי פרפורמר, למדתי תיאטרון בתיכון ויצו חיפה, וכששכרתי דירה בכנרת כשהייתי סטודנט ללימודי מורי דרך והיסטוריה של א"י במכללת עמק הירדן, וראיתי כל בוקר את הזריחות מעל הכנרת ורמת הגולן - ידעתי שבחרתי נכון".

הוא למד והוכשר כמורה דרך בין השנים 2003 ל־2005, אבל השנים הללו לא הכינו אותו לדבר האמיתי. למזלו, באותה תקופה עבד במקביל גם כמדריך טיולי ג'יפים וגם כרועה צאן בגליל העליון, בגולן ובעמק החולה.

"כרועה צאן למדתי בשטח על הטבע ועל הנוף. היה לי ידע תיאורטי מהלימודים, אבל רק כשהגעתי לשטח ועבדתי, למשל עם גאסן הבדואי, גשש מטובא זנגריה שהיה הבוס שלי בחברת הטיולים, למדתי דברים שלא למדתי בשום מקום אחר".

אחרי שהוסמך להיות מורה דרך, התחיל לנדאו מהבסיס: טיולים לבתי ספר ולמסעות "תגלית" ("מעל 90 אחוז מהמשתתפים בתגלית מספרים שזו חוויה ששינתה את חייהם לנצח, הם התחברו לעצמם ולייעוד שלהם"). בסוף הבין שבכוחו ללמד אנשים להתחבר לטבע ולהירגע, וב־2015 פתח את חברת הטיולים שלו.

• • •

ההתחלה היתה מלווה בקשיים, כולל כאלה שנבעו ממיעוט תיירים, עקב המתיחות הביטחונית. אבל ב־2016 הגיע אליו עומרי כספי, כשהוא מלווה בקבוצת חברים שחקני NBA, והתמונה השתנתה מקצה לקצה.

לנדאו ערך לכספי ולחבר'ה שלו טיול מפואר ומושקע, שכלל בין היתר ביקור באתרים הקדושים לנצרות וליהדות בירושלים, בילויים בת"א וקפיצה לים המלח.

באותה משלחת היו שחקני NBA מפורסמים, וגם הכוכב ההוליוודי ג'רמי פיבן ("הפמליה") שחגג בר מצווה בישראל. שם, בטיול ההוא, נפל לארז האסימון.

הוא המשיך לתפור טיולי יוקרה סביב נושא או אירוע: בר מצוה, בת מצווה, ימי הולדת עגולים, חגיגות עסקיות - הכל עבור האלפיון שיכול להרשות לעצמו לטייל בתנאי דה־לוקס.

כמה אנשים עובדים באופרציה הזאת?

"מלבדי יש בשטח לפחות עוד שני אנשי צוות, פלוס נהג ושני צלמים. יש כמובן גם ספקי משנה - מדריכים, רב או איש מקצוע, מרצה, מפיק קולינרי, שחקן ונגנים, אמנים, שפים ועוד. וזאת זכות גדולה לעבוד עם כולם".

טל: "אנחנו בוחרים את הספקים שלנו בפינצטה ומדייקים אותם למה שאנחנו צריכים, כדי להשביח את המוצר הזה של טיולי יוקרה. ככה זה עם השפים, המדריכים, המרצים, המפעילים, האמנים. כולם. אנחנו מביאים את הכי טובים בתחומים שלהם".

ארז: "היה לנו לאחרונה טיול שהסתיים ב'ארוחת 12 השבטים' מעל מוזיאון מגדל דוד, כשכל מנה היא פסוק מהתורה. כולם הופתעו מרמת הדיוק. המטיילים שלנו מבינים שאם הם ישקיעו בטיול בארץ את מה שהם משקיעים בחו"ל, הם יקבלו חוויה עמוקה".

בואו נדבר ביזנס. נניח שאני חוגגת 40, ויש לי תקציב בלתי מוגבל.

"אני יודע לתת ערך עבור התקציב שלך. יש לי מסוק, שף ומלון, זה קל, אבל בואי נעשה משהו שלא עשית, צאי מהקופסה. למשל, אני מתחיל כל טיול עם שוטים. שלושה צ'ייסרים של ערק - ואת בתודעת מסע", הוא מחייך. "אלכוהול נותן בוסט לטיול. אנשים נהיה נוחים, נינוחים, סקרנים ונוכחים, הם כבר לא במוד של עבודה ולחץ, כי האלכוהול אומר להם בבירור: באנו ליהנות. כשהם במיינד סט של תייר, אני אומר להם: 'באנו להיות תיירים בארץ הקודש'".

מה היה הטיול הכי גרנדיוזי שהוצאתם?

"מסע של בכירים ב־AT&T שחברת הייטק הזמינה לטיול בארץ ב־2017. דווקא בגלל שהם כבר ראו וחוו הכל, ניסינו לייצר להם חוויות אותנטיות. בסופו של דבר, צריך להבין מי האדם ומה ירגש אותו. שהוא לא ירגיש שעושים טיול 'גרנדיוזי', אלא משהו חברי, אמיתי.

"בתחקיר המקדים למדתי שמנכ"ל החברה רוצה להיות בסירה של ישו. יכולתי לשכור כל יאכטה, אבל לקחתי סירת עץ פשוטה, שמתי עליה שולחן עץ מטורף, והכנו שם את הסעודה שמוזכרת בנס הלחם והדגים מהברית החדשה, כשישו האכיל 5,000 איש עם שני דגים וחמישה כיכרות לחם ליד הכנרת.

"רצו להיות בסירה של ישו". ארז לנדאו (עומד) בארוחת "נס הלחם והדגים" בכנרת, צילום: מנש כהן, באדיבות Erezisrael.com

 

"אחר כך עשינו להם על הסירה ארוחת שף שהכין במיוחד עבורם השף זוזו ממסעדת 'מגדלנה' שבצומת מגדל".

"משם, לכל מקום בטיול, טסנו במסוק, כי המצרך הכי יקר עבור אנשם כאלה הוא זמן. טסנו למשל למצפה רמון והקמנו עבורם מתחם פרטי של גלאמפינג בעלות של כ־100 אלף שקלים.

"הטיול כולו, 24 שעות בסך הכל, עלה כרבע מיליון שקלים. בשורה התחתונה, כל הצדדים יצאו שבעים ומרוצים והמנכ"ל, שהפך מאז לחבר שלי, אמר שזה היה הטיול הכי טוב שהיה לו בחיים. מאז הוא בא בכל שנה לטיול בישראל ושולח לפה גם את כל החברים שלו".

shirshirziv@gmail.com

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר